2026-06-29, 13:22
Medlem
Tungrodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Mer vanligt än vad man tror ,

Oavsett vilket så är det absolut vanligaste att föräldrarna är medvetna och behåller barnet. Att det sker oönskade graviditeter och att en del blir ofrivilliga föräldrar är inget nytt. Att nån strul-Pelle inte kan hålla kuken i byxorna får stå för honom. Man vet vilka riskerna är!
Citera
2026-06-29, 13:22
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Nej, du förstår inte värdet utav din fitta. Du säljer den för billigt.

Om sexet är bra då?
Citera
2026-06-29, 13:23
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Slår vad om att du är 155cm lång max så som du försöker hävda dig.

Är du en sån där som ligger med sniper och övar prickskytte utanför abortkliniker i USA.?

Här lever vi efter vad som är vetenskapligt och inte efter någon jävla bibel.

Tror du jag är dum nog att spela rättvist? Jag har ingen anledning att leka tuff, jag använder vapen fattar du väll. Ni barnamördare är ständigt krympande alltmer sinande andel av befolkningen och jag har rätt för ni vågar inte ens stå för era åsikter offentligt. Och nu har jag musselmanerna på min sida, fattar du att jag har snackat ned hundratals på min ort om det här och alla är överens om att vi ska ha dödsstraff för barnamördare. Bäst att barnamördare håller tungan rätt i munn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Man kommer inte ifrån det faktum att det är kvinnan som trots allt blir gravid så därför ska huvudansvaret ligga på henne att förhindra oönskad graviditet.
Då får du ta de barn du får när kvinnan inte skyddar sig. Och inget gnäll om det.
Citera
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Säljer den inte alls faktiskt. Sex ska vara gratis, glatt och samtyckt.

Det handlar inte om pengar.

Värdet i en sexuell relation bör inte reduceras till ekonomiska termer, utan förstås i ett bredare sammanhang av respekt, personlighet, ömsesidighet och långsiktiga konsekvenser.

Tänk dig lite åt hållet utav en kristen kvinna som inte hade sex tills hon var gift. Jag säger inte att du ska hålla den höga standarden, men nog kan du närma dig den.
Senast redigerad av particulum1 2026-06-29 kl. 13:26.
Citera
2026-06-29, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Vorre det inte rättvist om männen kunde avsäga sig faderskapet under samma period som kvinnor har rätt att göra abort?

Om mannen avsäger sig föräldraskapet så föds alltså barnet utan far.

Jag tycker inte det, därför att det inte är barnets fel att mamman är ett arsle som väljer att sätta barn till världen trots att den blivande pappan inte vill bli förälder (det är vare sig schysst mot barnet eller pappan). När barnet väl är fött får pappan bita i det sura äpplet och ta sitt ansvar för barnets skull.

Men, vad som är konstigare i sammanhanget är ensaminseminationer. Där har ju mannen faktiskt samtyckt till att det blir ett barn, ändå slipper han betala och skattebetalarna går in i hans ställe.

Om man tycker att det är viktigt att män tar sitt ansvar för barnen de sätter till världen (för barnens skull), då är det fullständigt ologiskt att acceptera ensaminseminationer, där ingen träder i den biologiska pappans ställe och barnet bara får en förälder, medan samhället tvingas stå för notan (jämförelsevis, en kvinna som blivit gravid på sedvanlig väg och vägrar uppge vem den biologiska pappan är, har inte rätt till ersättning från staten).
Citera
2026-06-29, 13:24
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Fast det är väl ett helt annat ämne än vad tråden handlar om?

Jag tycker det ligger nära till hands. Antingen borde aborträtten dras in för kvinnor eller så ska mannen kunna avsäga sig faderskapet juridiskt. Då får kvinnan försörja ungen själv om hon vill ha den.
Citera
2026-06-29, 13:25
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Spelar ingen roll hur mycket någon särar på benen. Om du inte kan stå emot frestelsen så får du väl sterilisera dig.

Det är ju du som inte vill ha barn.

Då ska du inte plantera dina spermier i någon som kanske vill ha barn. Gör du det ändå så ska du inte komma och gnälla sen.

"Jag"?

Jag är en mästare över min kropp.
Citera
2026-06-29, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Tror du jag är dum nog att spela rättvist? Jag har ingen anledning att leka tuff, jag använder vapen fattar du väll. Ni barnamördare är ständigt krympande alltmer sinande andel av befolkningen och jag har rätt för ni vågar inte ens stå för era åsikter offentligt. Och nu har jag musselmanerna på min sida, fattar du att jag har snackat ned hundratals på min ort om det här och alla är överens om att vi ska ha dödsstraff för barnamördare. Bäst att barnamördare håller tungan rätt i munn.
Haha har du märkt att folk på din ort börjat ta omvägar för att slippa snacka med dig?
Citera
2026-06-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Då får du ta de barn du får när kvinnan inte skyddar sig. Och inget gnäll om det.

En kvinna ska se till att ha samtycke till en eventuell graviditet.
Citera
2026-06-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det handlar inte om pengar.

Värdet i en sexuell relation bör inte reduceras till ekonomiska termer, utan förstås i ett bredare sammanhang av respekt, personlighet, ömsesidighet och långsiktiga konsekvenser.

Tänk dig lite åt hållet utav en kristen kvinna som inte hade sex tills hon var gift. Jag säger inte att du ska hålla den höga standarden, men nog nog kan du närma dig den.
Att du har svårt att respektera kvinnor som tycker om sex är liksom inte ett problem för mig.
Citera
2026-06-29, 13:27
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt

Du är så tuff och manlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in