2026-06-29, 09:17
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Rätt komiskt att jag säger att du inte skulle klara av ha en högre nivå än nonsens.
Och nu bevisade du detta med.

Två använder inte droger eller cannabis.

Eller var detta ett erkännande att du redan vet om att jag har korrekt saklighet och fakta?

Så vad för mer skräp ska du skriva i nästa inlägg som bara kommer bekräfta att du har inte något som backar upp dig mer än ord på en lång rad utan betydelse.
Jag värnar om alla offer för droger och jag är inte någon som ger upp om människor så jag kommer att fortsätta skriva mot alla droger, även cigaretter och spel, fast en del inte gillar det. Men till sist faller polletten ner.
Citera
2026-06-29, 10:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag värnar om alla offer för droger och jag är inte någon som ger upp om människor så jag kommer att fortsätta skriva mot alla droger, även cigaretter och spel, fast en del inte gillar det. Men till sist faller polletten ner.
Det du nu har berättat för hela tråden, det är att du har inget som stödjer dina påståenden och allt var bara ett enda långt trolleri.

Och du får skriva hur mycket du vill, men när du rent ut ljuger, så kommer folk berätta för dig att du är den lögnaren.
Se bara på hur då grät över orsaken varför Amsterdam tycker det är jobbigt med drogturisterna och att det är inte ens cannabisen som är problemet.

Eller dessa påstådda sjukdomar du aldrig ger vilka det är, men vi alla vet varför, och att det är därför du redan vet om att du ljuger och du vågar inte ta in dig i den diskussionen, för att du kommer mosas än värre då.

Eller den mest komiska att du försöker göra dig löjlig över tårta var ett exempel mot fetma, och du försökte säga det är tårtan som ger diabetes.
Men ja, tårta kan ge diabetes och om det är tårtan som ger dig en fetma, dock är det fetman som skapar en ökad risk.
Hur kan du inte veta om detta ens?
För det berättar det när du är löjlig.

Du kommer bara bevisa igen med att svara mig, att du bara är en sketen lögnare.
Och att du bara kommer bekräfta detta med det inlägg som kommer.

Och för mer återgå till trådens kärna, så kommer vård av de som är i behov av det för droger spara mycket mycket mer pengar än att straffa ett hälsoproblem(Och de få procent som har ett hälsoproblem av cannabis, andra droger har både högre och lägre procent av hälsoproblem.)
Och man lärt sig av erfarenhet i många länder att sluta jaga och straffa drogkonsumenter ökar folkhälsan rejält.
Eller som i Portugal där dom halverade heroinisterna på ett decennium, och bara genom sluta straffa och peka till vården istället, och sparade pengar på det i förlängningen.
()Det är nog denna diskussion du försöker förstöra, och tyvärr nappade många på den.)

Men du kommer bevisa för mig i nästa inlägg att du är bara en sketen lögnare och att det är bara skräp du skriver.
Lite komiskt då du skulle kunna berättat om missbrukare och då missbrukare enligt läkevetenskapen, och haft en poäng med en del av det.
Men när du väljer alla, så är du bortgjord direkt.
Citera
2026-06-29, 10:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det du nu har berättat för hela tråden, det är att du har inget som stödjer dina påståenden och allt var bara ett enda långt trolleri.

Och du får skriva hur mycket du vill, men när du rent ut ljuger, så kommer folk berätta för dig att du är den lögnaren.
Se bara på hur då grät över orsaken varför Amsterdam tycker det är jobbigt med drogturisterna och att det är inte ens cannabisen som är problemet.

Eller dessa påstådda sjukdomar du aldrig ger vilka det är, men vi alla vet varför, och att det är därför du redan vet om att du ljuger och du vågar inte ta in dig i den diskussionen, för att du kommer mosas än värre då.

Eller den mest komiska att du försöker göra dig löjlig över tårta var ett exempel mot fetma, och du försökte säga det är tårtan som ger diabetes.
Men ja, tårta kan ge diabetes och om det är tårtan som ger dig en fetma, dock är det fetman som skapar en ökad risk.
Hur kan du inte veta om detta ens?
För det berättar det när du är löjlig.

Du kommer bara bevisa igen med att svara mig, att du bara är en sketen lögnare.
Och att du bara kommer bekräfta detta med det inlägg som kommer.

Och för mer återgå till trådens kärna, så kommer vård av de som är i behov av det för droger spara mycket mycket mer pengar än att straffa ett hälsoproblem(Och de få procent som har ett hälsoproblem av cannabis, andra droger har både högre och lägre procent av hälsoproblem.)
Och man lärt sig av erfarenhet i många länder att sluta jaga och straffa drogkonsumenter ökar folkhälsan rejält.
Eller som i Portugal där dom halverade heroinisterna på ett decennium, och bara genom sluta straffa och peka till vården istället, och sparade pengar på det i förlängningen.
()Det är nog denna diskussion du försöker förstöra, och tyvärr nappade många på den.)

Men du kommer bevisa för mig i nästa inlägg att du är bara en sketen lögnare och att det är bara skräp du skriver.
Lite komiskt då du skulle kunna berättat om missbrukare och då missbrukare enligt läkevetenskapen, och haft en poäng med en del av det.
Men när du väljer alla, så är du bortgjord direkt.
Så du undviker tårta eftersom du får diabetes av det, medans jag gärna äter tårta eftersom det inte är sant, och längre än så kommer vi nog inte i tårtdebatten. Som du enbart använder för att vilseleda det allvarliga faktum som jag diskuterar, att cannabis ger sjukdomar enligt omfattande vetenskaplig forskning. Därför ska vi motarbeta cannabis utom i smärtlindrande medicinska fall.

Här många exempel på forskning, som fått NY Times att vända i marijuana-frågan i USA och de är nu för fler förbud igen.
https://www.foxnews.com/health/big-mistake-legalize-marijuana-health-experts-warn-worse-outcomes
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-29 kl. 10:44.
Citera
2026-06-29, 10:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Så du undviker tårta eftersom du får diabetes av det, medans jag gärna äter tårta eftersom det inte är sant, och längre än så kommer vi nog inte i tårtdebatten. Som du enbart använder för att vilseleda det allvarliga faktum som jag diskuterar, att cannabis ger sjukdomar enligt omfattande vetenskaplig forskning.
https://www.foxnews.com/health/big-mistake-legalize-marijuana-health-experts-warn-worse-outcomes
Komiskt du tror spela mer dum och löjlig skulle ge dig en poäng, fetma är en stor riskgrupp för diabetes.
Och äter man så mycket tårta att man får fetma, så ja, då är man i en stor risk att få diabetes.
Varför dumförklarar du dig själv för?

Dumpa länkar om cannabis funkar inte, och du valde en icke trovärdig media som får 60% fel i allt de sänder är ingen trovärdig källa.
Och sen har du inte kommit med något påstående.

Det betyder att du är på exakt samma ställe som innan och att du inte har något påstående med medföljde saklighet.

Så precisera dig lite, så ska jag lära dig saker.
Citera
2026-06-29, 11:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Komiskt du tror spela mer dum och löjlig skulle ge dig en poäng, fetma är en stor riskgrupp för diabetes.
Och äter man så mycket tårta att man får fetma, så ja, då är man i en stor risk att få diabetes.
Varför dumförklarar du dig själv för?

Dumpa länkar om cannabis funkar inte, och du valde en icke trovärdig media som får 60% fel i allt de sänder är ingen trovärdig källa.
Och sen har du inte kommit med något påstående.

Det betyder att du är på exakt samma ställe som innan och att du inte har något påstående med medföljde saklighet.

Så precisera dig lite, så ska jag lära dig saker.
Nu har du skrivit detta sex gånger. Så länka en artikel som kopplar ihop fetma och tårta. Det finns naturligtvis inte. Folk blir feta på snabbmat och läsk men inte tårta, det finns inga tårtmissbrukare.

Min länkade artikel innehåller många exempel på vetenskapliga undersökningar som fått jättestora vänster-tidningen NY Times att byta ståndpunkt kring cannabis och vilja öka förbudet. Så sluta kalla mig faktaförnekare. Din lilla faktaförnekare.

Drogmissbrukare är naturligtvis de största faktaförnekare som finns. "Jag dricker bara en flaska till, sedan slutar jag med alkohol. Trust me bro".
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-29 kl. 11:10.
Citera
2026-06-29, 13:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nu har du skrivit detta sex gånger. Så länka en artikel som kopplar ihop fetma och tårta. Det finns naturligtvis inte. Folk blir feta på snabbmat och läsk men inte tårta, det finns inga tårtmissbrukare.

Min länkade artikel innehåller många exempel på vetenskapliga undersökningar som fått jättestora vänster-tidningen NY Times att byta ståndpunkt kring cannabis och vilja öka förbudet. Så sluta kalla mig faktaförnekare. Din lilla faktaförnekare.

Drogmissbrukare är naturligtvis de största faktaförnekare som finns. "Jag dricker bara en flaska till, sedan slutar jag med alkohol. Trust me bro".
Alla vet överkonsumtion mot fetma ökar risken diabetes, om en persons problem är tårta, så ja, då ökar risken pga tårtan
Du kan inte vara så obegåvad.

Jag har inte alls sagt du ska dumpa länkar och inte berätta vad det är du vill ha lyft, och skräpet FOX med sina ~60% fel, vad ska vi göra med det?
Så precisera dig vad göra sig sjuk och hur, varför jag frågar är för jag redan insett du är svårt okunnig om läget kring.

Först vilken fakta har jag förnekat?
DU har ju inte kommit med någon än.

Två, det är du som kallar dig för faktaförnekare, inte jag, jag inte ens tagit orden i munnen.
Retligt va att bli avklädd för något bara du sagt.

Jag förväntar mig en ÄNDLÖS lång rad av inlägg där du vägrar berätta vad du baserar dina påståenden på.
Och på cannabis är missbrukar procenten på ~4%, så varför pratar du inte om de andra 96% för?
Eller är det då det börjar bli pinsamt?
Citera
2026-06-29, 13:17
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Alla vet överkonsumtion mot fetma ökar risken diabetes, om en persons problem är tårta, så ja, då ökar risken pga tårtan
Du kan inte vara så obegåvad.

Jag har inte alls sagt du ska dumpa länkar och inte berätta vad det är du vill ha lyft, och skräpet FOX med sina ~60% fel, vad ska vi göra med det?
Så precisera dig vad göra sig sjuk och hur, varför jag frågar är för jag redan insett du är svårt okunnig om läget kring.

Först vilken fakta har jag förnekat?
DU har ju inte kommit med någon än.

Två, det är du som kallar dig för faktaförnekare, inte jag, jag inte ens tagit orden i munnen.
Retligt va att bli avklädd för något bara du sagt.

Jag förväntar mig en ÄNDLÖS lång rad av inlägg där du vägrar berätta vad du baserar dina påståenden på.
Och på cannabis är missbrukar procenten på ~4%, så varför pratar du inte om de andra 96% för?
Eller är det då det börjar bli pinsamt?
Det finns ingen person med tårtproblem, kan du sluta diskutera det eller länka fakta?

Det är inte fox news jag diskuterar, de bara skriver om NY Times beslut som länkar fakta. Prova att läsa länken. Den baserar jag mina påståenden på.

Så nu när du vet att jag har en vetenskaplig bas samma som en av världens största tidningar, vad baserar du dina påståenden i tråden på? Jag förväntar mig en ändlös rad av inlägg där du vägrar berätta.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-29 kl. 13:21.
Citera
2026-06-29, 13:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det finns ingen person med tårtproblem, kan du sluta diskutera det eller länka fakta?

Det är inte fox news jag diskuterar, det är NY Times beslut och de länkar fakta som visar varför. Prova att läsa länken. Den baserar jag mina påståenden på.

Så nu när du vet, vad baserar du dina påståenden på? Jag förväntar mig en ändlös rad av inlägg där du vägrar berätta.
Det finns många som har problem med fetma, och en del av dessa går det härleda till bakverk.
Sluta spela dum, ingen går på det.

Så vilket påstående vill du prata om med sakligt och med fakta?
Frågat detta många ggr nu, och det närmaste du kommit är dumpa en länk från ljug media.

Och Amsterdam har du lite här, och vad de försökt göra för minska problemen med turisterna, och dryga böter för urinera.
https://www.tv4.se/artikel/4g7vu0dWfw5VWhqNwIhi7h/nya-regler-ska-avskraecka-stoekiga-turister-i-amsterdam-kommer
Till skillnad från dig har jag underlag för mina påståenden, inget vi sett av dig.

Och jag misstänker en gång till kommer du bevisa att du inte riktigt förstår vad du pratar om.
För vad väntar du på?
Citera
2026-06-29, 13:51
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det finns många som har problem med fetma, och en del av dessa går det härleda till bakverk.
Sluta spela dum, ingen går på det.

Så vilket påstående vill du prata om med sakligt och med fakta?
Frågat detta många ggr nu, och det närmaste du kommit är dumpa en länk från ljug media.

Och Amsterdam har du lite här, och vad de försökt göra för minska problemen med turisterna, och dryga böter för urinera.
https://www.tv4.se/artikel/4g7vu0dWfw5VWhqNwIhi7h/nya-regler-ska-avskraecka-stoekiga-turister-i-amsterdam-kommer
Till skillnad från dig har jag underlag för mina påståenden, inget vi sett av dig.

Och jag misstänker en gång till kommer du bevisa att du inte riktigt förstår vad du pratar om.
För vad väntar du på?
Så tårta ger sjukdomar medans cannabis är utmärkt. Du kanske har cannabis-kalas med dina barn istället för tårtkalas. Och i USA är tårta helt tillåtet medans cannabis borde regleras enligt NY Times eftersom det gör folk sjuka. Då vet vi hur du och världen ser på cannabis och tårta.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-29 kl. 13:55.
Citera
2026-06-29, 13:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Så tårta ger sjukdomar medans cannabis är utmärkt. Du kanske har cannabis-kalas med dina barn istället för tårtkalas. Och i USA är tårta helt tillåtet medans cannabis borde regleras enligt NY Times eftersom det gör folk sjuka. Då vet vi.
DU fortsätter spela dum, fetma ökar risken, och är det bakverk som är ens akilleshäl och man får diabetes, så ja, då kan man säga bakverken är den primära orsaken.

Jag aldrig sagt att cannabis är utmärkt, verkar som du börjar lägga orden i mun desto mer frustrerad du blir av att inte klara av att leverera dina psåtåenden.

Jag har levererat ett om Amsterdam, förstår det är jobbigt för dig.
Förutspår även att du kommer fortskrida nonsens inlägg och för att du är for okunnig att diskutera cannabis.
Och än mindre ämnet att möta drogerna som ett hälsoproblem ger större vinster för samhället än att med piskan gå efter dom.
För det ämnet vågar du inte ens snudda har jag märkt på andra inlägg, men såklart, det är ingen större skillnad på dina påståenden heller.
Som du inte vill gå närmare på, vilket berättar du är för okunnig om ämnet.

Kanske ditt skärp du fungerar på andra, men inte på mig, träffat på för många som dig och låter dom gräva ned sig med att aldrig påvisa sina påståenden.
Citera
2026-06-29, 14:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
DU fortsätter spela dum, fetma ökar risken, och är det bakverk som är ens akilleshäl och man får diabetes, så ja, då kan man säga bakverken är den primära orsaken.

Jag aldrig sagt att cannabis är utmärkt, verkar som du börjar lägga orden i mun desto mer frustrerad du blir av att inte klara av att leverera dina psåtåenden.

Jag har levererat ett om Amsterdam, förstår det är jobbigt för dig.
Förutspår även att du kommer fortskrida nonsens inlägg och för att du är for okunnig att diskutera cannabis.
Och än mindre ämnet att möta drogerna som ett hälsoproblem ger större vinster för samhället än att med piskan gå efter dom.
För det ämnet vågar du inte ens snudda har jag märkt på andra inlägg, men såklart, det är ingen större skillnad på dina påståenden heller.
Som du inte vill gå närmare på, vilket berättar du är för okunnig om ämnet.

Kanske ditt skärp du fungerar på andra, men inte på mig, träffat på för många som dig och låter dom gräva ned sig med att aldrig påvisa sina påståenden.
Så cannabis är trots allt farligare än tårta? Men du har precis skrivit 15 inlägg om tårta i en cannabis-tråd, varför det?

Är förklaringen denna kända studie från Nya Zeeland?

Citat:
https://www.psychologytoday.com/us/blog/healing-addiction/202007/does-cannabis-decrease-iq
A study has found individuals who used marijuana at least once a week during adolescence showed a reduction in IQ at age 38.

Stopping marijuana use did not fully restore neuropsychological functioning among adolescent-onset, former persistent cannabis users.
Så man weedar alltså bort sin intelligens för evigt om man börjar med cannabis som ung. Ett av argumenten i NY Times-artikeln: USA weedar ner sin intelligens. Och varför göra det, så viktigt är det inte med cannabis.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-29 kl. 14:18.
Citera
2026-06-29, 14:20
Medlem
Citat:
Så du undviker tårta eftersom du får diabetes av det, medans jag gärna äter tårta eftersom det inte är sant, och längre än så kommer vi nog inte i tårtdebatten. Som du enbart använder för att vilseleda det allvarliga faktum som jag diskuterar, att cannabis ger sjukdomar enligt omfattande vetenskaplig forskning. Därför ska vi motarbeta cannabis utom i smärtlindrande medicinska fall.

Här många exempel på forskning, som fått NY Times att vända i marijuana-frågan i USA och de är nu för fler förbud igen.
Hur var det? Var du inte överens om att både cannabis och tårta ger sjukdomar när de överkonsumeras, men inte vid normal konsumtion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in