2026-06-29, 08:45
Medlem
Blaskas avatar
Avskyr dessa fåglar. Kan knappt ha öppet fönster på sommaren då som bara skriker dygnet jävla runt på sommaren. Har själv fantiserat om att mata dom med råttgift.
Citera
2026-06-29, 08:54
Medlem
Läste den här titeln samtidigt som jag ligger i sängen och lyssnar på ett gäng efterblivna fiskmåsar skrika dig hesa utanför lägenheten. Ja skjut dom alla!
Citera
2026-06-29, 08:54
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Fiskmåsarna ja.. riktiga mobbare. De har terroriserat de andra fåglarna i vår badsjö i flera år. Spatserar en vacker gråhäger i vassen? Aggressivt skrikande, flaxande och dykattacker direkt. En rovfågel som majestätiskt glider uppe i det blå? Luftwaffe mobiliserar sig direkt och går till skoningslöst anfall. De tror de äger allt! Naturens babbar.

De kanske har fina sidor också men fan va de är duktiga på att dölja dem i så fall.

lol naturens babbar
Citera
2026-06-29, 08:59
Medlem
Anybodykillers avatar
Riktigt hemska är de. Såg en äta en ankunge häromdagen och ett par attackerade en stackars katt.

Men lite synd att jaga utan att liksom göra något med själva fågeln.

Vad jag hört så smakar de litet åt anka-hållet fast med en fiskig och gamla pommes oljig bismak. Har de levt i stan så har de nog levt på avfall vilket kanske gör smaken ännu sämre. Äggen lär dock vara en delikatess.
Senast redigerad av Anybodykiller 2026-06-29 kl. 09:01.
Citera
2026-06-29, 09:00
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Vad hindrar dig från att stoppa lite råttgift i en korvbit och mata måsarna?
Om måsen dör eller blir försvagad och blir tagen av en räv då... är ju rävens mat förgiftad med.
Citera
2026-06-29, 09:02
Medlem
yobitch123s avatar
Kräken måste klassas som en invasiv art.
Citera
2026-06-29, 09:08
Medlem
yobitch123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Människan har ju förstört haven. För några decennier sedan när det fortfarande fanns fisk i haven så bodde de där. De har blivit intvingade till stan pga människans utrotning av fisk. Så skärp dig

Och de dör om de äter nykokt potatis!
Citera
2026-06-29, 09:21
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Någon som vet om Stockholm dödar måsar eller pickar ägg? För det finns nästan inga fiskmåsar i Sjöstan dit jag flyttat och det är skumt. Finns vatten överallt.

För den som inte vet så får fiskmåsar ägg kanske i april, ungen föds i maj juni, ungen kan flyga i juli men är oerhört skör innan dess så allt gapande och hackande från måsar är enbart för att deras unge är i närheten och de måste skydda den mot rovdjur.

Dvs mås-skrik-jagar-perioden är väldigt kort april till juli och den är snart över. Därefter är måsar hur lugna och trevliga som helst. jag vet, jag bodde nära vatten i Linköping.
Citera
2026-06-29, 10:08
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldmust
Varför skjuter vi inte av alla fiskmåsar? Vad bidrar de med? Vi har motat bort och avlivat andra djur som inte anpassar sig till vårt samhälle. (Björn, varg, vildsvin)

Det dyker upp fler och fler såna här historier:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Gxw2zl/christian-50-skadades-i-masattack-som-en-torped

Jag har själv blivit utsatt, och jag har inte en enda bra erfarenhet av dessa jävla cp-djur. Varför avrättar vi inte bara varenda jävla fiskmås?

Man skulle kunna mata änder ifred. Man slipper lackskador på bilen. Dessutom skulle fiskbeståndet öka. Jag kan inte se något negativt i detta alls.
Att jaga dessa djur skulle skänka glädje till många deprimerade människor som saknar mening med livet.

Hahaha, jag har också blivit attackerad så av en mås. Var för nära dess ungar. Större fåglar än man tror! Attackerar genom att djupdyka mot huvudet från luften.
Citera
2026-06-29, 10:24
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Människan har ju förstört haven. För några decennier sedan när det fortfarande fanns fisk i haven så bodde de där. De har blivit intvingade till stan pga människans utrotning av fisk. Så skärp dig
Om dom åker till stan på grund av att det finns mat, varför åker dom då tillbaka igen?

Tror mer på att dom är i stan för att föröka sig där dom kan gömma sig från andra äckelmåsar
Citera
2026-06-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Så du plågade och lät ett fågel mista livet under stort lidande?
Vilken liten sinnessvag pissluffare du är om du inte kan göra bättre än så..
Psykiskt sjukt beteende
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-06-29 kl. 10:47.
Citera
2026-06-29, 10:34
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Men mås går väl att äta ?

Om inte annat kan man väl utfodra andra djur med dom.

Ut och panga ner dom.
Går säkert att äta, finns inte en fiskmås där dom säljer grillad kyckling så någon sanning finns i det har funderat på varför man inte ser måsar på sådana ställen i många år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in