2026-06-29, 07:42
Medlem
https://www.facebook.com/share/r/1FFcBG9Uii/

Någon Aree politiker för S i Ale kommun har lagt ut den här videon. Jag har ingen anning vad som sägs men utgår från att han vill ha klanröster som ger honom makt.

Jag tycker det borde vara totalt förbjudet med valpropaganda på andra språk än svenska. Hur vanligt tror ni dessa videos är i Sverige 2026 och borde dom förbjudas?
Citera
2026-06-29, 07:53
Medlem
Räknas engelska också med bland språken man ska ha förbud för, eller är det bara dom du tycker är lite obehagliga som du motsätter?
Hade iofs varit fett om man bara fick propagera på officiella språk och nån jävel började pågå på romani chib, men nåt säger mig att du även hade misstyckt det.
Citera
2026-06-29, 07:58
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Någon Aree politiker för S i Ale kommun har lagt ut den här videon. Jag har ingen anning vad som sägs men utgår från att han vill ha klanröster som ger honom makt.
För de som är nyfikna så är det en video på arabiska. Såvitt jag kan bedöma säger han följande (fritt översatt):
Hej,

Glöm inte att rösta på Socialdemokraterna den 13 september för att visa att du bryr dig om kommunen. Om du har svenskt medborgarskap får du rösta i kommunalvalet, regionvalet och riksdagsvalet. Om du bara har uppehållstillstånd får du rösta i de lokala valen.

Tack och glöm inte den 13 september.
Citera
2026-06-29, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Räknas engelska också med bland språken man ska ha förbud för, eller är det bara dom du tycker är lite obehagliga som du motsätter?
Hade iofs varit fett om man bara fick propagera på officiella språk och nån jävel började pågå på romani chib, men nåt säger mig att du även hade misstyckt det.
Jag vill ha total förbud för alla främmande språk. ..
Citera
2026-06-29, 08:24
Medlem
Citat:
Men vad är ett främmande språk? Vi har ju en del officiella språk i Sverige, man måste ju få använda åtminstone alla dem, eller? Samt vad räknas som valpropaganda? Intervjuer med internationella tidningar, räknas det?
Citera
2026-06-29, 08:31
Medlem
LKKINGENs avatar
Maggan skäms inte för att flörta med Muhamedanerna helt öppet så att hennes tillresta valboskap är med tåget förvånar knappast.

Har någon som lyssnar på vad som sägs om valet i år hört någon använda ordet valfläsk?
Tänkte att de som vill ha Muhamedanernas röster antagligen varit på kurs och fått lära sig andra ord..
Citera
2026-06-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Men vad är ett främmande språk? Vi har ju en del officiella språk i Sverige, man måste ju få använda åtminstone alla dem, eller? Samt vad räknas som valpropaganda? Intervjuer med internationella tidningar, räknas det?
Allt annat än svenska är främmande.
Citera
2026-06-29, 08:40
Medlem
Moderaterna riktar valpropaganda utomlands för att få klanröster

https://moderaterna.se/utlandet/
Citera
2026-06-29, 09:11
Medlem
Citat:
Allt annat än svenska är främmande.
Det där får du ta med Svea rikes lagar, men för all del, fortsätt Don Quixote.
Citera
2026-06-29, 10:14
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Jag håller med dig.
Kan man inte svenska till fullo så kan man heller inte förstå vad de olika partierna står för eller ens förstå vårt system och då ska man heller inte ha rösträtt i vårt land.
Citera
2026-06-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag håller med dig.
Kan man inte svenska till fullo så kan man heller inte förstå vad de olika partierna står för eller ens förstå vårt system och då ska man heller inte ha rösträtt i vårt land.

Det snurriga är ju att ett parti, eller nuförtiden är de flera, kan verka för att släppa in så många som möjligt för att få deras röster, samtidigt som de går på bidrag.
Ju fler som går på bidrag, desto mindre valuta får ju alla vi andra för våra skattepengar.
Jag tycker att inga invandrare som inte står helt på egna ben borde få rösta.
Någonstans så kommer det ju bli en ren välfärdskollaps om man bara fortsätter ösa på med massa okompetenta människor som ska gå på bidrag bara för att rösta på vänsterblocket.
Citera
2026-06-29, 10:29
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag håller med dig.

Fast egentligen så tror jag inte att valpropaganda på andra språk behövs. Tide är liksom inte populära för de som har fått sänkta bidrag, något som du förstår även om du pratar bristfällig svenska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in