2026-06-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Efter kritiken – högsta chefen för socialen i Alvesta lämnar
Uppdaterad idag 13:01 Publicerad idag 12:53

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/hogsta-chefen-for-socialen-i-alvesta-kommun-slutar

Jaha då kommer hon nog snart till Olfströms kommun för hit kommer skit som inte kan vara någon annastans
Citera
2026-06-27, 01:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag tror att det är väldigt illa med barnen eftersom ingenting sluppit ut om dem.

Det kallas sekretess.
Citera
2026-06-27, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Errrror
Jag tror att det blir en rutten "kultur" på vissa socialkontor, man backar varandra inom verksamheten och det fortsätter likadant år efter år. Skulle verkligen behöva granskas mer.

Nu avgår högsta chefen för socialen i Alvesta, men man menar att det inte har att göra med denna händelsen. Hmm..
Är som du skriver, det smyger in rutten "kultur". Är som gift det sprider sig. Är väl rätt klassiskt det där att en hög person plötsligt avgår. Naturligtvis av andra orsaker. Jisses dom verkligen dum förklarar medborgaren.
Citera
2026-06-27, 09:57
Medlem
Steff83s avatar
Ingen fått någon information alls om hur flickorna mår alltså?
Citera
2026-06-27, 10:31
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Nu börjar det likna något
Avslutad anställning? Hon skulle ha fängelsestraff för så allvarliga brister!
Citera
2026-06-27, 15:22
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Nej men under en förundersökning brukar det vanligtvis komma rapporter från polis och åklagare. När GM är död blir det nästan alltid ett vakum i informationen. Samma med döttrarna i Boden i juldagsattacken. Om inte anhöriga går ut så kanske vi som bryr oss inte kommer att få veta någonting.
I det här fallet är GM som du säger död. Det kommer aldrig att leda till åtal. Förundersökningen kommer heller aldrig att offentliggöras. Givet barnen är ev. läckor förmodligen tätade. Enda sättet att något kommer ut är att folk med tystnadsplikt talar bredvid mun (med de konsekvenser det kan ge) eller att de inblandade själva "talar ut" i någon tidning om 1-20 år från nu.
Citera
2026-06-28, 16:23
Medlem
Ms_pacmans avatar
Jag fick höra att en av flickorna avled tidigare i veckan, från en trovärdig källa som inte har någon anledning att ljuga för mig.
Citera
2026-06-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms_pacman
Jag fick höra att en av flickorna avled tidigare i veckan, från en trovärdig källa som inte har någon

anledning att ljuga för mig.

Men nejj, det vore fruktansvärt tragiskt! I denna fasansfulla händelse!!

Dåligt med uppdatering i media!

Tankar till dom drabbade
❤️
Citera
2026-06-28, 17:26
Medlem
Citat:
Jag fick höra att en av flickorna avled tidigare i veckan, från en trovärdig källa som inte har någon anledning att ljuga för mig.

Åh vad fruktansvärt om det stämmer. Jag skulle inte vilja vara den syster som överlever tyvärr 🥺
Citera
2026-06-28, 20:02
Medlem
Men så hemskt!

Kommer den andra flickan kunna leva ett vanligt liv eller är hon fortfarande svårt skadad.

Får ont i hjärtat - vila flicka lilla
Citera
2026-06-28, 20:57
Medlem
Wajis avatar
Citat:

Fy fan. Det här gör ont att läsa. 😰
Citera
Igår, 12:56
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Theesea
Men nejj, det vore fruktansvärt tragiskt! I denna fasansfulla händelse!!

Dåligt med uppdatering i media!

Tankar till dom drabbade
❤️

Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Åh vad fruktansvärt om det stämmer. Jag skulle inte vilja vara den syster som överlever tyvärr 🥺

Citat:
Ursprungligen postat av IdentitetX
Men så hemskt!

Kommer den andra flickan kunna leva ett vanligt liv eller är hon fortfarande svårt skadad.

Får ont i hjärtat - vila flicka lilla

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Fy fan. Det här gör ont att läsa. 😰

Jag har en trovärdig källa som starkt dementerar att någon av flickorna har avlidit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in