2023-11-21, 16:07
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Får dessa kvinnliga mördare sopsäckar med beundrarbrev från kvinnor? Eller rör det sig bara om fåtalet desperata kufiska män som ser sin chans?

Kvinnor ute på anstalterna får väldigt lite uppmärksamhet från män. Män däremot som begått uppseendeväckande brott, dessa drunknar ofta i beundrarpost. Det är svängdörrar mellan besöksrummen och alla kvinnor som står i kö tatt träffa män på anstalterna.

Jag har ingen aning, aldrig suttit på kåken för något allvarligt. Har inte påstått att dom får sopsäckar med brev, men skulle tro dom får massa brev från kåta gubbar. Kanske har fel då
Citera
2023-11-21, 18:29
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
jag är såpass gammal att jag läste även faktaböckerna om dårarna, på något sätt blir man fascinerad av dom fastän man äcklas av dom,
undrar om den kvinnliga seriemördaren i florida har epost...

Fenomenet hos oss som bara kollar på TV om truecrime och liksom inte kan sluta, är nästan mer fascinerande än fenomenet seriemördare.
Känner mig nästan smutsig när jag tittar, därför att jag blir besviken när det inte är något tillräckligt brutalt och hemskt.
Citera
2023-11-23, 01:27
Avslutad
Alltså det handlar delvis om personer som vill tjäna pengar på relationerna, det är fantastisk "business" pga alla Svenssons som frossar i true crime. Många som har varit tillsammans med beryktade och mytomspunna seriemördare, likt legender som Ted Bundy, har skrivit böcker/memoarer om sina liv tillsammans med mördarna t.ex "Mitt Liv med Djävulen" och givetvis slukar folket sådana dramatiserade verk. Ann Rule, som var en comrade till Ted Bundy, avled 2015 med en nettoförmögenhet på 100 miljoner sek. Majoriteten av pengarna kom från intäkter som hennes bästsäljande bok "A Stranger Beside Me" inbringade. Hon beskriver i boken sina egna möten med Bundy och hur han var som person privat. Rule är enbart en i raden av personer som blir mångmiljonärer i dollar till följd av romanser med vederbörande. Om du själv hade bott i Stockholmsområdet under tiden Christer Pettersson var misstänkt för Palme-mordet så hade du kunnat sätta dig på ngn bänk i området kring Sundbyberg och hänga med honom. Därefter hade du kunnat släppa ditt magnum opus "Min vän Christer: Dekadenta berättelser från parkbänkar 1986-1995" och leva lyxliv på dina royalties om ett välkänt förlag köper rättigheterna. Utöver det så kan du även sälja dina historier till folk som vill göra dokumentärer och journalister som skriver artiklar mfl.
Senast redigerad av anwe8 2023-11-23 kl. 01:40.
Citera
2026-06-28, 11:03
Medlem
Ördögs avatar
Nu 55-årige Peter Madsen har bett om permission för att kunna gifta sig med sin stora kärlek, 25-åriga Cammilla Kürstein. De har skrivit brev till varandra sedan hon var 17 och han 47, men de har aldrig träffats i verkligheten. Danmarks högsta domstol vägrar dock bevilja permission. Mer här.

(FB) Skvaller om Peter "Raket-Madsen" Madsen.
Senast redigerad av Ördög 2026-06-28 kl. 11:06.
Citera
2026-06-28, 11:10
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Nu 55-årige Peter Madsen har bett om permission för att kunna gifta sig med sin stora kärlek, 25-åriga Cammilla Kürstein. De har skrivit brev till varandra sedan hon var 17 och han 47, men de har aldrig träffats i verkligheten. Danmarks högsta domstol vägrar dock bevilja permission. Mer här.

(FB) Skvaller om Peter "Raket-Madsen" Madsen.

För fyra år sedan ville hon varna andra.
https://www.expressen.se/kvallsposten/cammilla-blev-kar-i-peter-madsen-varnar-nu-andra/

Tyska brudar är verkligen inget vidare, vare sig utvändigt eller invändigt.
Citera
2026-06-28, 19:05
Bannlyst
Det är kvinnor med daddy issues och stora problem som dras till sådana män
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här