Citat:
Ursprungligen postat av
osigneradx
Jag tror du missförstår vad jag menar lite. Det är inte något “trauma” eller påstå att någon inte kan ringa efter hjälp. Poängen jag försöker lyfta är att det var kl 1 mitt i natten, en vardag, och att de därför behövde väcka en anhörig för att få hjälp att ta sig hem.
Tycker du själv att det är rimligt att en anhörig ska behöva väckas kl. 01, köra 40 minuter dit och 40 minuter hem, när han dessutom ska upp och jobba nästa dag, bara för att polisen lämnar dem där utan alternativ? Det är den delen jag ifrågasätter.
Du är ju rolig du.
Du får nog maila polisen och kronofogden om att man skall vara snälla om klockan är mycket och det är 3 oskyldiga kvinnor. Inte ska väl någon behöva ringa någon för att få skjuts mitt i natten? Det borde kronofogden ha som standard vid beslag?
Eller så ser man till att man inte sätter sig i sådana situationer.
Har man skulder så vet man att man kan bli utmätt när som helst.
Kanske lösa skulderna istället för att myndigheter skall behöva göra det med beslag?
Om man nu kan skuldsätta sig och strunta i att betala men ändå kan ha bil och leva som icke skuldsatta, så finns ju inget avskräckande.
Sälj bilen och lös dina skulder som har gått så långt att det hamnat hos Kronofogden, vilket tar månader och månader. Istället för att lipa i media. Så hon har nog fått många chanser att göra rätt för sig.
Låt mig gissa. Hon är långtidssjukriven för "utmattning/stress"? Så inte nog med att hon är skyldig pengar, hon lever även på "icke utmattades" hårda slit.