2026-06-28, 14:13
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Nej, problemet är inte att FN hamnat i fel händer utan att Palestina fick ett starkare internationellt erkännande i FN och därmed blev det svårare för sioniststaten att dölja sina brott och det är därför kritiken mot FN blivit så aggressiv.

Och hur funkar det för dessa organisationer när UN t.ex skulle hålla fred i södra lebanon men jobbade sida med sida med hezbollah som väpnade upp hela södra lebanon?

Och vilka sitter i dessa?

https://www.youtube.com/watch?v=kfNKXjxXQBQ
Senast redigerad av pepsi hax 2026-06-28 kl. 14:17.
Citera
2026-06-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Idiot. Det fallet är prövat av rättsväsendet och soldaterna friade.
Kan du inte argumentera bättre än så än att kalla mig idiot. Läs en gång till. Bara för att det är prövat betyder inte att det inte skett. Offret hade skador på ändtarmen. Detta har då dokumentarats av sjukvården och det är ju inte palestinsk sjukvård vi pratar om.
Delar en länk till.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/filmat-overgrepp-delar-israel-chefsaklagare-gripen
Kom tillbaka med vettiga argument.
Men jag misstänker att i din värld så har nog fången påfört sig skadorna själv.
Citera
2026-06-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Kan du inte argumentera bättre än så än att kalla mig idiot. Läs en gång till. Bara för att det är prövat betyder inte att det inte skett. Offret hade skador på ändtarmen. Detta har då dokumentarats av sjukvården och det är ju inte palestinsk sjukvård vi pratar om.
Delar en länk till.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/filmat-overgrepp-delar-israel-chefsaklagare-gripen
Kom tillbaka med vettiga argument.
Men jag misstänker att i din värld så har nog fången påfört sig skadorna själv.

Att kontrollera ändtarmen för kontraband sker rutinmässigt i svenska fängelser och i alla andra fängelser jorden runt. Det är inget brott. Och rättsväsendet har som sagt friat. Att du inte erkänner att israeler skall ges rätten till objektiv prövning beror på att du är en äcklig judehatarlort. Att överhuvudtaget ägna tid på en kontrabandundersökning av terrorist när man bor i Sverige tyder på att nåt är allvarligt fel med dig. Det våldtas horder av svarta kvinnor i Sudan dagligen av arabiska soldater men du väljer att fokusera på kontrabandundersökning av terrorist. Du är pervers.
Citera
2026-06-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Och hur funkar det för dessa organisationer när UN t.ex skulle hålla fred i södra lebanon men jobbade sida med sida med hezbollah som väpnade upp hela södra lebanon?

Visst kan FN begå misstag men att gå in militärt på ett annat lands territorium är något helt annat och betydligt allvarligare och det vore som om danska trupper gick in i Skåne för att jaga gränsöverskridande brottslighet och därefter började bomba Stockholm. Det är inte självförsvar, det är en aggressionshandling.
Citera
2026-06-28, 14:32
Medlem
Citat:
Visst kan FN begå misstag men att gå in militärt på ett annat lands territorium är något helt annat och betydligt allvarligare och det vore som om danska trupper gick in i Skåne för att jaga gränsöverskridande brottslighet och därefter började bomba Stockholm. Det är inte självförsvar, det är en aggressionshandling.

Inte alls jämförbart. Jämförbart hade varit om terrorister från Skåne skjuter robotar och raketer mot Danmark utan att Sverige gör något åt det. Danmark har då all rätt i världen att gå in i Skåne och slå ner terroristerna.
Citera
2026-06-28, 14:33
Medlem
ludexSums avatar
I alla diskussioner där FN lämnas som någon sorts moralisk övre makt påtalar jag alltid:

FN består av 193 länder.
Av dessa länder räknas ENDAST 25 som FULLVÄRDIGA demokratier.
https://www.eiu.com/n/democracy-index-2024/

För de 25 fullvärdiga demokratierna är FN ett skämt.
Citera
2026-06-28, 14:34
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:

Nu handlar det om en terror grupp som håller ett helt land gissla och sedan attackerar ett annat land.
Demostrationer på gatorna som är trötta på hezbollah som förstört landet och folket har i stort sett inga pengar kvar, banker som vägrar ge ut pengar m.m och sedan ha hezbollah som startade ett krig mitt i allt elände.

Det handlar inte om några skåningar som skjutit mot danmark med bössor.
Citera
2026-06-28, 14:34
Medlem
Citat:
Att kontrollera ändtarmen för kontraband sker rutinmässigt i svenska fängelser och i alla andra fängelser jorden runt. Det är inget brott. Och rättsväsendet har som sagt friat. Att du inte erkänner att israeler skall ges rätten till objektiv prövning beror på att du är en äcklig judehatarlort. Att överhuvudtaget ägna tid på en kontrabandundersökning av terrorist när man bor i Sverige tyder på att nåt är allvarligt fel med dig. Det våldtas horder av svarta kvinnor i Sudan dagligen av arabiska soldater men du väljer att fokusera på kontrabandundersökning av terrorist. Du är pervers.
😅😅 Fan nu blev jag judehatare också. Jag vet redan nu att det är hopplöst att diskuteta med dig men jag prövar ändå. Kan du snälla komma med något vettigt argument tillbaka?
Ska nu vara övertydlig. Offret hade många skador utöver skada på ändtarmen. Tror du att skadorna uppkommit till följd av våld från Israeliska soldater eller Tror du att offret har påfört sig själv skadorna.
Enkel o tydlig frågeställning.
Citera
2026-06-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
😅😅 Fan nu blev jag judehatare också. Jag vet redan nu att det är hopplöst att diskuteta med dig men jag prövar ändå. Kan du snälla komma med något vettigt argument tillbaka?
Ska nu vara övertydlig. Offret hade många skador utöver skada på ändtarmen. Tror du att skadorna uppkommit till följd av våld från Israeliska soldater eller Tror du att offret har påfört sig själv skadorna.
Enkel o tydlig frågeställning.

Menar du fortfarande terroristen? Alltså en terrorist i fängelse. Du oroar dig för skador på terroristen, är det korrekt uppfattat?
Citera
2026-06-28, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Då kan du bevisa att rapporten är en lögn med oberoende källor.

Oaktat ämnet i sig.

Argumentum ad ignorantiam
Det går inte att bevisa negativt.
Omvänd bevisbörda används oftast av stultus et credulus.
Citera
2026-06-28, 14:39
Medlem
Citat:
Inte alls jämförbart. Jämförbart hade varit om terrorister från Skåne skjuter robotar och raketer mot Danmark utan att Sverige gör något åt det. Danmark har då all rätt i världen att gå in i Skåne och slå ner terroristerna.

Det är fortfarande en haltande jämförelse och även om vi tar ditt exempel terrorister i Skåne skjuter raketer mot Danmark och Sverige inte agerar så ger det inte Danmark all rätt i världen och Danmark skulle i så fall kunna argumentera för mycket begränsade och riktade insatser mot de konkreta hoten men det är något helt annat än att gå in brett i Skåne använda omfattande militärt våld eller slå mot mål som inte är direkt kopplade till attackerna och om Danmark dessutom började bomba mål längre in i Sverige med civila konsekvenser skulle ingen kalla det självförsvar längre.
Citera
2026-06-28, 14:39
Medlem
Citat:
Menar du fortfarande terroristen? Alltså en terrorist i fängelse. Du oroar dig för skador på terroristen, är det korrekt uppfattat?
Han blev aldrig åtalad för något brott av Israel så svårt att se honom som terrorist.
Svara på mina frågor nu i stället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in