Citat:
Ursprungligen postat av
DaisyB
Håller med att det ser väldigt ihoptryckt ut och en märklig blandning av möbler i vardags/gästrummet. Så kan det ju vara i sommarhus för att man tar med saker som blivit över hemma eller köper billigt från ställen nära sommarhuset. Men här har de ju köpt mkt nytt. Tyckte det verkade vara en bättre planlösning i förra huset även om det var mindre rum.
Överlag ser det avskalat ut, men inte särskilt harmoniskt ut, trots det.
Han har ett eget rum, också på övervåningen. Det vänstra rummet på den här
planritningen.
Här är nedre våningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harlekina
Allt handlar om att Elsa är egoistisk och vill ha det vackraste rummet till sig själv. Där hon kan ta selfies och gå omkring och njuta. Det är så tydligt. Övervåningen är ju tyvärr inte gammal på det sätt som hon egentligen skulle vilja ha det. Där är det lite mer vinklar och vrår och skulle bli otroligt mycket charmigare med riktig cottage-känsla. Mönstrade tapeter, färgade textilier, gulliga gardiner, gamla blandade möbler i trä. Jag tycker det där rummet däruppe är så fult och själlöst!!!
Citat:
Ursprungligen postat av
Berlinmuriel
Det ser dessutom både opraktiskt och obekvämt ut att sova så nära fönsternischerna:
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55358598017/in/photostream/
Verkligen dålig feng shui, även om jag inte tror på det. 😉 Och som du skriver kommer hon inte ge sig, hon är ju så okonventionell och vill leva på ett annat sätt!
Precis, det ser helt skevt ut. Det här huset de köpt verkar inte alls passa deras behov, utan främst fungera som en kuliss.
Jag är tämligen säker på att Elsa fastnade för det här huset för att det är mest likt vad hon tänker sig att ”idolerna” på Österlen och i Danmark har. Elsa vill ha likadant helt enkelt, och pressade fram ett husköp. Jag har svårt att se att Pontus tyckte det var lika viktigt med nytt hus.
Däremot jättefint att huset blivit renoverat från grunden nu, fint att rädda ett gammalt hus.
Men sovrummet är gräsligt! Sängen är helt fel placerad där och alldeles för hög i ett rum med den låga takhöjden!