2026-06-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Bara för att det inte var ”mycket” i din värld så var det illa nog och han ljuger ju om flera grejer??? Att Nicci snackar skit om honom är ju ej ok men om han vill vara ngn slags motvikt till snackandet så kan han ju bara vara tyst?? Om han nu är mån om att få vårdnad och säger att Nicci är olämplig som vh så kanske man inte ska öppna dörren för det ska gå att säga exakt samma sak åt andra hållet, bara puckat 🤪

O hur vet du att han ljuger om saker ? Han har ju rätt till sin historia ! N har motarbetat honom o även om deras relation tog slut så har C rätt till sin far
Citera
2026-06-27, 18:13
Medlem
Citat:
Nä det räcker med att det finns samarbetsproblem mellan föräldrarna för att man inte ska få delad vårdnad. Dom gör ingen bedömning av vilken förälder som ”förtjänar” vårdnaden mest utan en bedömning om vad som är barnets bästa och det är i 99 fall av 100 (om det finns en stor konflikt mellan föräldrarna) att den föräldern som haft vårdnaden fortsätter ha den ensam. Det ska till mycket för att någon ska få vårdnad om ett barn som den typ inte känner när de finns en förälder som haft vårdnad hela barnets liv.

Vem vet de kanske dömer hela v till A efter Ns brist som föräldern! Är ju inte J som ska fostra hennes dotter
Citera
2026-06-27, 19:29
Medlem
Citat:
Bara för att det inte var ”mycket” i din värld så var det illa nog och han ljuger ju om flera grejer??? Att Nicci snackar skit om honom är ju ej ok men om han vill vara ngn slags motvikt till snackandet så kan han ju bara vara tyst?? Om han nu är mån om att få vårdnad och säger att Nicci är olämplig som vh så kanske man inte ska öppna dörren för det ska gå att säga exakt samma sak åt andra hållet, bara puckat 🤪

Lite nyfiken!! Vet du vad det är A ljuger om?
Efter stt ha tagit del av OFH så är det ytterst svårt att få en objektiv bild av vad som faktiskt har hänt.
Citera
2026-06-27, 20:19
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Så är det nog säkert. Tror inte han kommer kunna eller rekommenderas dela så mkt om barnet alls så länge han inte är vh. Även trots att han är biologisk förälder. Därför konstigt att han valde att vara med i podden. Även om han inte ”snackar skit” så får han de att framstå som att han aldrig gjort nåt fel i hela processen och jag drar öronen åt mig kring allt som sägs för att övertyga eller få nån annan att framstå som dålig. Gäller båda. Man får ta de han sa i podden med en nypa salt tycker jag. Jag tror också Nicci kommer fortsätta ha ensam vårdnad. Är många här som verkar tro att man dömer från vad som är rättvist för föräldrarna men det handlar om barnets bästa framför allt och de är svårt att motivera att det är för barnets bästa att barnet ska ha två vårdnadshavare som inte kan prata med varandra.

Inte lyssnat på podden.
Tycker som jag har sagt tidigare att han ska vara helt tyst på nätet.
Men han ville väl ge Olivia och Emil lite pengar.

Just nu får han nog inte delad vårdnad men det går att söka längre fram istället.

Nej något samarbete kan man inte förvänta sig (tyvärr för Chiara).

Nicci ville tidigare att Viktor skulle adoptera Chiara men det kommer aldrig att gå.

Ja det är alltid barnets bästa som gäller.
Citera
2026-06-27, 20:28
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansandemusen
OllasMattsson som gudfar spännande 😁 var det inte den hon jagade innan hon fick napp på V ?
Fin kille följt honom sen Sofias änglar gick o hans fina mamma dog ! Så sorgligt !

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Mmm. N jagade honom innan V.
AOM är verkligen en jättefin lugn kille som står stadigt med båda fötterna på jorden och man känner verkligen att han minns sin mamma med kärlek trots att sorgen och saknaden efter henne är stor. Hennes födelseår bär han så hedersamt på sin matchtröja. ❤️

Nicci och Adam Ollas Mattsson hade myskväll strax innan det blev officiellt med Viktor.
AOM var sambo men hans dåvarande flickvän flyttade i den vevan.

Nicci som varit så uppblåst och suttit på höga hästar har i själva verket varit Tant Snusk i smyg!

Kul att vi kan lägga korten på bordet åt henne!
Citera
2026-06-28, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Nicci och Adam Ollas Mattsson hade myskväll strax innan det blev officiellt med Viktor.
AOM var sambo men hans dåvarande flickvän flyttade i den vevan.

Nicci som varit så uppblåst och suttit på höga hästar har i själva verket varit Tant Snusk i smyg!

Kul att vi kan lägga korten på bordet åt henne!

Skönt att lilla C stannar inom buksvågrar familjen då när V sticker en dag
Citera
2026-06-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Om du har släppt en låt officiellt på till exempel Spotify, Apple Music eller andra streamingtjänster under ditt eget artistnamn, ex. "Nicci Hernestig" "Ligga inatt" så är benämningen artist.
Ordet används för den som framför och ger ut musik, oavsett om personen är nybörjare eller etablerad.

Sedan om man själv anser att N är en person som är värd att kalla sig artist, utifrån nivå osv. det är en helt annan femma.

Nej det är du inte, jag har låt på spotify. Vem som helst kan lägga upp det. Jag är inte artist. Pinsamt att kalla sig det. En person som givit ut en bok är inte författare, men en som givit ut kan titulera sig som det.
Citera
2026-06-28, 13:30
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Haha tänkte precis det!

Tror att Viktor inte vill lämna henne men om det är kärlek till henne eller barnen vet man ju inte.

Om han inte har äktenskapsförord blir det väldigt dyrt också då hälften av allt är hennes utom huset på Ekerö det får hon hela.
Citera
2026-06-28, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyjamazbananaz
Nej det är du inte, jag har låt på spotify. Vem som helst kan lägga upp det. Jag är inte artist. Pinsamt att kalla sig det. En person som givit ut en bok är inte författare, men en som givit ut kan titulera sig som det.

Missförstå mig rätt. Benämningen är det, men man behöver inte vara artist för det.

Ja det är pinsamt. Det håller jag fullt med om.
Citera
2026-06-28, 14:53
Medlem
Citat:

Tror Viktor trivs med nicci och Jeanette, enda problemet är väl att han samtidigt suktar efter att knulla allt på två ben, sägs ju att innan han radera instagramappen i samband ”med olyckan” så skrev han fortfarande till tjejer maniskt och ville ses
Men sålänge nicci accepterar det så kommer de hålla. Viktor kommer knappast göra slut för att ligga med andra, han vill ju ha en flickvän och samtidigt 17 älskarinnor och leva singellivet, äta kakan och ha den kvar!
Citera
2026-06-28, 15:03
Medlem
Citat:
Nä det räcker med att det finns samarbetsproblem mellan föräldrarna för att man inte ska få delad vårdnad. Dom gör ingen bedömning av vilken förälder som ”förtjänar” vårdnaden mest utan en bedömning om vad som är barnets bästa och det är i 99 fall av 100 (om det finns en stor konflikt mellan föräldrarna) att den föräldern som haft vårdnaden fortsätter ha den ensam. Det ska till mycket för att någon ska få vårdnad om ett barn som den typ inte känner när de finns en förälder som haft vårdnad hela barnets liv.

Jag har varit i N situation . Jag fick ensam från början men min dotters pappa fick delad när han ansökte om det trots att vi hade samarbetsproblem . Dem sa att bägge föräldrar förtjänar att stå på vårdnaden och kan man inte samarbeta så ska man gå till familjerätten och ha samarbetsssmtal.
Det är inte för ch bästa att bara ha N som hay vårdnaden. Jag har flera kompisar som varit i samma situation och rätten beslutar till 90 % att bägge ska ha vårdnaden , om inte föräldern sitter i fängelse eller har ett missbruk . Googla så får du se
Citera
2026-06-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag har varit i N situation . Jag fick ensam från början men min dotters pappa fick delad när han ansökte om det trots att vi hade samarbetsproblem . Dem sa att bägge föräldrar förtjänar att stå på vårdnaden och kan man inte samarbeta så ska man gå till familjerätten och ha samarbetsssmtal.
Det är inte för ch bästa att bara ha N som hay vårdnaden. Jag har flera kompisar som varit i samma situation och rätten beslutar till 90 % att bägge ska ha vårdnaden , om inte föräldern sitter i fängelse eller har ett missbruk . Googla så får du se

Det vore ju verkligen det bästa för C . O även att få ett mer stadigt umgänge med A där han även kan släppa in sina anhöriga farmor farfar syskon mm så C får en familj även där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in