2026-06-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Vad kul/bra att du har koll på de viktigaste omständigheterna/detaljer om mordutredningen. Berätta mera varför du tycker det är ett soklart "case closed". ge mig bara de 10 mest viktigaste detaljerna kring mordet i punktform så är jag nöjd.
Lovar att inte ens svara och ge replik eller ifrågasätta nåt, vill bara höra.

Jag har ingen koll alls - finns mycket mer intressanta saker att följa än en mordutredning. Men en man står inför rätta - det händer bara när mordet är utrett.
Citera
2026-06-28, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Kolla trackAIPAC för "varför?"-frågan ( https://www.trackaipac.com/ )
American Israel Public Affairs Committee
( till och med AIPAC citerade trackAIPAC - när de gloatade över att ha stött vinnande kandidaten Ed Gallrein som slog ut Thomas Massie på (R)-sidan )

Fast CK ledde sin egna organisation och var inte förtroendevald, och har således frihet att inte stödja Israel.
Citera
2026-06-28, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag tror han var väldigt rädd för att gå emot Israel, han visste hur farligt det var. Och när han väl gick ut med att han var trött på att bli styrd av zionisterna och tänkte lämna rörelsen, då mördades han omgående.

Märkligt. Finns gott om viktiga röster på högern som är lika eller mer Israelkritiska än vad Charlie Kirk var som inte har blivit mördade...
Citera
2026-06-28, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Märkligt. Finns gott om viktiga röster på högern som är lika eller mer Israelkritiska än vad Charlie Kirk var som inte har blivit mördade...
Ingen lika viktig som Kirk.
Citera
2026-06-28, 10:38
Medlem
Citat:

Tucker Carlson är väl den man kommer på på rak arm. Jag har inget högt förtroende för Israel, men man mördar inte amerikaner för att dessa sprider "fel" åsikter.
Citera
2026-06-28, 11:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Kirk hade "lämnat rörelsen", sionismen, och mördats direkt.
Ditt påstående är fritt hängande i luften utan nån förankring.

Men hur får du ihop bevisningen att Israel skulle ligga bakom mordet?

Han fotas vid ett garage.
Vittne beskrev Robinson gå upp för trappan till byggnaden 13 minuter innan skottet.
https://web.archive.org/web/20250916205645/https://www.nytimes.com/interactive/2025/09/12/us/tyler-robinson-manhunt-timeline-kirk-suspect-caught.html

Hans partner har lämnat privata meddelanden till utredningen.
Robinson diskuterar att han behöver hämta vapnet där han släppt det, lämna vapnet i en buske, besktev området där det lämnades, insvept i en handduk.
Ett gevär som tillhörde Robinsons farfar hade hittats.

Samma dag på Discord:
"Hey guys, I have bad news for you all. It was me at UVU yesterday. im sorry for all of this. im surrendering through a sheriff friend in a few moments, thanks for all the good times and laughs, you've all been so amazing, thank you all for everything."
https://www.washingtonpost.com/investigations/2025/09/15/charlie-kirk-shooter-suspect-discord-chat/

Hans DNA matchar på handduken samt på en skruvmejsel på taket där han låg och sköt.

Föräldrarna kände igen honom på bild i nyheterna och kontaktade en vän som var sheriffbiträde, kör honom till hans kontor där han grips.

Möjligt motiv:
Hans partner var född man med genomgick behandling till kvinna.
Robinsons mor beskrev att han blivit mer pro-gay och för transpersoners rättigheter.
Att han "började dejta sin rumskompis, en biologisk man som höll på att byta kön. Detta resulterade i flera diskussioner med familjemedlemmar, men särskilt mellan Robinson och hans far, som har mycket olika politiska åsikter."

Robinson är uppväxt i en familj som är kristna och hela släkten republikaner.
Hans far var inbiten Trumpsupporter.
Robinsons släktingar beskrev att han vid en familjemiddag hade uttryckt ogillande mot Kirk och diskuterat hans kommande besök vid Utah Valley University.

Han textade att "Jag har fått nog av hans hat. Vissa hat kan man inte förhandla bort" till sin partner.

’Jag hade möjlighet att ta ut Charlie Kirk och jag ska ta den.’”

ÅK Gray beskrev i rätten att Robinson hade uppslukats av hat mot Kirk och hans politik. Enligt Gray hade Robinson planerat mordet "på drygt en vecka" när han visste att Kirk skulle närvara vid ett föredrag vid Utah Valley University.
https://www.theguardian.com/us-news/2025/sep/16/charlie-kirk-shooting-prosecutor-utah
Citera
2026-06-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Tucker Carlson är väl den man kommer på på rak arm. Jag har inget högt förtroende för Israel, men man mördar inte amerikaner för att dessa sprider "fel" åsikter.
Om en person står i vägen för tillräckligt många miljonärer och miljardärers kommande försörjning så kan han mycket väl bli mördad.
Citera
2026-06-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kirk hade "lämnat rörelsen", sionismen, och mördats direkt.
Ditt påstående är fritt hängande i luften utan nån förankring.

Men hur får du ihop bevisningen att Israel skulle ligga bakom mordet?

Han fotas vid ett garage.
Vittne beskrev Robinson gå upp för trappan till byggnaden 13 minuter innan skottet.
https://web.archive.org/web/20250916205645/https://www.nytimes.com/interactive/2025/09/12/us/tyler-robinson-manhunt-timeline-kirk-suspect-caught.html

Hans partner har lämnat privata meddelanden till utredningen.
Robinson diskuterar att han behöver hämta vapnet där han släppt det, lämna vapnet i en buske, besktev området där det lämnades, insvept i en handduk.
Ett gevär som tillhörde Robinsons farfar hade hittats.

Samma dag på Discord:
"Hey guys, I have bad news for you all. It was me at UVU yesterday. im sorry for all of this. im surrendering through a sheriff friend in a few moments, thanks for all the good times and laughs, you've all been so amazing, thank you all for everything."
https://www.washingtonpost.com/investigations/2025/09/15/charlie-kirk-shooter-suspect-discord-chat/

Hans DNA matchar på handduken samt på en skruvmejsel på taket där han låg och sköt.

Föräldrarna kände igen honom på bild i nyheterna och kontaktade en vän som var sheriffbiträde, kör honom till hans kontor där han grips.

Möjligt motiv:
Hans partner var född man med genomgick behandling till kvinna.
Robinsons mor beskrev att han blivit mer pro-gay och för transpersoners rättigheter.
Att han "började dejta sin rumskompis, en biologisk man som höll på att byta kön. Detta resulterade i flera diskussioner med familjemedlemmar, men särskilt mellan Robinson och hans far, som har mycket olika politiska åsikter."

Robinson är uppväxt i en familj som är kristna och hela släkten republikaner.
Hans far var inbiten Trumpsupporter.
Robinsons släktingar beskrev att han vid en familjemiddag hade uttryckt ogillande mot Kirk och diskuterat hans kommande besök vid Utah Valley University.

Han textade att "Jag har fått nog av hans hat. Vissa hat kan man inte förhandla bort" till sin partner.

’Jag hade möjlighet att ta ut Charlie Kirk och jag ska ta den.’”

ÅK Gray beskrev i rätten att Robinson hade uppslukats av hat mot Kirk och hans politik. Enligt Gray hade Robinson planerat mordet "på drygt en vecka" när han visste att Kirk skulle närvara vid ett föredrag vid Utah Valley University.
https://www.theguardian.com/us-news/2025/sep/16/charlie-kirk-shooting-prosecutor-utah
Om Israel ligger bakom så är det nog snarare indirekt.
Citera
2026-06-28, 11:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Om Israel ligger bakom så är det nog snarare indirekt.
Lägg ner oneliners och börja argumentera mot bevisningen - ihop med hypotetiskt motiv där a) arga pappa är kristen Maga Diehard och hans val av partner ifrågasatts - inklusive b) att han hatade kristna Maga Kirks framfart på uni som då var emot allt som berör HBTQI till samkönade äktenskap.
Senast redigerad av develi 2026-06-28 kl. 12:01.
Citera
2026-06-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lägg ner oneliners och börja argumentera mot bevisningen - ihop med hypotetiskt motiv där a) arga pappa är kristen Maga Diehard och hans val av partner ifrågasatts - inklusive b) att han hatade kristna Maga Kirks framfart på uni som då var emot allt som berör HBTQI till samkönade äktenskap.
Enligt mig finns det inga bevis över huvud taget som pekar på att Tyler skulle vara mördaren. Så jag vet inte vad jag ska argumentera mot? Vilket är det främsta beviset enligt dig?
Citera
2026-06-28, 12:22
Medlem
Citat:
Om en person står i vägen för tillräckligt många miljonärer och miljardärers kommande försörjning så kan han mycket väl bli mördad.

Säkert. Men Charlie Kirk stod aldrig i vägen för några miljonärer och miljardärer.
Citera
2026-06-28, 12:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Enligt mig finns det inga bevis över huvud taget som pekar på att Tyler skulle vara mördaren. Så jag vet inte vad jag ska argumentera mot? Vilket är det främsta beviset enligt dig?
Allt i ett samspel:

▪️DNA på handduken med geväret på uni som
som tillhörde Robinsons farfar.
▪️Hans DNA på skruvmejsel på taket där han låg och sköt.

▪️Att han fanns på plats enligt övervakningskamera, att hans mor kände igen honom på FBIs bilder.

▪️vittnesmål om hans rörelsemönster på väg upp i trappan mot taket relaterat till tid för skjutningen.

▪️Alla sms till hans partner som är extremt komprometterande om geväret bland annat.

▪️sms på discord om hur han sen tacka för sig och beskriver samma sak om efterdyningarna och gripandet.

▪️Att han motarbetades hemma angående partnerval relaterat till kristen inställning och politik.

▪️Att han hatade Kirk som ägnade stor del av tillvaron att vara anti mot HBTQI och samkönade äktenskap.

Då var det din tur att lämna väl argumenterade motbevis vs ÅKs presentation om att Israel ligger bakom mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in