2026-06-27, 20:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Nu är ju mordet outrett, och troligen är Mossad inblandat.
Really ..
Tyler Robinson beskrivs som en nörd och gamingsavant.
Uppväxt i kristen Magamiljö, men inleder ett förhållande med en man som identifierade sig som kvinna - och börjar propagera transrättigheter och pro-gay enligt hans mor.

....så sitter då ultrakristna Maga-Kirk på campus med sin repertoar mot HBTQI och blir mördad.

Det är överlappning i mördarens direkta närmiljö relaterat till motiv.
Citera
2026-06-27, 20:30
Medlem
Citat:
Så hans downfall beror på att bjuda upp Tucker på scenen och låta honom debattera.

Har du nånsin sett en debatt inför amerikansk publik där ena sidan företräder amerikanskt självstyre och America First, och debattmotståndaren argumenterar för att satsa amerikanska resurser på Israel?

Mordet är visst utrett och en gärningsman står åtalad. Medan Mossad har både kapacitet och villighet att mörda folk i utlandet så är det knappast något man gör för att någon är israelkritiker. En helt befängd konspirationsteori.
Citera
2026-06-27, 20:55
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Så hans downfall beror på att bjuda upp Tucker på scenen och låta honom debattera.

Har du nånsin sett en debatt inför amerikansk publik där ena sidan företräder amerikanskt självstyre och America First, och debattmotståndaren argumenterar för att satsa amerikanska resurser på Israel?

Jag tycker rent generellt att amerikanska debatter är riktigt dåliga. De saknar den traditionen.

Det de kalla "debatter" är oftast bara "en diskussion på scen", inte sällan sittandes i länstolar...

Men jag har inte sett en sådan debatt, nej...
Citera
2026-06-28, 05:49
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag tycker rent generellt att amerikanska debatter är riktigt dåliga. De saknar den traditionen.

Det de kalla "debatter" är oftast bara "en diskussion på scen", inte sällan sittandes i länstolar...

Men jag har inte sett en sådan debatt, nej...

Jag förstår lite vad du menar, mycket teater ibland i amerikat.
Men internet har mycket grejer.

Jag gillar jubilee-bedatterna "surrounded" med 20 stolar mot en debattör:

finns alla möjliga ämnen, säkert nåt du är intresserad av: (Charlie har varit med också!)

"""""""
Jubilee Surrounded

1:53:39
1 Liberal Man vs 20 MAGA Women (ft. Dean Withers) | Surrounded
Jubilee 4,7 mn visningar

56:17
Gen Z Leftists vs Boomer Democrats | Middle Ground
Jubilee
454 461 visningar

1:34:04
1 Psychiatrist & 20 Depressed People (ft. Dr. K) | Surrounded Jubilee 2,3 mn visningar

1:37:54
1 Vegan vs 20 Meat Eaters | Surrounded Jubilee 869 373 visningar
"""""
Citera
2026-06-28, 05:57
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, de hade inte möjlighet att få övertaget.
Han valde att debattera med ungdomar som var lättare att prata omkull. Målade retoriskt in dem i ett hörn.

I andra forum än campus sitter han som gäst där arenan redan är gödslad.

Ok vad du indirekt säger är att amerikanska campus är fullt av hopplösa dumskallar.
Det kanske är sant.
Kan inte tänka mig att en "för bra debattör" stoppats i kön och inte fått chansen att debattör.
På ett givet campus (2500 elever) borde finnas åtminstone 10 goda / bästa debattörer.
Man kan till och med downplaya sina retoriska förmågor innan man kommer på scen och sedan dra ned byxorna på Charlie när man kommer dit.

Du skulle själv kunna debattera med Charlie? Eller du känner nån som kan?
Eller var han superman? tror inte det.

Jag hade personligen krossat Charlie i typ det mesta, för jag har ingen respekt för kristna argument och hans jädra dumma bibelcitat.

Och i viss mån kan jag bibeln och kan avslöja när nåt enskilt jädra citat går emot Jesus budskap.
Kanppast så att alla kristna i USA tycker som Charlie eller tolkar Bibeln lika.

Ta "gun rights"-frågan t ex. Kan man inte vinna en sån debatt (som hålls saklig och man får chans att prata) borde man inte få gå på college.

Han tränar/härdar dem ju. De borde vara tacksamma för lektionen.
Citera
2026-06-28, 06:00
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Mordet är visst utrett och en gärningsman står åtalad. Medan Mossad har både kapacitet och villighet att mörda folk i utlandet så är det knappast något man gör för att någon är israelkritiker. En helt befängd konspirationsteori.
Vad kul/bra att du har koll på de viktigaste omständigheterna/detaljer om mordutredningen. Berätta mera varför du tycker det är ett soklart "case closed". ge mig bara de 10 mest viktigaste detaljerna kring mordet i punktform så är jag nöjd.
Lovar att inte ens svara och ge replik eller ifrågasätta nåt, vill bara höra.
Citera
2026-06-28, 06:05
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Varför det? Han har ju faktiskt möjlighet att ta en mer kritisk ståndpunkt mot Israel, och verkade göra det mot slutet av sitt liv.
Kolla trackAIPAC för "varför?"-frågan ( https://www.trackaipac.com/ )
American Israel Public Affairs Committee
( till och med AIPAC citerade trackAIPAC - när de gloatade över att ha stött vinnande kandidaten Ed Gallrein som slog ut Thomas Massie på (R)-sidan )
Citera
2026-06-28, 06:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok vad du indirekt säger är att amerikanska campus är fullt av hopplösa dumskallar.
Det kanske är sant.
Nej.
Jag säger att Kirk var en bedräglig debattör som plockade poäng via att måla in dem I ett hörn.
Han pratar fort, häcklar och kör över och han är inte alltid sanningsenlig utan kör historierevisionism.
Han kopierar ofta den självutnämnde historikern David Burton.
Han ägnar sig även åt konspirationer, vilket också kräver sakkunskap för att genomskåda, beroende på ämne.

Ett välsmort munläder är sen lätt att falla för via små korta klipp. Folk dubbelkollar tyvärr inte uppgifter och tror att det är sant, välunderbyggt och retoriskt smart.
Citat:
Jag hade personligen krossat Charlie i typ det mesta, för jag har ingen respekt för kristna argument och hans jädra dumma bibelcitat.
Och i viss mån kan jag bibeln och kan avslöja när nåt enskilt jädra citat går emot Jesus budskap.
Ok.
Senast redigerad av develi 2026-06-28 kl. 06:18.
Citera
2026-06-28, 06:58
Medlem
Citat:
Varför det? Han har ju faktiskt möjlighet att ta en mer kritisk ståndpunkt mot Israel, och verkade göra det mot slutet av sitt liv.
Jag tror han var väldigt rädd för att gå emot Israel, han visste hur farligt det var. Och när han väl gick ut med att han var trött på att bli styrd av zionisterna och tänkte lämna rörelsen, då mördades han omgående.
Citera
2026-06-28, 09:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag tror han var väldigt rädd för att gå emot Israel, han visste hur farligt det var. Och när han väl gick ut med att han var trött på att bli styrd av zionisterna och tänkte lämna rörelsen, då mördades han omgående.

Av HBTQI-gamingsavanten Robinson.
Citera
2026-06-28, 09:36
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tucker bjöd in antisemiten Fuentes och Owens har inte gjort annat än ägna sig åt konspirationer om Charlie, i huvudsak Erika - parallellt med antisemitism.
Jag har efterfrågat caseet om vem som mördade Charlie i 10 enkla punkter (eller färre) i den här tråden tidigare så att vi kan lägga alla konspirationer åt sidan.
Redogör, ni som vet.
Citera
2026-06-28, 09:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har efterfrågat caseet om vem som mördade Charlie i 10 enkla punkter (eller färre) i den här tråden tidigare så att vi kan lägga alla konspirationer åt sidan.
Redogör, ni som vet.
Du har redan fått svar, vilket du ignorerade.

"Tyler Robinson beskrivs som en nörd och gamingsavant.
Uppväxt i kristen Magamiljö, men inleder ett förhållande med en man som identifierade sig som kvinna - och börjar propagera transrättigheter och pro-gay enligt hans mor.

....så sitter då ultrakristna Maga-Kirk på campus med sin repertoar mot HBTQI och blir mördad.

Det är överlappning i mördarens direkta närmiljö relaterat till motiv."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in