2026-06-28, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benspeed
Precis så. Förstår att folk är irriterade på bytet men har man möjlighet att undvika idrottsterroristerna SOK så är det inte dumt att ta den. Lindahl är väl medveten om att det inte hade funnits några garantier för ytterligare OS i Sverige. Finland möjliggör förutsägbarhet och trygghet.
Det finns inga garantier i Finland heller. Hon måste klara IOKs gränser. Men om hon trodde det minsta på sig själv borde hon förstått att hon skulle vara tillräckligt bra även för SOK. SOK hade säkert tagit ut henne i dag. Så även om SOK har haft betydelse så har det väl framgått av intervjuer att Finland erbjudit andra fördelar. Så SOK är knappast enda anledningen.
Citera
2026-06-28, 10:11
Medlem
Samtidigt som damerna breddmässigt gått fram rejält i år i slägga, har männen gått i motsatt riktning. Inte bara skadedrabbade Ragnar.
Citera
2026-06-28, 10:40
Medlem
Trulsson strök sig, så Erlandsson fick dubblera.
Citera
2026-06-28, 11:13
Medlem
Kamga levererar i slägga.
Citera
2026-06-28, 11:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Kamga levererar i slägga.

Fin träff.

Tufft om EM-platserna.
Citera
2026-06-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Dåligt med publik?
Idag ser det ut att vara färre personer på läktaren än aktiva på banan…
Citera
2026-06-28, 11:30
Medlem
Kamga suverän, Samtliga övriga var många meter från sina årsbästa. Hade förväntat mig betydligt mer.
Citera
2026-06-28, 11:33
Medlem
Erlandsson hade ju potential att bli bäst i Europa på 200m. Ser långt borta ut nu.
Citera
2026-06-28, 11:33
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Kamga suverän, Samtliga övriga var många meter från sina årsbästa. Hade förväntat mig betydligt mer.

Håller med.
Citera
2026-06-28, 11:40
Medlem
Citat:
Det finns inga garantier i Finland heller. Hon måste klara IOKs gränser. Men om hon trodde det minsta på sig själv borde hon förstått att hon skulle vara tillräckligt bra även för SOK. SOK hade säkert tagit ut henne i dag. Så även om SOK har haft betydelse så har det väl framgått av intervjuer att Finland erbjudit andra fördelar. Så SOK är knappast enda anledningen.

Det är förstås underförstått att man måste kvala till ett OS för att få delta på ett OS. Jag tvivlar inte på att Lindahl tror på sig själv, men du om någon måste väl vara väl medveten om hur extremt irrationella och nyckfulla SOK är. En person som Lindahl hade absolut plötsligt kunna stå ute i kylan. I Finland tar dom ut alla dom kan, utan extrakrav som egentligen bara kokar ner till om SOK tycker om personen eller inte. Övriga ”anledningar” tror jag huvudsakligen är svepskäl, möjligtvis att friidrotten har högre status i Finland och därmed en ökad stjärnstatus/sponsormöjligheter.
Citera
2026-06-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benspeed
Det är förstås underförstått att man måste kvala till ett OS för att få delta på ett OS. Jag tvivlar inte på att Lindahl tror på sig själv, men du om någon måste väl vara väl medveten om hur extremt irrationella och nyckfulla SOK är. En person som Lindahl hade absolut plötsligt kunna stå ute i kylan. I Finland tar dom ut alla dom kan, utan extrakrav som egentligen bara kokar ner till om SOK tycker om personen eller inte. Övriga ”anledningar” tror jag huvudsakligen är svepskäl, möjligtvis att friidrotten har högre status i Finland och därmed en ökad stjärnstatus/sponsormöjligheter.
Jag är lika förbannad som du på maktfullkomliga SOK. Jag menar bara att det kan finnas flera anledningar för Lindahls beslut. Att bara skylla på SOK tar bort hennes eget ansvar för ett bedrövligt och fegt beslut. Jag har alltid gillat och hejat på finländska friidrottare, näst efter svenska. Men för Nora gör jag ett undantag. Tyvärr lär det inte hindra att hon kommer att bli en sprinter av mycket hög kvalitet.
Citera
2026-06-28, 12:46
Medlem
2.21! Strålande av Da Silva. Han kan nu välja mellan att bli en höjdhoppare av högsta klass och en skadad mångkampare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in