2026-06-28, 10:08
Medlem
Går jag in i en boxningsring med skydd, handskar och domare så accepterar jag att bli slagen.
Det innebär att man inser riskerna, det kan bli hjärnskakning, blåmärken osv.

Får jag sedan en tand utslagen så kan jag ju inte skrika "misshandel" för det var inte med i mitt ursprungliga samtycke att det skulle hända.
(Fair fight, inget knä eller armbåge etc)

Har man sex FLERA gånger utan kondom, så har man accepterat riskerna att mannen kan komma, det kan komma lite försatser så en oönskad graviditet är man verkligen inte skyddad från.
Det är precis lika fel som boxaren, att den sista gången skrika "våldtäkt" för att mannen kom in henne.
Det måste ju hon räknat med som risk. Hon är en vuxen människa.
Citera
2026-06-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
Haha 30 sekunder, hur jävla dålig är du😂
Känner en tjej som rullar på en kådis med munnen på 4 sekunder.
Ja vi tog tiden.
Med detta är helt off topik.
Du behöver träna hör jag!
En riktig karl trär på sin kådis utan att du märker något över huvud taget.
Kvinnan har rätten att säja nej när som helst under samlaget, fortsätter man jucka endå är det helt rätt en våldtäkt.
Fan kan ni inte växa upp, hade ni karlar vart vettiga hade vi inte behövt lagar om våldtäkt över huvud taget!!!

Nu sa hon inte nej under samlaget. Hon var medveten det var utan kondom, men sa inget.
Citera
2026-06-28, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Nja, det visar snarare på problemet med den sanslöst breda definitionen av brottet "våldtäkt". Att våldtäkt numera betyder precis allt mellan himmel och jord relaterat till sex som en person inte är med på. Och även retroaktivt. Den normala definitionen av våldtäkt är att med våld tvinga någon till sex som uppenbart inte vill.

Det är såklart jävla dålig stil av killen att inte respektera kravet på kondom. Men såvida kvinnan inte tydligt och kraftfullt försökte avbryta sexet så bör det ju aldrig klassas som våldtäkt - frågan är om det mannen gjorde ens bör vara straffbart överhuvudtaget. Finns gott om saker som är olämpliga utan att vara olagliga.

Ditt inlägg visar ju på extrem okunskap och föråldrat tänk på vad som händer med någon oavsett kön som blir utsatt för en våldtäkt. Jag tycker att dela ditt inlägg visar på att du behöver läsa på lite innan du skriver såna här inlägg och förlöjligar extremt många som råkat ut för en våldtäkt. Testa läs på om frozing fright, här är en länk där du kan läsa på https://www.rfsu.se/yrkesverksamma/metodbanken/frozen-fright/
Citera
2026-06-28, 10:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Klart det har med saken att göra att kvinnor är rädda för män. Att kvinnor tänker i termer av säkerhet när de träffar en ny man, kanske bestämmer att en kompis ska messa och kolla att man är ok under dejten?

I det aktuella fallet är jag lite nyfiken på vad du gör för reflektioner kring det faktum att mannen verkar ha koll på kvinnas menstruationscykel?
Citera
2026-06-28, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
I det aktuella fallet är jag lite nyfiken på vad du gör för reflektioner kring det faktum att mannen verkar ha koll på kvinnas menstruationscykel?
Har han haft det? Jag vet inte. Men om så var fallet är det ju inte raketforskning och jag vet inte vad det har med saken att göra.
Citera
2026-06-28, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Båda handlar ju om villkor. Även om hon själv är tänd på tanken av sex med honom.

Du bör väl vara försiktig med vad du stoppar i dig?

Ifall det var på liv och död ser du väl personligen själv till att trä på ett gummi?

Hon vet ju bokstavligen inte om att hon blir våldtagen?

Det rimmar lite illa till brottsrubriceringen.

Men något typ av fel har han ju gjort men ännu en gång dras ordet våldtäkt i smutsen. I brist på bättre ord.

Läser man deras konversation, så var det ju detta att han sprutade i henne, som är våldtäkten. Hon ville verkligen ha kondom. Han skippade det. Och han kom i henne, utan samtycke = våldtäkt.
Citera
2026-06-28, 10:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Har han haft det? Jag vet inte. Men om så var fallet är det ju inte raketforskning och jag vet inte vad det har med saken att göra.

Du tycker ju jag är dum och inte förstår något så kan du inte förklara för mig den troligaste anledningen till att han vet om hennes menstruationscykel?
Citera
2026-06-28, 10:21
Medlem
Citat:

Han hade koll på hennes mens, han trodde att de skulle fortsätta träffas för de hade något bra på gång.
Från hans sida verkar han absolut INTE märkt av något tjat, eller problem med att de haft sex utan kondom tidigare. De hade det bara bra (trodde han).

Så HUR lyckades rätten klura fram ett UPPSÅT?

Likgiltighets uppsåt, faller platt med - de hade haft sex flera gånger till synes med bra "resultat" eftersom han trodde de hade det bra. Så att fortsätta som tidigare kan ju inte vara ett problem (tänkte han då)
Citera
2026-06-28, 10:21
Medlem
Citat:
Du tycker ju jag är dum och inte förstår något så kan du inte förklara för mig den troligaste anledningen till att han vet om hennes menstruationscykel?
Helt ärligt, jag vet inte om han haft den kollen. Jag frågar dig i all vänlighet vad det spelar för roll om han haft det eller inte.
Citera
2026-06-28, 10:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läser man deras konversation, så var det ju detta att han sprutade i henne, som är våldtäkten. Hon ville verkligen ha kondom. Han skippade det. Och han kom i henne, utan samtycke = våldtäkt.

Om en kvinna har som krav att sexet ska ske utan kondom men mannen väljer att använda kondom (alltså enligt ert resonemang utan kvinnans samtycke) har han då begått en våldtäkt enligt dig?
Citera
2026-06-28, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Totalt orimligt. Bra att du släppt kondomkravet iallafall.
Hon som vuxen människa borde veta att det kan hända att mannen kommer för snabbt.
Citera
2026-06-28, 10:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Helt ärligt, jag vet inte om han haft den kollen. Jag frågar dig i all vänlighet vad det spelar för roll om han haft det eller inte.

Varför är det som vanligt att du inte kan svara på frågan jag ställer dig? Vad är den troligaste orsaken till att han vet om kvinnans menstruationscykel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in