Citat:
Ursprungligen postat av
JacquesDuquesne
Läste du ens TS, som du citerat? Hela poängen är att Sverige inte ska importera cykelbud, arbetslösa svennar ska ner på existensminimum och cykla, det är enda sättet att minska massinvandringen på. Likadant med taxi och buss-chaufförer, ner på existensminimum med obildade svenskar som arbetar med detta och höj a-kassan för svenskar med minst 100 akademiska poäng. Skilj på bildade och obildade.
Nu citerade jag inte trådstarten utan det inlägget som stod i citat rutan i mitt inlägg.
Jag håller med dig om att Sverige inte ska importera en underklass som gör enkla jobb men sedan går vår människosyn i sär.
För mig så är det klart att vi ska ha kollektivavtal och minilön. Det ska gå att leva på ett jobb. Och råkar du bli arbetslös så ska du ha hjälp så du klarar dig tills du får nytt jobb. Storleken på ersättningen ska vara så stor att det går att överleva på men tillräckligt låg för att det ska göra skillnad att jobba.
A-kassan ska baseras på vad du betalt för i form av avgift. Varför skulle en genusvetare ha mer än en busschaufför om busschauffören faktiskt har betalt in mer.
Skilj på närande och tärande, och det har inget med akademiska poäng att göra.