2026-06-19, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
En germansk svensk kommer aldrig jobba på foodra. Möjligen får svensken detta som samhällstjänst. Men sen när samhällstjänsten är över blir det en mindre. Och någon invandrare måste hoppa in för en skitlön med övertid till på köpet.

Och då frågar man sig varför har svensken ifråga samhällstjänst, och varför skulle samhällstjänsten någonsin vara över för en sådan svensk? Varför inte livslång? Här ser vi återigen mentaliteten att svenskar ska slippa undan för att de är svenskar, inte att de meriterat sig till en bättre tjänst utan just för att det är en dansbands-svenne-SD-are som förtjänar bättre än att cykla för Foodora livet ut. Sådant ska andra göra ... ok och varför? För att de har brunare skinn? NEJ , jag säger cykla SVENNE eller acceptera massinvandring.
Citera
2026-06-20, 08:11
Medlem
Placeholders avatar
Som någon sa så kommer robotar hantera detta, vi hade redan haft dom också om det inte var för massinvandringen och ökningen av brott. I gamla Sverige hade man lungt kunnat låta robotfordon leverera men i nya Sverige lär inte det fungera, så dubbelt upp har man förstört ett nyare modernare Sverige. Vi behöver också ta hand om alla de tagit in som kör foodora efter de blivit ersatta av robotar.
Citera
2026-06-20, 19:56
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
De finns nu.

Sverige blir hela tiden mer globaliserat, vi kan inte gå tillbaka.

Sänker vi lönerna rejält och tvingar svenskar att cykla, annars drar vi bidragen, så kommer svenskar och massinvandringen att minska?
Det är en totalt onödig tjänst de säljer. Ger du buden en lön som det går att försörja sig på så kommer behovet plötsligt att minska. Det är ett konstruerat behov pga av det låga priset.

Hämta din mat själv och låt ett blivande Foodora bud leva sitt liv ifrad i Indien eller Pakistan.
Citera
2026-06-20, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Det är en totalt onödig tjänst de säljer. Ger du buden en lön som det går att försörja sig på så kommer behovet plötsligt att minska. Det är ett konstruerat behov pga av det låga priset.

Hämta din mat själv och låt ett blivande Foodora bud leva sitt liv ifrad i Indien eller Pakistan.

Läste du ens TS, som du citerat? Hela poängen är att Sverige inte ska importera cykelbud, arbetslösa svennar ska ner på existensminimum och cykla, det är enda sättet att minska massinvandringen på. Likadant med taxi och buss-chaufförer, ner på existensminimum med obildade svenskar som arbetar med detta och höj a-kassan för svenskar med minst 100 akademiska poäng. Skilj på bildade och obildade.
Citera
2026-06-20, 20:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag har svårt att se att svenska ungdomar skulle ta jobb för Foodora eller liknande företag. För trots allt har de flesta is i magen och har ett jobb ett halvår efter examen. Sedan har vi den delen svenska ungdomar som har svårt att ta ett jobb idag. Det är ungdomar som mår dåligt, har psykosociala sjukdomar och om de får jobb eller praktik så är de sjuka minst en gång i veckan med anledningar som att de t.ex. har sovit dåligt. Utöver det har vi de som ska bli gamers eller Youtubers och därför inte kan ta ett vanligt hederligt jobb och bli självförsörjande.

Så Foodorajobb är vigt åt invandrare. Någon gång per år kommer det någon artikel i media hur någon svensk som gillar att cykla jobbar åt Foodora eller någon konkurrent. Den positiva artikeln beskriver hur de får motion på arbetet och tjänar hyggligt då de cyklar fort. Men gemene svensk ungdom som provar på arbetet blir tämligen kortvariga. Tänk er första spöregnet för en svensk ungdom. De åker ju aldrig någonsin mer tillbaka till arbetet.
Citera
2026-06-20, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag har svårt att se att svenska ungdomar skulle ta jobb för Foodora eller liknande företag. För trots allt har de flesta is i magen och har ett jobb ett halvår efter examen. Sedan har vi den delen svenska ungdomar som har svårt att ta ett jobb idag. Det är ungdomar som mår dåligt, har psykosociala sjukdomar och om de får jobb eller praktik så är de sjuka minst en gång i veckan med anledningar som att de t.ex. har sovit dåligt. Utöver det har vi de som ska bli gamers eller Youtubers och därför inte kan ta ett vanligt hederligt jobb och bli självförsörjande.

Så Foodorajobb är vigt åt invandrare. Någon gång per år kommer det någon artikel i media hur någon svensk som gillar att cykla jobbar åt Foodora eller någon konkurrent. Den positiva artikeln beskriver hur de får motion på arbetet och tjänar hyggligt då de cyklar fort. Men gemene svensk ungdom som provar på arbetet blir tämligen kortvariga. Tänk er första spöregnet för en svensk ungdom. De åker ju aldrig någonsin mer tillbaka till arbetet.

Bara att dra bidragen så tvingas de cykla. "Mår dåligt" ska inte accepteras som ursäkt utan upp o hoppa på cykeln bara och trampa järnet, mat ska levereras.
Citera
2026-06-20, 23:50
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Läste du ens TS, som du citerat? Hela poängen är att Sverige inte ska importera cykelbud, arbetslösa svennar ska ner på existensminimum och cykla, det är enda sättet att minska massinvandringen på. Likadant med taxi och buss-chaufförer, ner på existensminimum med obildade svenskar som arbetar med detta och höj a-kassan för svenskar med minst 100 akademiska poäng. Skilj på bildade och obildade.
Nu citerade jag inte trådstarten utan det inlägget som stod i citat rutan i mitt inlägg.

Jag håller med dig om att Sverige inte ska importera en underklass som gör enkla jobb men sedan går vår människosyn i sär.

För mig så är det klart att vi ska ha kollektivavtal och minilön. Det ska gå att leva på ett jobb. Och råkar du bli arbetslös så ska du ha hjälp så du klarar dig tills du får nytt jobb. Storleken på ersättningen ska vara så stor att det går att överleva på men tillräckligt låg för att det ska göra skillnad att jobba.

A-kassan ska baseras på vad du betalt för i form av avgift. Varför skulle en genusvetare ha mer än en busschaufför om busschauffören faktiskt har betalt in mer.

Skilj på närande och tärande, och det har inget med akademiska poäng att göra.
Citera
2026-06-21, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Nu citerade jag inte trådstarten utan det inlägget som stod i citat rutan i mitt inlägg.

Jag håller med dig om att Sverige inte ska importera en underklass som gör enkla jobb men sedan går vår människosyn i sär.

För mig så är det klart att vi ska ha kollektivavtal och minilön. Det ska gå att leva på ett jobb. Och råkar du bli arbetslös så ska du ha hjälp så du klarar dig tills du får nytt jobb. Storleken på ersättningen ska vara så stor att det går att överleva på men tillräckligt låg för att det ska göra skillnad att jobba.

A-kassan ska baseras på vad du betalt för i form av avgift. Varför skulle en genusvetare ha mer än en busschaufför om busschauffören faktiskt har betalt in mer.

Skilj på närande och tärande, och det har inget med akademiska poäng att göra.

TS är Topic

Minimilön = existensminimum, ja det var det jag skrev.

Akademiker har någon gång i livet haft ambition, ansträngt sig och försökt bli något, det har inte busschaufförer. (Genusvetare kan diskuteras men det får bli i en annan tråd.)

Oavsett så kvarstår grunprincipen att sätter vi obildade unga svenskar på minimilön på Foodoracyklar så minskar massinvandringen. Det hade även haft en positiv fostrande effekt på ungdomen att tvingas agera cykelbud i ösregn skulle jag tro. (Ungefär som militärtjänst förr.)
Citera
2026-06-27, 23:23
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Mitt i prick! Svennarna har blivit för lata och bekväma. Nysvenskar tar låglönejobb som taxi-chaufför, buss-chaufför, Foodorabud, hemtjänst, städare. Samtidigt sitter svennarna hemma på bidrag och klagar på nysvenskar som inte jobbar?

Svennarna har blivit så lata/tröga att de inte ens orkar tänka när de röstar? Fokus är på mer bidrag, det är viktigast för svennarna. Dags för en ordentlig uppsträckning! Sänk lönerna ordentligt för svennarna och ut med dem på Foodora-cyklar eller acceptera massinvandring!

I höst går min röst till C.

Ämnet har varit uppe tidigare på flashback, jag tror att det var den helfestlige HugoStieglitz som startade en tråd om det du säger för många år sedan.

Varför behövs foodora? När jag var ung för 15-20 år sedan gick vi antingen till pizzerian själv och tog med eller beställde hem från de pizzerior som hade hemkörning, och där var det personalen själv som körde.
Citera
2026-06-28, 00:24
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Varför behövs foodora? När jag var ung för 15-20 år sedan gick vi antingen till pizzerian själv och tog med eller beställde hem från de pizzerior som hade hemkörning, och där var det personalen själv som körde.

Nej, vi behöver inte foodora och vi kan kasta ut skiten. Vem köper ens deras tjänster?

Svenskar är experter på att förstöra företag genom regelverk, här har vi ett bra exempel där ni kan skina.
Senast redigerad av HipToBeSquare 2026-06-28 kl. 00:27.
Citera
2026-06-28, 06:21
Medlem
RomernasKungs avatar
Tids nog kommer drönaren ersätta foodora-indiern. Viktigt att Tidö ser till att det inte kommer horder av sådana närmsta tiden för att annars kommer dom förvandlas till somaliska bidragsparasiter när de väl inte behövs längre och Svenne får finansiera det via skattesedeln.

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
De åker ju aldrig någonsin mer tillbaka till arbetet.

Problemet med Sverige är att man kan "tacka nej till jobb" eller "aldrig någonsin mer tillbaka till arbetet". I en sund kapitalistisk ekonomi finns inte den möjligheten. Svälten och vräkning väntar den som inte jagar nästa paycheck. Då ska du se att även den late svenske ungdomen kommer röra på påkarna.
Senast redigerad av RomernasKung 2026-06-28 kl. 06:25.
Citera
2026-06-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Tids nog kommer drönaren ersätta foodora-indiern. Viktigt att Tidö ser till att det inte kommer horder av sådana närmsta tiden för att annars kommer dom förvandlas till somaliska bidragsparasiter när de väl inte behövs längre och Svenne får finansiera det via skattesedeln.

Problemet med Sverige är att man kan "tacka nej till jobb" eller "aldrig någonsin mer tillbaka till arbetet". I en sund kapitalistisk ekonomi finns inte den möjligheten. Svälten och vräkning väntar den som inte jagar nästa paycheck. Då ska du se att även den late svenske ungdomen kommer röra på påkarna.

Tidö vill massimportera just indier i mängder så de har inget problem med foodora och liknande företag.

Lösningen är att inte använda dessa tjänster. Är man så lat att man inte orkar handla själv så förtjänar man ärligt talat detta öde. Detta är en tjänst som inte borde existera, iallafall inte i omfattningen som finns idag. Covid-19 var en stor del i att normalisera detta då alla var instängda i sina lägenheter i ett års tid eller mer, men nu finns det ingen ursäkt längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in