2026-06-27, 22:10
Medlem
KringExs avatar
Alla narkomaners våta dröm är att själva få bestämma över vika mediciner man ska få ta.
I denna tråd så tänker jag att vi skriver ner vårat drömscenario inom farmakologi!
Den enda regeln som jag har är att substansen måste vara eller har varit ett läkemedel som ett läkemedelsföretag har producerat. Att t ex skriva ”Heroin hela dagen!” accepteras inte! Däremot ”Diacetylmorfin 5 mg” är helt okej

Såhär skulle en dag för mig se ut;

Morgon 08:00
Amfetamin Recip 40 mg (Amfetamin)
Alprazolam 2 mg (Bensodiazepin)

Lunch 12:00
Amfetamin Recip 20 mg (Amfetamin)
Alprazolam 1 mg (Bensodiazepin)

Middag 16:00
Xyrem 2-10 gram (GHB)

Kväll 20:00
Xyrem 2-10 gram (GHB)

Natt 00:00
Zopiklon 7,5 mg X 3

Vid behov när som helst på dygnet
Sekobarbital 100 mg (Barbiturat)
Amfetamin Recip 5 mg

Om jag känner mig själv rätt så skulle förmodligen användandet utav Sekobarbital spåra ur ganska omgående! 😆 Det ska vara den mest euforiska Barbituraten av dem alla. Den beskrivs ge ett lugn långt skönare än någon bensodiazepin plus ett välmående likt en opioid 😏
Citera
2026-06-27, 22:29
Medlem
Smekarn87s avatar
08:00 en 4cl wiskey. En snus I timman sedan
Citera
2026-06-27, 22:52
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Alla narkomaners våta dröm är att själva få bestämma över vika mediciner man ska få ta.
I denna tråd så tänker jag att vi skriver ner vårat drömscenario inom farmakologi!
Den enda regeln som jag har är att substansen måste vara eller har varit ett läkemedel som ett läkemedelsföretag har producerat. Att t ex skriva ”Heroin hela dagen!” accepteras inte! Däremot ”Diacetylmorfin 5 mg” är helt okej

Såhär skulle en dag för mig se ut;

Morgon 08:00
Amfetamin Recip 40 mg (Amfetamin)
Alprazolam 2 mg (Bensodiazepin)

Lunch 12:00

Middag 16:00
Xyrem 2-10 gram (GHB)

Kväll 20:00
Xyrem 2-10 gram (GHB)

Natt 00:00
Zopiklon 7,5 mg X 3

Vid behov när som helst på dygnet
Sekobarbital 100 mg (Barbiturat)
Amfetamin Recip 5 mg

Om jag känner mig själv rätt så skulle förmodligen användandet utav Sekobarbital spåra ur ganska omgående! 😆 Det ska vara den mest euforiska Barbituraten av dem alla. Den beskrivs ge ett lugn långt skönare än någon bensodiazepin plus ett välmående likt en opioid 😏
Trist läsning, blir du ren och mår bra behövs inga tillsatser. Dåligt svar, men jag är inte så knarkig och mitt mående har styrts av hur jag har det-
Citera
2026-06-27, 23:11
Medlem
zombie-nations avatar
Jag har de psykiatriska mediciner som provats ut och funkar. Däremot gör inte Norflex så mycket som muskelavslappnande, jobbigt att få så mycket smärtsamma muskelsammandragningar. Känns som USA har bättre sådana mediciner. Hade gärna haft något mot värk som hjälper mig, det de vill ge mig struntar jag i (oxy och Norspan).
Citera
2026-06-27, 23:55
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Trist läsning, blir du ren och mår bra behövs inga tillsatser. Dåligt svar, men jag är inte så knarkig och mitt mående har styrts av hur jag har det-

Jag tror inte att det spelar någon roll hur bra jag mår eller hur bra det går i livet, droger styr stora delar av mitt tankesätt ändå 😌
Oavsett vilket humör jag är på så vill jag inta diverse substanser; Är jag glad så vill jag ha Amfetamin för att bli ännu gladare och om jag är ledsen eller har ångest så vill jag ha en opioid. Jävligt jobbigt faktiskt!
Citera
Igår, 00:01
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
08:00 en 4cl wiskey. En snus I timman sedan

Varför och är det en daglig rutin? 😊
Citera
Igår, 00:02
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag har de psykiatriska mediciner som provats ut och funkar. Däremot gör inte Norflex så mycket som muskelavslappnande, jobbigt att få så mycket smärtsamma muskelsammandragningar. Känns som USA har bättre sådana mediciner. Hade gärna haft något mot värk som hjälper mig, det de vill ge mig struntar jag i (oxy och Norspan).

Har du provat något av detta då? Oxy är ju riktigt nice!
Citera
Igår, 00:11
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Har du provat något av detta då? Oxy är ju riktigt nice!

Ja. Oxikodon funkar inte på mig. Det är en väldigt smal opioid som kan missa människors opioidreceptorer. Den gör det på mig. Jag har ingen effekt alls av den. Ingen smärtstillande effekt, inga biverkningar, ingenting. Norspan funkar inte på mig heller. Ingen effekt. Skulle kunna smälla på mig alla plåster i förpackningen. Där är något annat vaj än själva substansen, för Temgesic funkar skitbra på mig, men jag får inte den för de på vårdcentralen får inte skriva ut den påstås det. Jag hade verkligen velat ha gamla goda Tramadol, för efter att jag bröt med den så har jag en helt annan effekt av den. Den hjälper fortfarande mot värk men den ger inget sug alls. Men i min region får den inte skrivas ut, vi har en lista med bannlysta läkemedel, t ex Citodon, Tramaxol, Xanor.
Citera
Igår, 00:39
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ja. Oxikodon funkar inte på mig. Det är en väldigt smal opioid som kan missa människors opioidreceptorer. Den gör det på mig. Jag har ingen effekt alls av den. Ingen smärtstillande effekt, inga biverkningar, ingenting. Norspan funkar inte på mig heller. Ingen effekt. Skulle kunna smälla på mig alla plåster i förpackningen. Där är något annat vaj än själva substansen, för Temgesic funkar skitbra på mig, men jag får inte den för de på vårdcentralen får inte skriva ut den påstås det. Jag hade verkligen velat ha gamla goda Tramadol, för efter att jag bröt med den så har jag en helt annan effekt av den. Den hjälper fortfarande mot värk men den ger inget sug alls. Men i min region får den inte skrivas ut, vi har en lista med bannlysta läkemedel, t ex Citodon, Tramaxol, Xanor.

Vad menar du med ”smal opioid”? Verkar konstigt att du inte får nån effekt över huvud taget! Morfin då?
Citera
Igår, 00:54
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Vad menar du med ”smal opioid”? Verkar konstigt att du inte får nån effekt över huvud taget! Morfin då?

Smal = verkar bara starkt på my-receptor och inget annat.

Morfin är bred. Aldrig testat.
Citera
Igår, 02:07
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Smal = verkar bara starkt på my-receptor och inget annat.

Morfin är bred. Aldrig testat.

Och hur menar du att morfin är bred?
Citera
Igår, 02:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Och hur menar du att morfin är bred?

Den verkar på en rad olika receptorer.
Citera
  • 1