2026-06-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slickadkatt
Berätta mer. Är de någon TikTok-utmaning eller? Dagens ungdomar alltså
Enligt mina källor som är ganska så säkra så skulle killen som körde komma upp i max fart sen bromsa innan, båda var med på det men killen kunde tydligen inte bromsa så det ba small.
Citera
2026-06-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoNiklas41
Enligt mina källor som är ganska så säkra så skulle killen som körde komma upp i max fart sen bromsa innan, båda var med på det men killen kunde tydligen inte bromsa så det ba small.

Aha. Darwin awards.
Citera
2026-06-29, 14:23
Medlem
Man kör väl på en allvarlig rubricering för att kunna använda alla möjliga utredningstekniska åtgärder.

Men det låter som om framtida ingenjörer "lekt" en mycket idiotisk lek helt enkelt.
Citera
2026-06-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoNiklas41

Det är ju inget mordförsök? Vållande eventuellt men han hade ju inte uppsåt att mörda honom, det krävs uppsåt vid mordförsök
Citera
2026-06-29, 19:00
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Det är ju inget mordförsök? Vållande eventuellt men han hade ju inte uppsåt att mörda honom, det krävs uppsåt vid mordförsök
Likgiltighetsuppsåt kanske?
Citera
2026-06-30, 15:09
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Uppdatering i ärende om påkörning i Luleå):
Citat:
Under midsommarhelgen blev en pojke i 15-årsåldern påkörd av en A-traktor i Luleå. Händelsen utreds nu som misstänkt synnerligen grov misshandel och vållande till kroppsskada, grovt brott, i stället för misstänkt mordförsök.

– Inget av det som framkommit i utredningen tyder på att den misstänkta personen haft uppsåt att beröva målsäganden livet. Nu återstår det att utreda om det funnits uppsåt att skada, säger kammaråklagare Madeleine Nordvall.

I den fortsatta utredningen kommer det bland annat att hållas flera förhör och inhämtas rättsintyg om målsägandens skador.
Citera
2026-06-30, 17:03
Medlem
Ännu en anledning till att 15åriga fittungar inte ska tillåtas köra bil, oavsett hur sakta skrothögen går.
Citera
2026-06-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyspunkat
Någon som vet mer? Vilken sorts A-traktor var det, skoj eller någon sorts konflikt?
Gammal röd bmw. Föraren vid namn Lu**ig Lö**ren trots ha påstått att bromsarna ”inte fungerade”, då small de för offret vid namn Ed**n Hä*l. Ingen konflikt ska ha pågått innan som jag förstått av min tonåring som känner till båda två. De sägs också att Lu**ig’s tjej ska ha suttit bredvid han i epan och dessutom försvarat hans handling mot offret. Hoppas denna unge grabb blir av med kortet och att tiden på riktigt bilkörkort dröjer ett bra jävla tag! Snorungar som sådana ska inte vistas i trafik!
Citera
2026-07-01, 18:12
Medlem
stentoffels avatar
Lustig? Luddig? Lurvig? Edman? Vad ska det stå? Hur fan maskar du, människa? Du behöver ju inte maska varenda bokstav, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Ornastanten
Gammal röd bmw. Föraren vid namn Lu**ig Lö**ren trots ha påstått att bromsarna ”inte fungerade”, då small de för offret vid namn Ed**n Hä*l. Ingen konflikt ska ha pågått innan som jag förstått av min tonåring som känner till båda två. De sägs också att Lu**ig’s tjej ska ha suttit bredvid han i epan och dessutom försvarat hans handling mot offret. Hoppas denna unge grabb blir av med kortet och att tiden på riktigt bilkörkort dröjer ett bra jävla tag! Snorungar som sådana ska inte vistas i trafik!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in