Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
FN har bra mycket större möjlighet att lösa situationen än vad du och jag, stridandes för hamas har. Problemet är som sagt att förslaget är efterblivet och inte leder till nåt.
Det mindre efterblivna alternativet: att försöka sätta yttre, politisk press på Israel, har däremot en chans att leda till nåt. Hittills har det lett till att stödet för Israel har sjunkit som en sten vilket är en grundförutsättning för vidare påtryckningar.
Du kanske tycker detta är en dålig strategi men du verkar vara lite... dum i huvudet (om du ursäktar uttrycket).
Alltså du är ju en lågintelligent idiot, så att du tycker att jag är dum i huvudet ser jag som en komplimang eftersom det visar att jag är så långt ifrån ditt ytterst begränsade intellekt man kan komma, så du behöver absolut inte ursäkta dig.
Så FN har en bättre möjlighet att rädda situationen än Hamas? Säg mig, när har FN lyckats på egen hand att stoppa ett pågående folkmord? Och när har internationell press lyckats stoppa ett folkmord? Jag menar Tyskland var totalt isolerat från alla håll och kanter, ändå lyckades de genomföra världshistoriens största folkmord mellan 1941-1945. Och dessutom, har internationell press hjälpt situationen hittills? Eller har den reducerat folkmordet hittills?
Svaret är ja, eftersom det saknad prejudikat är det en dålig strategi. Men å andra sidan vet jag varför du förespråkar den framför att frivilliga åker ner till Palestina: det beror på att ingen svensk faktiskt åkt till Palestina för att slåss. Låt säga att det hade funnits ett hundratal, då hade du tillsammans med dina polare skrikit om hur modiga de är och hur bra det är vad de har gjort. Men eftersom det aldrig skett så måste du såklart fördöma en sådan handling, istället för att bara på ett sakligt sätt förklara varför. Och nej, dina förklaringar hittills har varit efterblivna (förlåt till alla er efterblivna som läser och måste beblandas med en idiot som Varmboga-10.2) för det enda du säger är att Palestinaaktivister inte åkt ner för att de är smartare än alla andra och fattar att det inte fungerar. Exakt varför det inte skulle fungera har du aldrig lyckats förklara annat än att du säger att det är efterblivet (ironiskt att en som har lägre IQ än en efterbliven slänger sig med sådana ord).
Citat:
Ursprungligen postat av
Nix-registret
Att Israel är ett reellt kärnvapenhot emot Europa är ingen anledning att sympatisera med det.
Skulle du stödja israeliska atombomber över Europa om vi krigade mot Israel med mål att avveckla det?
Det var du som skrev en: "Era argument hittills har varit att om om en person åker ner kan han ensam inte stoppa ett folkmord, vilket är ett ytterst märkligt (=lågintelligent) resonemang av rätt förståeliga anledningar alla som inte knarkat sönder sin hjärncell förstår."
Först var man puckad om man såg det som orimligt att en person kan stoppa ett folkmord. Nu är man tvärtom puckad om man inte gör det. Hur som helst skulle utfallet bli detsamma om det var en handfull personer som åkte ned tillsammans.
Man stoppar Israel genom att få slut på det framkorrumperade stödet till det, som artificiellt håller igång skiten. Till exempel alla amerikanska bombleveranser. Man åstadkommer inget genom att själv få bomberna i huvudet.
Samtliga svenska riksdagspartier har sionism som ett krav för att över huvud taget få företräda dem. Det har funnits missförstånd bland vänsterpartister och miljöpartister om att antisionism är tillåten i deras partier, vilket dock lett till blixtsnabba uteslutningsärenden. Det säger sig självt att den sionistiska rötan går mycket djupt i Sverige och orsakar enorma problem, när vad som i praktiken är en terrorgrupp får högre prioritet än det egna landet.
Nu försöker du glida bort från ämnet genom att övertyga mig om att sluta intressera mig för palestinafrågan - trots att vi alltså är i en tråd som du själv har startat om den. Det är svårt att tolka som annat än att du har slut på argument och önskar att jag blir distraherad av något annat i stället.
Hur skulle du gå tillväga för att avveckla sionismen, om du tillåter dig den tankeleken?
Ledsen att behöva vara den som säger detta till dig, men att knarka gör dig inte upplyst och smart utan det gör dig till en pundarskalle. Du tror på fullaste allvar att vad jag pratade om var en person som skulle åka ner, inte att en person åkte ner och värvade sig till den palestinska militären? Hahahaha, att man på riktigt ska behöva förklara för en idiot som dig att det inte var vad jag pratade om och att du inte fattade det själv är bara jävligt roligt
Du säger sen att vi ska skicka militär från Sverige och västvärlden för att stoppa Israel, men sen säger du nu att ingen vinner på att åka ner och slåss? Hahahaha, alltså du är tamejfan en legend

Jag tror någon blev lite butthurt när du fick veta att konflikten mellan Israel och Palestina är en väldigt liten konflikt som blivit uppblåst i media eftersom ni knarkhjärnor alltid tror att ni är mer upplysta än andra och "ser igenom medias lögner" och då passar det faktum att du slaviskt följer en konflikt som egentligen är en rätt obetydlig lokal konflikt bara för att den runkats upp i media. Hahahaha
Hur jag tycker att man ska stoppa sionismen? Ingenting, för jag bryr mig inte ett skit!