Citat:
Ursprungligen postat av
vichy6
Är ämnet att ifrågasätta en skribent här?
Chrippa åkte ner med vetskapen att träffa Linnéa och de höll på.
Han åkte sen hem och gjorde slut.
Grisigt? Ja
Grisigast? Nej
Ja, ungefär så.
Grälet här gäller, att jag påstår ungefär det du också skrev:
Chrippa åkte ner med vetskapen att dela såväl dag, dansgolv och måltider som säng med Linnéa, för att utvärdera om han skulle välja henne istället för Julia. Och Julia var helt ovetandes om detta
Och jag tycker det är otrevligt och otrohet, när micro tycker det absolut inte var en plan men fint och äldelt att dumpa Julia när han kom hem och ABSOLUT inte något som Chrippa hade i åtanke
Detta blir en relevant detalj pga micro113 som in i döden försvarar allting Chrippa gjorde.
Det blir viktigt då tex en hel dokumentär om Rasks offer på ca 6 timmar bygger på premissen att micro113 är oskyldig och Rask är Satan själv. Då blir det viktigt veta hur micro113 värderar bevis och vad "helt slumpmässigt harmlöst oskyldig" och "vilken fin hjälte" innebär enligt henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det finns ett stort fält mellan total slump och att det var i förväg planerat.
Linna var medbjuden på resan - det är skilt från att det var planerat från båda att mötas att ligga.
När de blev tillsammans åkte Chrippa hem och gjorde slut. Det är inte att låta den andra leva på lögner och eller att ljuga för densamma
Har micro113 ens före detta inlägg medgett att Linnéa var medbjuden? Erkänner hon att Julia inte visste? Ser hon något problem med det?
Hennes självklarheter som alla vetat från nästan dag 1, att Chrippa brutalt DUMPADE Julia när han kom hem och skriker i vrede att han väljer Linnéa... jaha? Det visste vi redan och alla är ense om att det är rakryggat att inte ljuga då, när han bestämt sig.
Men är inte det frågan gäller. Frågan är hur fin människa du är när du PLANERAT detta möte bakom ryggen på mamman till ditt barn du lämnar hemma att ta hand om eran gemensamma dotter.
Jag vill bara höra micro113 erkänna att det var en totalt vidrig handling som givetvis när man sätter sig in i hur Julia upplevde saken lämnar generöst med utrymme att INTE vara en dåre, när hon INTE tycker Chrippa & Linnéa lovestory är gulli-gull-gull FUCKING gull. Hur jävla svårt är det?