2026-06-26, 09:15
Medlem
Vad tycker ni om detta initiativ? Ett öppet forum där UAP Disclosure diskuterades och live-streamades.

Det hölls i Russell Senate Office Building · Washington, D.C.

https://forum.disclosure.org/

UAP forum will let public hear from lawmakers, whistleblowers on disclosure

Man har tagit upp flera aktuella frågor:
Citera
2026-06-26, 12:27
Medlem
Så en till tråd om sådant som redan diskuterats i diverse andra trådar?
Folk dör, särskilt äldre. Inget nytt.

Börjar inte ni ufoister även själva bli lite trötta på erat repeterande?
Citera
2026-06-26, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Så en till tråd om sådant som redan diskuterats i diverse andra trådar?
Folk dör, särskilt äldre. Inget nytt.

Börjar inte ni ufoister även själva bli lite trötta på erat repeterande?

Det nya är väl verkligen att man diskuterar dylika saker i Washington, officiellt och med kongressens stöd.

Inga foliehattar längre, utan frågan ligger öppet på bordet bland seriösa aktörer. Vem kunde tro på en sådan utveckling?
Citera
2026-06-26, 20:38
Medlem
UAP disclosure forum in DC: Key takeaways

Händelsen beskrivs som en "a first-of-its-kind gathering of policymakers, researchers and whistleblowers who support greater transparency on unidentified anomalous phenomena".

Uppmärksammade ämnen från gårdagens öppna forum i Washington DC:

Lawmakers renew pledge to protect UAP whistleblowers
Talare: Sen. Mike Rounds

Recording exists of ‘Invasion of Washington' 1952
Talare: Congressman Burlison, a member of the House Oversight Committee (motsv. svenska RRV)

Topic of ‘missing scientists’ surfaces at UAP forum
Talare: Tech entrepreneur Pippa Malmgren, a former presidential economic adviser

New UAP panel to advise feds: ‘A completely different mindset’
Rep. Eric Burlison: "continue to do everything we can to dig up the truth and disclose it to the American people"

Nästan 90 % av både republikaner och demokrater som svarade på en enkät sa att de vill att regeringen ska släppa mer information om UAP.

Mellon says it’s only a matter of time until the public gets the full disclosure.
Citera
2026-06-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polox
Det nya är väl verkligen att man diskuterar dylika saker i Washington, officiellt och med kongressens stöd.

Inga foliehattar längre, utan frågan ligger öppet på bordet bland seriösa aktörer. Vem kunde tro på en sådan utveckling?

Vem som helst hade kunnat tro på en sådan utveckling när flera, tills dess relativt okända politiker, utnyttjar det lilla allmänintresse dokumentärer som Age Of Disclosure, gimbal och diverse potatisfilmade klipp skapade.

Dessa politiker gick från okända till att få en stor följarskara bland världens UFOister och blev kända över Youtube, X osv. Tänk om det var deras plan? Bara personligt intresse, så som alla andra politiker? Bygga upp en följarskara, som varje politiker behöver för att avancera i karriären?

Kan det vara så? Särskilt nu när dessa släpp som dom "kämpat fram" har varit av 0 intresse?
Kan dom ha gjort precis som Steven Spielberg och utnyttjat detta allmänintresse som var på uppgång?

Ärligt svar tack.
För nu är både Spielbergs film släppt och väldigt många "hemliga dokument och oförklarliga videos".
Och båda delar fick precis motsatt effekt. till och med denna forumsavdelning är ju död sedan dess.

Säger väl en del?
Citera
2026-06-27, 17:29
Medlem
https://x.com/bigblueollie/status/2070731285950083238

BINGO
Citera
2026-06-27, 19:36
Medlem
Citat:
Vem som helst hade kunnat tro på en sådan utveckling när flera, tills dess relativt okända politiker, utnyttjar det lilla allmänintresse dokumentärer som Age Of Disclosure, gimbal och diverse potatisfilmade klipp skapade.

Dessa politiker gick från okända till att få en stor följarskara bland världens UFOister och blev kända över Youtube, X osv. Tänk om det var deras plan? Bara personligt intresse, så som alla andra politiker? Bygga upp en följarskara, som varje politiker behöver för att avancera i karriären?

Kan det vara så? Särskilt nu när dessa släpp som dom "kämpat fram" har varit av 0 intresse?
Kan dom ha gjort precis som Steven Spielberg och utnyttjat detta allmänintresse som var på uppgång?

Ärligt svar tack.
För nu är både Spielbergs film släppt och väldigt många "hemliga dokument och oförklarliga videos".
Och båda delar fick precis motsatt effekt. till och med denna forumsavdelning är ju död sedan dess.

Säger väl en del?

"lilla allmänintresse" -- med 1 miljard besökare till ufo.gov??

Och Christopher Mellon har ju innehaft den tredje högsta underrättelsepositionen vid Pentagon, så han är ju inte vilken idiot om helst.

Spielbergs film är fiktion, vilket är något helt annat. Tyvärr kan nutidsmänniskan inte skilja på fantasi och verklighet.

"Bygga upp en följarskara, som varje politiker behöver för att avancera i karriären?", riskabelt sätt i så fall. Förr i världen blev man snarare av med sin karriär om man började svamla om UFOs, gällde både politiker, piloter, militärer, poliser etc.

Något har förändrats, men vem är jag att veta varför eller vad det leder till? Eftersom jag med ett öga har följt UFO-frågan sen 60-talet, så fortsätter jag nog ett tag till. Om inte annat så leder det möjligen till nya insikter om USA som nation.

Latest push for UAP disclosure could be ‘dead end’ plot
Citera
2026-06-27, 19:57
Medlem
Citat:
https://x.com/bigblueollie/status/2070731285950083238

BINGO

Varför skriva ett inlägg om att du är ointresserad av ämnet?

Du har givetvis full frihet att vara ointresserad av vad du vill.
Citera
2026-06-27, 20:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och Christopher Mellon har ju innehaft den tredje högsta underrättelsepositionen vid Pentagon, så han är ju inte vilken idiot om helst.
Menar du att alla med hög chefsposition har alltid rätt och är klokare än oss andra?

Citat:
Spielbergs film är fiktion, vilket är något helt annat. Tyvärr kan nutidsmänniskan inte skilja på fantasi och verklighet.
Oj - nytt ljud i skällan nu när det inte blev så spännande - eller?!
(FB) Trump kommer avslöja ET-närvaron på jorden i juni
Citat:
Disclosure tycks närma sig, som ett samarbete mellan Obama, Trump och Spielberg (vars film kommer i juni)?
Citera
2026-06-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Menar du att alla med hög chefsposition har alltid rätt och är klokare än oss andra?

I en meritokrati bör det ju vara så att somliga bör tas på lite större allvar, när de påstår saker.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Oj - nytt ljud i skällan nu när det inte blev så spännande - eller?!
(FB) Trump kommer avslöja ET-närvaron på jorden i juni

Tajmningen är fortfarande väldigt skum. Och förväntningarna var väldigt orealistiska, vilket jag betonade i trådstarten: "Hur troligt är detta då?".

Hade du inte någon bättre kritik att komma med?
Citera
2026-06-27, 21:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
I en meritokrati bör det ju vara så att somliga bör tas på lite större allvar, när de påstår saker.
Ok - men det betyder ju inte att de har rätt… eller menar du att folk som visat sig ha rätt tidigare bör tillställas högre förtroende än andra?
Ska jag vara ärlig så gör jag nog det också, folk som upprepat visat sig ärliga och korrekta tillskriver man nog större trovärdighet även om det kanske inte alltid är så genomtänkt. Christopher Mellon platsar dock inte in där ens nästan för mig. (Du kan söka på mig o h Mellon här i forumet om du undrar)…

Citat:
Tajmningen är fortfarande väldigt skum. Och förväntningarna var väldigt orealistiska, vilket jag betonade i trådstarten: "Hur troligt är detta då?".

Hade du inte någon bättre kritik att komma med?
Det var inte tajmingen jag ifrågasatte - jag undrade varför du helt bytte fotfäste i frågan.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-06-27 kl. 21:58.
Citera
2026-06-28, 02:22
Medlem
Citat:
"lilla allmänintresse" -- med 1 miljard besökare till ufo.gov??

"Bygga upp en följarskara, som varje politiker behöver för att avancera i karriären?", riskabelt sätt i så fall. Förr i världen blev man snarare av med sin karriär om man började svamla om UFOs, gällde både politiker, piloter, militärer, poliser etc.

Något har förändrats, men vem är jag att veta varför eller vad det leder till? Eftersom jag med ett öga har följt UFO-frågan sen 60-talet, så fortsätter jag nog ett tag till. Om inte annat så leder det möjligen till nya insikter om USA som nation.

Latest push for UAP disclosure could be ‘dead end’ plot

Käbbel. Ingen bryr sig längre. Bluff allting och några som tjänar pengar på det, inte mer än så.

Ufo.gov? Sidan hittas inte får jag upp bara. Skrev du fel? Eller tänker du på den hemsidan där Trump och staben trollade hela ufo-svängen och istället visade sig sidan vara om illegala invandrare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in