2026-06-27, 19:36
Medlem
Vad tror vi M kommer att göra nu?

- Byta namn?
- Flytta?
- Söka jobb?

Och tror vi att T kommer att vara hämndlysten när han kommer ut?
Citera
2026-06-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Om du har koll på denna relation så undrar jag om du också vet om huruvida de träffades medan han fortfarande var i ett par med L? Kollar man insta osv så känns det ju som att han är i en relation med L in på det året då han träffade M.

Ja det stämmer att T levde med L när M träffade han . Och det går att läsa
Citera
2026-06-29, 12:00
Medlem
Kvinnan får tillbaka pengarna som Skatteverket krävde in (som diskuterats tidigare i tråden)
https://www.sverigesradio.se/artikel/efter-koppleridomen-frun-far-tillbaka-skattepengarna

Citat:
Kvinnan i den uppmärksammade kopplerihärvan i Kramfors får tillbaka de 42 000 kronor som Skatteverket tidigare krävde i skatt.

Myndigheten bedömde först pengarna från sexuella tjänster som hobbyverksamhet, medan kvinnan uppgav att hon tvingats av sin make, som dömts för grovt koppleri.

Efter överklagandet och nya handlingar gör Skatteverket nu en annan bedömning av inkomsterna.
Citera
2026-07-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Att unga just nu används för diverse grov brottslighet beror ju på saker som att de dels inte är straffmyndiga, dels att många äldre som kan användas för dessa saker sitter inne eller är döda. Det är inte många år sedan det inte existerade 14-åriga bombkastare, mördare och annat mer än i undantagsfall. När det mördades och sköts som mest så var förövarna ofta myndiga.

Men visst, ju yngre man är, desto mindre erfarenhet, klokhet och konsekvenstänk besitter man. Så att dupera en 14-åring bör generellt vara lättare än att dupera en 50-åring. Likväl blir 50-åringar lurade och manipulerade till mängder av saker som de flesta av oss tar sig för pannan åt. Och tanken "varför drog hen inte direkt?" tänker vi nog ofta när vi läser om både män och kvinnor som fastnar i för oss otänkbara situationer.

Huruvida M sålt sex innan hon träffade T har diskuterats mängder av gånger i denna tråd. Ännu har ingen kunnat hitta annonser med henne i som är från tiden innan hon träffade T och ingen FB-användare har skrivit "henne köpte jag sex av 2012". Så det troligaste är frotfarande att hon var väldigt ny som prostituerad, när den verksamhet som nu medfört fängelse för T drogs igång.

Hon träffades han på en trygg plats tillsammans med andra människor , han manublerade henne
Citera
2026-07-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Vad tror vi M kommer att göra nu?

- Byta namn?
- Flytta?
- Söka jobb?

Och tror vi att T kommer att vara hämndlysten när han kommer ut?

Hon har nog redan dragit.
Ja T kommer vara hämndlysten en mycket farlig människa
Citera
2026-07-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelOdd
Hon har nog redan dragit.
Ja T kommer vara hämndlysten en mycket farlig människa
Har hon fått skyddad identitet månne?
Citera
2026-07-02, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Linn verkar ju hyggligt skärpt. Hur kunde hon hänga med denna dåre?
Normaliseringsprocess och därefter traumabonding. Det går snabbare än vad man tror, att bli nedbruten och börja tvivla på sig, gränser mellan vad som är okej eller inte suddas ut osv.

Min fru är en av de starkaste personerna jag mött, men även hon har varit i ett väldigt traumatiskt förhållande.
Citera
2026-07-03, 20:29
Medlem
Finns FUP någonstans?
Citera
2026-07-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Har hon fått skyddad identitet månne?
Troligen
Citera
2026-07-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenochfull
Normaliseringsprocess och därefter traumabonding. Det går snabbare än vad man tror, att bli nedbruten och börja tvivla på sig, gränser mellan vad som är okej eller inte suddas ut osv.

Min fru är en av de starkaste personerna jag mött, men även hon har varit i ett väldigt traumatiskt förhållande.

T har isolerat M förs till Norrtälje och sedan Kramfors. M hade många vänner och det är många som inte har förstått vad som har hänt. Jag visste inte att det var dom förrän domen kom och det dök upp foto på T och jag kände igen han pga tatueringen i ansiktet och såg hans namn. Självklart har jag sett i massmedia om paret i Kramfors men jag visste inte att det var dom jag har inte träffat M på ett gäng år. M var en stark kvinna. T har jag aldrig umgås med
Citera
2026-07-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelOdd
T har isolerat M förs till Norrtälje och sedan Kramfors. M hade många vänner och det är många som inte har förstått vad som har hänt. Jag visste inte att det var dom förrän domen kom och det dök upp foto på T och jag kände igen han pga tatueringen i ansiktet och såg hans namn. Självklart har jag sett i massmedia om paret i Kramfors men jag visste inte att det var dom jag har inte träffat M på ett gäng år. M var en stark kvinna. T har jag aldrig umgås med
Man undrar om den mannen har några verkliga vänner…
Citera
2026-07-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
B 2770-25
Ångermanlands tingsrätt

Häktningsprotokoll aktbil 24, stämningsansökan, aktbil 108, 112, 117, 121, 128, 134, 138, 142, 145, 151, 155, 161, 163, 167, 173, 177, 179, 186, 188, 192, 232, 236, 249 och 266, dagboksblad 2026-02-19 och 2026-03-23 finns att läsa här:

https://fup.link/tr/angermanlands/b-2770-25

Fup funkar inte för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in