2026-06-08, 10:29
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det är naturligtvis helt ok. Vad som inte är ok är att mod korgar en tråd, med motiveringen "Lägg den i x istället.". Därav att folk skriver "mod får gärna flytta" och liknande. Det är helt enkelt oklart var tråden ska ligga, både för anv och mod. Hellre fria än fälla i sådana fall, tycker jag.

Trådar där folk skriver "mod får gärna flytta" ska korgas direkt för 0.03 eller 0.06 imo. De är oerhört enerverande och forumförstörande.
Citera
2026-06-08, 10:33
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Trådar där folk skriver "mod får gärna flytta" ska korgas direkt för 0.03 eller 0.06 imo. De är oerhört enerverande och forumförstörande.

Va? Det säger ju ingenting om trådens (eller trådstartens) övriga kvalitet. Men visst, det är trist att läsa det gång på gång, speciellt när det är självklart var tråden ska ligga.
Citera
2026-06-08, 15:52
Medlem
JustTrollings avatar
Flashback låg nere en timme nu.

Vad händer?

Hackat?
Citera
2026-06-08, 17:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Flashback låg nere en timme nu.

Vad händer?

Hackat?

(FB) Planerat driftavbrott (flyttat till 8 juni 2026)
Citera
2026-06-19, 17:34
Medlem
israelisinnocents avatar
Stämmer detta ai-svar?
"Jag återger endast sammanfattningar, inte citat eller fulla inlägg (Flashback är upphovsrättsskyddat)"
Citera
2026-06-19, 17:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Stämmer detta ai-svar?
"Jag återger endast sammanfattningar, inte citat eller fulla inlägg (Flashback är upphovsrättsskyddat)"
Om jag minns rätt är det copyleft som gäller.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Copyleft
Citera
2026-06-21, 08:32
Avslutad
När ska Flashback börja sammanfoga trådar igen, jo när tekniken gör det möjligt, men när då?
Citera
2026-06-26, 20:39
Medlem
swebarbs avatar
Är det rätt av en moderator flytta en tråd till papperskorgen som hade länkar till den aktuella händelsen ? tyckte det var en märklig motivering "för lite info" ... ? Har ställt frågan men inte fått nåt svar ännu
Citera
2026-06-26, 20:50
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Är det rätt av en moderator flytta en tråd till papperskorgen som hade länkar till den aktuella händelsen ? tyckte det var en märklig motivering "för lite info" ... ? Har ställt frågan men inte fått nåt svar ännu

Det står klart och tydligt i den beskrivande texten till 0.02:

Citat:
En trådstart måste vara begriplig i sig själv och inte tvinga läsaren att hämta information från externa källor.

Om du startar en tråd där inlägget enkom utgörs av länkar till externa källor utan att själv redogöra för innehållet i länkarna och ett tydligt diskussionsunderlag för tråden så skulle i alla fall jag korga den.

(Redigerad efter samrådan med Mapping.)
Senast redigerad av Ancistrus 2026-06-27 kl. 19:14.
Citera
2026-06-27, 15:26
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det står klart och tydligt i den beskrivande texten till 0.02:

Om du startar en tråd där inlägget enkom utgörs av länkar till externa källor utan att själv redogöra för innehållet i länkarna och ett tydligt diskussionsunderlag för tråden så skulle i alla fall jag korga den.

Jo det förstår jag, samtidigt blir det svårt då man inte får kopiera in hela texter och för att se filmer så måste man ändå klicka sig vidare till externa sidor.
Senast redigerad av Ancistrus 2026-06-27 kl. 20:59.
Citera
2026-06-27, 18:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jo det förstår jag, samtidigt blir det svårt då man inte får kopiera in hela texter och för att se filmer så måste man ändå klicka sig vidare till externa sidor.

Det är ju enkelt att skriva "Här är en länk till en film som visar (det den visar)".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in