2026-06-27, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Beklagar verkligen att du var tvungen att uppleva detta, vilket djävla as till snubbe.

Men oavsett hur olika våldtäkten du tvingades genomlida och fallet som diskuteras här är så finns det en gemensam nämnare, dvs män som kör på och skiter i kvinnan. Dvs det saknades samtycke. Osamtyckt sex är våldtäkt, juridiskt.

Osamtyct sex är definitivt våldtäkt.
Mannen här tvingade sig i alla fall inte på kvinnan med våld eller hot, däremot svek han henne och visade hänsynslöshet och dåligt omdöme. Får känslan av att han gjort detta tidigare, eller åtminstone försökt, eftersom kvinnan påminner honom om kondomen i förväg.

Personligen skulle inte jag vilja ha en man som struntar i mig. Han hade inte haft en chans att ens komma nära. Fy.
Citera
2026-06-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Diskussionen kan ju ha gått:
Hon: jag vill att vi använder kondom, jag känner mig inte trygg utan!
Han: jo, men det är lugnt, jag drar ut snorren i tid!
Hon: men jag vill verkligen ha kondom...
Han: men du, det är lugnt!
Hon: jag vill verkligen ha kondom... Känns inte tryggt utan och jag vill verkligen inte att du kommer i mig! känns säkrast med kondom! Du får inte komma i mig. Och jag vill verkligen att du har kondom!
Hon: men jag vill verkligen ha kondom... Känns som sagt var inte tryggt utan. Och du får verkligen inte komma i mig! Inte utan kondom! Du måste ha kondom om du ska komma när du är i mig! Jag vill verkligen ha kondom! Du får inte komma i mig!
Han: du är så sexig, det är lugnt, jag drar ut innan jag kommer... *pill pill*.
De blir kåta och ligger... Han kommer. I henne. Utan samtycke till det. = våldtäkt.

Och det kulle kunna förklara det hon skriver om hur hon har tjatat om "den jävla kondomen".

Men vi får se om vi får läsa FUP och dom. Då klarnar nog en hel del.

Om det där är vad som hänt får hon skylla sig själv. De har ju INTE nått en överenskommelse på hur sexet ska sluta, bara att de ska börja. Om man är så driftstyrd så att man inte klarar att behärska sig tills man är överens borde man bo i gruppbostad. Detta är ju analogt med män som, trots att kvinnan säger att hon inte har något preventivmedel, ändå deltar i oskyddat sex och sedan känner sig lurade när kvinnan behåller det resulterande barnet.

Tycker inte det minsta synd om någon i varken ditt eller mitt scenario.
Citera
2026-06-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag har ingen partner och har inte haft på flera år. Har dejtat många kvinnor de senaste åren. På ca 30 ligg har endast en vägrat utan kondom så absolut det förekommer men är väldigt sällsynt.

Inget svar i sig. Din "upplevelse" av singelkvinnor gör ju inte att BO lever i en relation.
Citera
2026-06-27, 18:20
Medlem
När domstolarna har blivit 100% kvinnliga är domen inget som förvånar, strunta i kondomen vid frivillig sex är allvarligare än mord
Det är bara att hålla sig lugn och vänta tills experimentet med feminism och massinvandring abrubt avslutas
Citera
2026-06-27, 18:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Har en tjej gett samtycke till sex med kondom innebär det att man kan knulla tjejen med kondom. Vad är det som är så jävla svårt här?

Att det är ett krav hon själv i så fall måste upprätthålla under samvarons gång. Generella krav på att ett samlag måste gå till på ett visst sätt, t ex att en man måste få utlösning på ett visst sätt, för att inte vara straffbara, är ytterst obehagligt och fel i ett samhälle.

Sådana här problem får människor lösa själva sinsemellan. Det svåra här består i att man försöker göra det till ett brott som staten skall ingripa mot. Din son kommer inte att tacka dig när hans kondom går sönder och han måste bevisa i domstol att han inte gjorde det avsiktligt.

Det svåra är alltså att man gjort det till en våldtäkt när det inte är det. Invändningarna mot dessa dumheter är inte att göra svårigheter. Det är att försöka återgå till att inte skapa dem alls.
Citera
2026-06-27, 18:21
Medlem
Citat:
Hon accepterade inte att han kom i henne. Det hade han inte samtycke till. Och hon ville helst ha kondom. Han struntade i detta och gjorde saker mot hennes vilja/utan hennes samtycke = våldtäkt.

Jag antar du är oskuld, eller iaf inte förälder....

Att inte komma, är verkligen INTE ett skydd mot oönskad graviditet så hennes reaktion är minst sagt överdriven eller snarare korkad.

Och att råka komma i henne är INTE våldtäkt. Då ska det vara ett uttalat "haha jag gjorde det med flit" men det var inget sådant uppsåt här.
Citera
2026-06-27, 18:24
Medlem
Citat:
Diskussionen kan ju ha gått:
Hon: men jag vill verkligen ha kondom...
Hon: jag vill verkligen ha kondom... Känns inte tryggt utan och jag vill verkligen inte att du kommer i mig! känns säkrast med kondom! Du får inte komma i mig. Och jag vill verkligen att du har kondom!
Hon: men jag vill verkligen ha kondom... Känns som sagt var inte tryggt utan. Och du får verkligen inte komma i mig! Inte utan kondom! Du måste ha kondom om du ska komma när du är i mig! Jag vill verkligen ha kondom! Du får inte komma i mig!
Han: du är så sexig, det är lugnt, jag drar ut innan jag kommer... *pill pill*.
De blir kåta och ligger... Han kommer. I henne. Utan samtycke till det. = våldtäkt.

Och det kulle kunna förklara det hon skriver om hur hon har tjatat om "den jävla kondomen".

Men vi får se om vi får läsa FUP och dom. Då klarnar nog en hel del.

Ja, ett troligt scenario, i hennes värld "tjatade" hon.

Men vad är det brottsliga i det där?
Eftersom de tydligen hade frivillig sex då samtyckte hon till att INTE ha kondom i det där scenariot.
Citera
2026-06-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ja, felskrivning.

Vi har gemensam ekonomi och har alltid haft. Har i och för sig aldrig ens tänkt tanken att vi borde ha skild ekonomi. Och nej, varken jag eller hon har någonsin kollat igenom varandras mobiler. Hon vet dock mitt lösenord och jag hennes.

Så vitt jag vet känner jag heller inga andra par som känner ett behov av att kontrollera varandra.

Skulle jag på nått sätt känna att jag behövde "granska och kontrollera" eller vise versa så är det nog dax att fundera på om förhållandet är sunt.

Som sagt, fram till 90-00-talen så skedde detta organiskt - ringde det någon på fasta telefonen och den som efterfrågades tex sa, när han/hon fick luren, "vi kan inte prata nu, får höras senare" eller tog samtalet i ett annat rum med stängd dörr så låg det i sakens natur att samtalsmottagaren behövde förklara vad det hela handlade om när samtalet var avslutat. Innan telefoner fanns, om någon kom och knackade på dörren eller man fick ett oväntat brev - samma sak där, mottagaren behövde förklara vad det handlade om.

Numera går det mycket lättare att dölja saker för någon man lever med, och då behöver man aktivt agera för att ens partner ska ha insikt i ens liv. Ett sätt är att låta/uppmana denne att någon gång om året göra lite stickprover i ens kommunikation.
Citera
2026-06-27, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Har en tjej gett samtycke till sex med kondom innebär det att man kan knulla tjejen med kondom. Vad är det som är så jävla svårt här?

Så hon ger samtycke till sex MED kondom, men har sex flera gånger UTAN kondom.
Tjejer är minst sagt förvirrande.

De säger en sak hur otroligt viktigt det är med kondom,
men sen när de blir kåta och DE väljer att ha sex då blir "äsch skit i kondomen"
Citera
2026-06-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Mm det är ju därför ni tycker det är ok att ljuga så ni får igenom era viljor.

Sen gör kvinnan slut och ni sätter er på sidor som flashback och beklagar er över att kvinnor är de som initierar skilsmässor.

Poängen var att i ett förhållande så har ofta två helt olika uppfattningar om saker.
Båda kan påstå "du började" och tro på det stenhårt - inte ljuga om det.
Citera
2026-06-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Läste precis den här artikeln på Aftonbladet och det måste ju vara något lurt med hur lagen tolkas idag:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrn83L/skippade-kondomkravet-doms-for-valdtakt

En kille har alltså blivit dömd till 3 års fängelse för våldtäkt (genom så kallad "stealthing"), enbart för att han struntade i att använda kondom trots att tjejen hade ställt det som krav.

Jag får inte riktigt ihop proportionerna här. Tre år?! Det är alltså minimistraffet för våldtäkt sedan 2022. Han får i princip samma straff som om han hade hoppat på någon i en mörk gränd med våld, enbart för att ett skydd saknades.

Visst, man ska inte bryta en överenskommelse, men går inte hela den här problematiken att lösa med ett vanligt p-piller? Om syftet är att undvika en oönskad graviditet så känns det helt orimligt att staten ska kliva in och dela ut tre års fängelse för ett samlag som båda från början var med på. Rätten pratar om "villkorat samtycke", men det känns som att lagen slår väldigt snett när ett saknat gummi jämställs med de grövsta övergreppen.

Diskussionsunderlag:

Tycker ni att 3 års fängelse är ett proportionerligt straff för att strunta i kondomen, speciellt om man jämför med "klassiska" överfallsvåldtäkter?

Om tjejen äter p-piller (och graviditetsrisken därmed är borta), borde det spela in i domstolens bedömning?

Har samtyckeslagen gått för långt, eller är det helt rätt att villkorat samtycke är svartvitt?
Artikeln är låst men naturligtvis har den gått för långt om vi har två kåta individer som börjar knulla och kvinnan stönar fram "men kondomen då". Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till sådant trams i en rättegång.
Citera
2026-06-27, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Beklagar verkligen att du var tvungen att uppleva detta, vilket djävla as till snubbe.

Men oavsett hur olika våldtäkten du tvingades genomlida och fallet som diskuteras här är så finns det en gemensam nämnare, dvs män som kör på och skiter i kvinnan. Dvs det saknades samtycke. Osamtyckt sex är våldtäkt, juridiskt.

Låt säga att kvinnan i det aktuella fallet satt ovanpå mannen och var den som var drivande rent fysiskt/biomekaniskt - fortfarande våldtäkt?

Hon kan ju ha klivit upp på honom innan han fått på kondomen. Fortfarande våldtäkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in