2026-06-27, 17:20
Medlem
Med tanke på att gamlingar faller som furor pga att de inte dricker tillräckligt med vatten etc så är det kanske bra med en liten heads up. Sen finns det en poäng att skriva om vädret i förhållande till klimatet för att uppmärksamma.

Så jag är helt för att de skriver vidare. Hopp och hej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Det har varit en tuff vecka för mig som jobbar ute i denna värmen och jag har tvingats köpa vätskeersättning för att fylla på med.
mao. Inte värre än så!
Citera
Medlem
Hehe alltid nått rövhål på Facebook eller en kollega som alltid har extremt varmt eller extremt kallt på sin bakgård.

Idioter.
Citera
2026-06-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Med tanke på att gamlingar faller som furor pga att de inte dricker tillräckligt med vatten etc så är det kanske bra med en liten heads up. Sen finns det en poäng att skriva om vädret i förhållande till klimatet för att uppmärksamma.

Så jag är helt för att de skriver vidare. Hopp och hej.

Aldrig fatta varför gamlingar inte dricker ordentligt?? Morsan är likadan. Dricker först när det är försent.
Citera
2026-06-27, 17:24
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
mao. Inte värre än så!

Illa nog för mig
Citera
2026-06-27, 17:25
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Du kan ju kolla hur vädret utvecklats de senaste 50 åren, eller ännu längre tillbaka om det gör det enklare för dig.

Att förneka att klimatet på jorden förändras är så skrämmande hjärndött.

Har jag skrivit att jag inte tror att klimatet på jorden förändras?

Nej, precis.

Det enda jag förnekar är att vi människor kan påverka klimatet på en nivå som gör de naturliga klimatförändringarna avvikande.
Senast redigerad av Tuor 2026-06-27 kl. 17:27.
Citera
2026-06-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Aldrig fatta varför gamlingar inte dricker ordentligt?? Morsan är likadan. Dricker först när det är försent.

Inte jag heller, dåligt minne eller rebelliskt beteende kanske. Oavsett så ligger det ju absolut inte i linje med att man blir klok med åldern.
Citera
2026-06-27, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor

Nej, precis.

Det enda jag förnekar är att vi människor kan påverka klimatet på en nivå som gör klimatförändringarna avvikande.

Jämför man med djur så pysslar vi ju onekligen med mycket grejer som torde kunna leda till att miljön påverkas.
Citera
2026-06-27, 17:30
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Så länge inte värmerekordet från 1933 slås så är det inte extremt varmt, bara lite svettigt
Citera
2026-06-27, 17:33
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor

Nej, precis.

Det enda jag förnekar är att vi människor kan påverka klimatet på en nivå som gör de naturliga klimatförändringarna avvikande.
Visst, miljontals bilar och tusentals flygplan och fabriker som daglig sprider gaser ut i atmosfären påverkar nog inte klimatet långsiktigt det minsta.
Citera
2026-06-27, 17:37
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Jämför man med djur så pysslar vi ju onekligen med mycket grejer som torde kunna leda till att miljön påverkas.

Självklart.

Men det innebär inte att det är vi människor som orsakar några större klimatförändringar. Det är naturliga och extremt kraftiga planetära förändringar som vi absolut inte kan påverka överhuvudtaget. Det är bara att spänna fast säkerhetsbältet och le.
Citera
2026-06-27, 17:37
Medlem
Jag drunknade inte idag så så kan inte heller någon annan göra det. Fint resonemang från intelligensreserven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in