2026-06-27, 00:42
Medlem
Att inte ens morföräldrarna sett till att ombesörja att deras barnbarn skulle få en gravplats med en fin gravsten säger allt om den "familjen"...

De hade då råd att pumpa in en massa pengar i Emma, men en fin gravsten/minnessten till det stackars flickebarnet hade de visst inte råd med...
Citera
2026-06-27, 08:18
Medlem
Handlar ingenting om pengar för råd hade dom definitivt, dessutom sätter man ju inte upp gravsten direkt..

Hon ville verkligen lämna henne, inte bara vara död utan även bortglömd. Ingen normal människa låter sitt barn vila på en sådan plats, kremeras dessutom när barnet dog i brand. Låter helt sjukt i mina öron.
Jag vet hon inte kommer få många år, Sveriges rättsystem men jag hoppas hon kommer få lida ordentligt när hon väl kommer ut. Skulle hon få om jag bodde i Gbg.

Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Att inte ens morföräldrarna sett till att ombesörja att deras barnbarn skulle få en gravplats med en fin gravsten säger allt om den "familjen"...

De hade då råd att pumpa in en massa pengar i Emma, men en fin gravsten/minnessten till det stackars flickebarnet hade de visst inte råd med...
Citera
2026-06-27, 09:01
Medlem
Jag har missat detta med gravplatsen. Kan nån ge lite mer kontext?
Citera
2026-06-27, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Jag har missat detta med gravplatsen. Kan nån ge lite mer kontext?
Askan i asklund, har en känsla att få små barn får den typen av gravplats
Citera
2026-06-27, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Just att det är en ASKgravlund när hon dog av att andats in rök i en brand.. Det är som ett sjukt sista fuck you ifrån hennes "mamma".
Citera
2026-06-27, 11:56
Medlem
Att moralisera över hur andra människor väljer typ av gravplats tycker jag är att gå för långt. Hur man sörjer eller inte sörjer, och hur man minns eller inte minns, har verkligen ingenting med fina stenar att göra.
Citera
2026-06-27, 12:13
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan8
Just att det är en ASKgravlund när hon dog av att andats in rök i en brand.. Det är som ett sjukt sista fuck you ifrån hennes "mamma".

Med tanke på hur mamman agerat så är jag villig att hålla med i just denna situation.
Mamman verkligen ogillade sin dotter!

Men åter igen så har ingen försökt tala mamman till rätta! Tycker Mormor borde sagt ett och annat angående val av gravplats faktiskt!
Citera
2026-06-27, 12:15
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lb99
Handlar ingenting om pengar för råd hade dom definitivt, dessutom sätter man ju inte upp gravsten direkt..

Hon ville verkligen lämna henne, inte bara vara död utan även bortglömd. Ingen normal människa låter sitt barn vila på en sådan plats, kremeras dessutom när barnet dog i brand. Låter helt sjukt i mina öron.
Jag vet hon inte kommer få många år, Sveriges rättsystem men jag hoppas hon kommer få lida ordentligt när hon väl kommer ut. Skulle hon få om jag bodde i Gbg.

Det är därför jag hoppas hon döms till vård! Så hon kanske kan få insikten I hennes handlingar!
Och sedan försöka leva med den skulden!
Citera
2026-06-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Det är därför jag hoppas hon döms till vård! Så hon kanske kan få insikten I hennes handlingar!
Det har väl gjorts en rättspsykisk utredning som inte visade på allvarlig psykisk sjukdom
Citera
2026-06-27, 12:59
Medlem
Citat:
Det har väl gjorts en rättspsykisk utredning som inte visade på allvarlig psykisk sjukdom

Precis, man måste inte vara psykiskt sjuk för att vara ond!
Citera
2026-06-27, 16:09
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av bo0om
Att moralisera över hur andra människor väljer typ av gravplats tycker jag är att gå för långt. Hur man sörjer eller inte sörjer, och hur man minns eller inte minns, har verkligen ingenting med fina stenar att göra.

Fast det kan inte vara vanligt att ett barn som dör inte får en gravsten. Uppepå allt annat i det här "fallet" så håller jag med er som tycker att det känns fucked att flickan inte ens får en ordentlig gravplats.

Det är fan magstarkt.
Citera
2026-06-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty

Det går inte att bota ondska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in