2026-05-16, 10:45
Medlem
Nån som har mer info om detta fall i Strägnäs?

https://www.strengnastidning.se/nyheter/strangnas/artikel/man-haktad-for-grovt-sexuellt-overgrepp-i-strangnas/jn3z8k0r

För er som ej kan läsa artikeln så står der följande:

En man sitter häktad vid Eskilstuna tingsrätt – misstänkt för ett grovt sexuellt övergrepp.Offret är minst 20 år yngre och hemmahörande i Strängnäs.– Gärningen ska ha skett utomhus, konstaterar kammaråklagare Maria Nilsson.
Polisen grep mannen kring 22.30 den 5 maj på en plats i Strängnäs kommun.
Brottet som han misstänks för ska ha begåtts alldeles innan.
– De här personerna känner inte varandra väl, men de har haft kontakt, kommenterar Maria Nilsson.

Mannen, som sedan den 8 maj sitter häktad med restriktioner, är i 40-årsåldern och hemmahörande i en kommun sydväst om Stockholm.
– Vad jag vet har han ingen koppling till Strängnäs, berättar Maria Nilsson.
Finns det vittnen?
– Det säger jag inte. Men vi har personer som ska höras.
Analyser behöver också göras innan Maria Nilsson kan väcka åtal.
– 22 maj är fristen satt till. Men det känns inte speciellt sannolikt att vi är klara tills dess.
Den häktade mannen nekar till brott.
Restriktionerna innebär bland annat att mannen vistas i ensamhet, inte får ta emot besök, stå i förbindelse med annan genom elektronisk kommunikation och placeras tillsamman med andra intagna.
Citera
2026-05-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex441
Nån som har mer info om detta fall i Strägnäs?

https://www.strengnastidning.se/nyheter/strangnas/artikel/man-haktad-for-grovt-sexuellt-overgrepp-i-strangnas/jn3z8k0r

För er som ej kan läsa artikeln så står der följande:

En man sitter häktad vid Eskilstuna tingsrätt – misstänkt för ett grovt sexuellt övergrepp.Offret är minst 20 år yngre och hemmahörande i Strängnäs.– Gärningen ska ha skett utomhus, konstaterar kammaråklagare Maria Nilsson.
Polisen grep mannen kring 22.30 den 5 maj på en plats i Strängnäs kommun.
Brottet som han misstänks för ska ha begåtts alldeles innan.
– De här personerna känner inte varandra väl, men de har haft kontakt, kommenterar Maria Nilsson.

Mannen, som sedan den 8 maj sitter häktad med restriktioner, är i 40-årsåldern och hemmahörande i en kommun sydväst om Stockholm.
– Vad jag vet har han ingen koppling till Strängnäs, berättar Maria Nilsson.
Finns det vittnen?
– Det säger jag inte. Men vi har personer som ska höras.
Analyser behöver också göras innan Maria Nilsson kan väcka åtal.
– 22 maj är fristen satt till. Men det känns inte speciellt sannolikt att vi är klara tills dess.
Den häktade mannen nekar till brott.
Restriktionerna innebär bland annat att mannen vistas i ensamhet, inte får ta emot besök, stå i förbindelse med annan genom elektronisk kommunikation och placeras tillsamman med andra intagna.

Ytterligare en man som drabbas är min spontana tanke. Det har gått åt helvete för långt i att kvinnor alltid är offer och blundandet för normala mänskliga kontakter. Nu vet vi ju inte något kring misstanken mer än att det rör sig om sexuella övergrepp, men så vet vi ju att sexuella övergrepp innefattar typ allt i dagens Sverige. Han har kanske gett henne en kram.

Sen ska vi ju tänka att det är något allvarligt som hänr, han är ju trots allt häktad....
Citera
2026-05-18, 10:27
Medlem
Känner du mannen som är häktad?
Citera
2026-05-18, 10:29
Medlem
Går det att få fram namn?
Citera
2026-05-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av th3fox
Känner du mannen som är häktad?

Inte jag personligen, men en vän till mig! Vet du nåt om fallet? Verkar inte ha kommit ut fler nyhetsartiklar än och Strägnäs är ju litet. Nån måste ju veta nåt
Citera
2026-05-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Ytterligare en man som drabbas är min spontana tanke. Det har gått åt helvete för långt i att kvinnor alltid är offer och blundandet för normala mänskliga kontakter. Nu vet vi ju inte något kring misstanken mer än att det rör sig om sexuella övergrepp, men så vet vi ju att sexuella övergrepp innefattar typ allt i dagens Sverige. Han har kanske gett henne en kram.

Sen ska vi ju tänka att det är något allvarligt som hänr, han är ju trots allt häktad....

Tveksamt låter som att det bör finnas någon form av vittne/bevisning om mannen är häktad på sannolika skäl?
Citera
2026-05-19, 15:21
Medlem
Citat:
Inte jag personligen, men en vän till mig! Vet du nåt om fallet? Verkar inte ha kommit ut fler nyhetsartiklar än och Strägnäs är ju litet. Nån måste ju veta nåt
Hur kan jag kontakta dig?
Citera
2026-05-19, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av th3fox
Hur kan jag kontakta dig?

Skicka mail till mig tack på följande:

Johanssons92 @ outlook . com

(Ska ej vara mellanrum, allt sitter ihop men vet inte om de finns nån blockning för att skriva mail adresser här).
Citera
2026-06-22, 20:03
Medlem
Jag har följt det här fallet en del, och det förvånar mig inte ett dugg. De har garanterat släppt honom vid det här laget. Det är standardförfarande hos polisen numera när det gäller såna här sexualbrott: "misstänkt", sen släpps de fria efter en vecka så de kan gå lösa i samhället igen medan offret får leva med skräcken. Man blir så trött på det här systemet. De pratar om "utredningsbehov" och "restriktioner", men i slutändan blir det väl som vanligt, att de lägger ner alltihop för att bevisen inte räcker till eller att ord står mot ord.
​Det är väl bara en tidsfråga innan vi får läsa om att förundersökningen lagts ner. Man undrar verkligen vad det är för trygghet vi förväntas känna när de agerar så här. Jag har också mina misstankar om vem mannen är.
Alla tankar till offret och hans närstående.
Citera
2026-06-22, 20:08
Medlem
Citat:
Skicka mail till mig tack på följande:

Johanssons92 @ outlook . com

(Ska ej vara mellanrum, allt sitter ihop men vet inte om de finns nån blockning för att skriva mail adresser här).

@Alex441, har du nåt mer om den här våldtäktshistorien i Strängnäs? Mailade dig men inte fått svar
Citera
2026-06-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmeja00
Jag har följt det här fallet en del, och det förvånar mig inte ett dugg. De har garanterat släppt honom vid det här laget. Det är standardförfarande hos polisen numera när det gäller såna här sexualbrott: "misstänkt", sen släpps de fria efter en vecka så de kan gå lösa i samhället igen medan offret får leva med skräcken. Man blir så trött på det här systemet. De pratar om "utredningsbehov" och "restriktioner", men i slutändan blir det väl som vanligt, att de lägger ner alltihop för att bevisen inte räcker till eller att ord står mot ord.
​Det är väl bara en tidsfråga innan vi får läsa om att förundersökningen lagts ner. Man undrar verkligen vad det är för trygghet vi förväntas känna när de agerar så här. Jag har också mina misstankar om vem mannen är.
Alla tankar till offret och hans närstående.
Det har funnits en underström i hans sätt att vara mot yngre anställda på sitt arbete under lång tid. Många har nog lagt märke till, även om man kanske inte velat sätta ord på det tidigare. Så varningsklockorna har väl funnits där hela tiden, om man velat se dem. Vet många som haft svårt för honom.
Citera
2026-06-27, 15:29
Medlem
Tjejen är 18. Mannen är 43 eller 44 (född 1982) från Södertälje. Båda svenska med väldigt svenska namn. Han är straffad sen tidigare. Utan att gå in på detaljer så fanns det väldigt goda skäl att häkta honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in