Citat:
Ursprungligen postat av
killitorgrillit
Hej,
(Moderator får ändra om den ligger fel)
Ja efter att levt drygt sextio år har jag både sett och upplevt förändringen i samhället.
Kalla mig gärna "surgubbe" eller "rikspessimist" men någon måste stå på barrikaden om det ska till en förändring.
Jag har nyligen upplevt sjukvården och min första operation.Hur man slussas runt t.o.m till fel röntgen bara för att de ska klara 90- dagarsregeln. När jag talade med en sköterska sa hon att -"det är tyvärr rutin idag".. men va faan det kostar ju också pengar.! Inget ont om läkarna som opererade mig. De gjorde det bra.
Skolan är på dekis.
Vägunderhållet håller på att spåra ur speciellt i vissa delar av landet.
Tågnätet har misskötts i snart 20 år. "Det behövs ett rejält omtag" säger SJ chefen.
Samtidigt läggs nya pålagor på i form av alla möjluga avgifter och skatter ex.vis på elfakturan där VD:n för Vattenfall har 1,6 MILJONER I MÅNADSLÖN!!!
Jag skiter i vem som gör vad! Alla åtta riksdagspartier är lika djävla ansvariga för bedrägeriet mot landet och folket.
De står som barn och skyller på varandra och inser inte hur djävla patetiska de är!!
Man tänker mer på omvärlden än befolkningen! Godhetsknarkandet har sprängt alla tänkbara logiska gränser och mer vill man skänka!! Dom är faan inte kloka någonstans!
Man borde slå in ordet leverera i skallen på dom!
Tänk att det ska vara så förbannat svårt att ta beslut snabbt som får rätsida på den sjunkande skutan???
Vad anser ni? Vad gör man åt dessa ynkryggar?
Jag använder ditt inlägg för att fortsätta frågeställningen.
Jag tycker saker och ting fungerar rätt bra i storstaden. Det är då lockande som vanlig inkomsttagare vilja ha sänkt inkomstskatt. För att kunna köpa sånt man själv och familjen faktiskt behöver.
Men, fnns det då pengar över till arr rusta upp vägar, belysning i glesbygden och järnvägar i landet jämte sjukvården, skolan och försvaret samt Elförsörjningen ?
Leder minskad inkomsskatt till ökad konsumtion och sen statliga pengar genom den moms man betalar för köpta varor och tjänster? I annat fall förstår jag inte hur Tidö får ihop ekvationen?
Jag tycker att Tidö väljare försämrar debatten om detta genom att bekylla sossar mfl för avundsjuka på andras rikedom. Men jag tror faktiskt att de flesta vill se investeringar.
Vi har fått fler miljardärer i Sverige - men på vilket sätt märks det att de investerar i just vägnät och järnväg eller elkraft?
Om miljardärerna är väldigt viktiga för vårt land och välstånd - så kan de inte gömma sig - utan behöver synas i valrörelsen. L och Tidö har ju just gjort dem till en valfråga. De borde stå där och berätta vad de gör och vad de vill med landet. Hur verksamheter ska utvecklas om de går betala mindre skatt och hur de vill anställa fler arbetslösa i Sveriige.
Varför är miljardärerna så tysta i Sverige inför vanliga svenskar. Vad vill kapitalet? Vem håller i helheten?
Jag benämner mig inte till någon sida - men Tidö måste motivera hur de försvarar skattesänkningarna när vi samtidigt behöver investera inom flera områden.
Kan Tidö alls garantera att miljardärerna vill investera i just Sverige och svenska intressen för landet? Det är ju inte alls säkert tänker jag.
Om "hela" valet 2026 bara går ut på att underlätta för miljardärer, minska deras skatt, hur kan vi då vara säkra på att det kommer investeras i svenska intressen och behov i landet ? Kapitaler måste träda fram bättre.