2026-06-27, 13:32
Bannlyst
Hej,
(Moderator får ändra om den ligger fel)

Ja efter att levt drygt sextio år har jag både sett och upplevt förändringen i samhället.
Kalla mig gärna "surgubbe" eller "rikspessimist" men någon måste stå på barrikaden om det ska till en förändring.
Jag har nyligen upplevt sjukvården och min första operation.Hur man slussas runt t.o.m till fel röntgen bara för att de ska klara 90- dagarsregeln. När jag talade med en sköterska sa hon att -"det är tyvärr rutin idag".. men va faan det kostar ju också pengar.! Inget ont om läkarna som opererade mig. De gjorde det bra.

Skolan är på dekis.
Vägunderhållet håller på att spåra ur speciellt i vissa delar av landet.
Tågnätet har misskötts i snart 20 år. "Det behövs ett rejält omtag" säger SJ chefen.
Samtidigt läggs nya pålagor på i form av alla möjluga avgifter och skatter ex.vis på elfakturan där VD:n för Vattenfall har 1,6 MILJONER I MÅNADSLÖN!!!

Jag skiter i vem som gör vad! Alla åtta riksdagspartier är lika djävla ansvariga för bedrägeriet mot landet och folket.

De står som barn och skyller på varandra och inser inte hur djävla patetiska de är!!
Man tänker mer på omvärlden än befolkningen! Godhetsknarkandet har sprängt alla tänkbara logiska gränser och mer vill man skänka!! Dom är faan inte kloka någonstans!
Man borde slå in ordet leverera i skallen på dom!

Tänk att det ska vara så förbannat svårt att ta beslut snabbt som får rätsida på den sjunkande skutan???

Vad anser ni? Vad gör man åt dessa ynkryggar?
Citera
2026-06-27, 13:38
Medlem
Belters avatar
Du var mig riktigt negativ och levnadstrött människa. Glaset är alltid halv tomt, eller hur.
Citera
2026-06-27, 13:46
Medlem
Balisers avatar
Jag är också drygt 60 och har all anledning att klaga på sådant som jag har sett har fungerat bättre.
Men med det sagt inser jag förstås att jag lever i ett välfärdssamhälle där det mesta fungerar på ett bra sätt.
Det vore synd att dra slutsatsen att allting är dåligt bara för att man har blivit erfaren och ser mer avigsidor än man gjorde som ung.
Citera
2026-06-27, 13:48
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Försäkringskassan, Akassa, Socialen, Polisen, Rättsamhället, advokater, sjukvården, SD, AFS, NMR.
Citera
2026-06-27, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Du var mig riktigt negativ och levnadstrött människa. Glaset är alltid halv tomt, eller hur.
Hade vart mer positivt om ditt inlägg tillfört något i ämnet.
Citera
2026-06-27, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Försäkringskassan, Akassa, Socialen, Polisen, Rättsamhället, advokater, sjukvården, SD, AFS, NMR.
Ja, det är tragiskt men den bistra verkligheten!
Men svensken är extremt konflikträdd och stoppar huvudet i sanden eller tittar bort.
Ansvaret för vårt land är som bortblåst!
Och i slutändan är det den förda politiken och alla svek som är orsaken till detta.
Finns inga riktiga politiker längre.
Citera
2026-06-27, 14:01
Medlem
Driftstopps avatar
Inte ett skit fungerar, regioner och kommunerna får inget tillskott och vården går med underskott, men moderaterna vill ju inte skrämma bort miljardärerna i i Sverige
Det är bättre med vinstdrivande skolor, pack från malta som driver vård,skola,omsorg.
100.000 fler arbetlösa, sänk akassan, inga projektbidrag till välfärd såsom nystartbygge.
Borgarna luckra upp LSS så klaner i Sverige skapar assistansbolag och snor miljarder i vår välfärd.

8 partierna suger arsle
Moderatena sticker dock ut som ett kukhuvud
Senast redigerad av Driftstopp 2026-06-27 kl. 14:11.
Citera
2026-06-27, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Jag är också drygt 60 och har all anledning att klaga på sådant som jag har sett har fungerat bättre.
Men med det sagt inser jag förstås att jag lever i ett välfärdssamhälle där det mesta fungerar på ett bra sätt.
Det vore synd att dra slutsatsen att allting är dåligt bara för att man har blivit erfaren och ser mer avigsidor än man gjorde som ung.
Ok, men vad tycker du fungerar som det ska?
Citera
2026-06-27, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Inte ett skit fungerar, regioner och kommunerna får inget tillskott och vården går med underskott, men moderaterna vill ju inte skrämma bort miljardärerna i i Sverige
Det är bättre med vinstdrivande skolor, pack från malta som driver vård,skola,omsorg.
100.000 fler arbetlösa, sänk akassan, inga projektbidrag till välfärd såsom nystartbygge.

Igår skrev en moderatväljare på flashback exakts såhär.

" Vi ska inte sätta ett vinsstak, risken är då stor att miljardärerna flyr landet och det vill vi ju inte, vi får inga nya investerare"

Borgarna luckra upp LSS så klaner i Sverige skapar assistansbolag och snor miljarder i vår välfärd.

Nej vi vill inte ha äckliga pack som sitter utomlands som skor sig på skattemdel med fiffel för att sedan flytta pengarna utomlands till riskapitalistägare. Det är korrekt.
Bort med moderaterna.
Jag håller med dig.
Har själv varit företagare men sålde mitt (sista, hade två) bolag för drygt ett år sedan.
Men jag anser att både skola och sjukvård ska vara statliga. Men det innebär också att vi får ledningar som känner ansvar och fördelar pengarna där de gör bäst nytta.
I.o.m att vi kan förbättra dessa i instutitioner där personalen får rätt förutsättnkngar, kommer de tillbaka vilket på sikt gynnar både befolkningen och ekonomin.
Citera
2026-06-27, 14:18
Medlem
Room531s avatar
minst ett par hundra miljoner om dagen, kanske det dubbla på bara bidragsplundrande invandrare sätter sina spår. Därtill kan man lägga till en hel del andra kostnader, och ja summorna och prioriteringarna är absurda. Nej jag menar inte "allt är invandrarnas fel" men det är bara som det är med det - ett extremt kostsamt projekt för ett land med denna omfattande korruption och förräderi som majoriteten länder i norr och västs haft genom köpta politiker och media som jobbat för - massmigrarion på ren invasionsnivå till varje pris, och dolt dess baksidor och kostnader för folket, folken.
Senast redigerad av Room531 2026-06-27 kl. 14:21.
Citera
2026-06-27, 14:18
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killitorgrillit
Ok, men vad tycker du fungerar som det ska?
Det där är mer en fråga om perspektiv och tolerans. Min buss brukar gå på utsatt tid. Nästan lika säker som amen i kyrkan. Men ibland är den sen, och ibland oförklarligt så. Då kan jag bli sur och tänka att det är väl typiskt. Fast egentligen är ju det typiska att den går i tid. Jag kan inte tvinga dig att se något som fungerande. Det avgör du själv. Underförstått att jag inte tänker räkna upp saker.
Citera
2026-06-27, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Det där är mer en fråga om perspektiv och tolerans. Min buss brukar gå på utsatt tid. Nästan lika säker som amen i kyrkan. Men ibland är den sen, och ibland oförklarligt så. Då kan jag bli sur och tänka att det är väl typiskt. Fast egentligen är ju det typiska att den går i tid. Jag kan inte tvinga dig att se något som fungerande. Det avgör du själv. Underförstått att jag inte tänker räkna upp saker.
Ja det är positivt att din buss går i tid. Helt klart!
Men jag tänker på alla som inte minst på vintern trots långa löften ser sina tåg och bussar inställda p.g.av kylan och annat de skyller på
Alla de som inte vågar åka din buss på kvällen för de är rädda för kriminaliteten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in