2026-06-27, 00:03
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag fattar fortfarande inte vad du menar. Herrfotbollen har utvecklats på egen hand.

FIFA bildades 1904, FIFA styrde upp hela skiten och spred herrfotbollen över hela världen.

Citat:
FIFA (Fédération Internationale de Football Association) har främjat herrfotbollen genom att ena sporten under ett regelverk, bygga upp världsomspännande turneringar som VM, och skapa globala ekonomiska strukturer. Förbundet grundades 1904 och har varit drivande i sportens utveckling genom följande nyckelområden:

-------

2. Skapandet av Fotbolls-VMHerrarnas Fotbolls-VM, som startade 1930, har varit den absolut största enskilda faktorn bakom sportens globala dominans. Genom mästerskapet har FIFA samlat världens nationer, skapat globala idrottsögonblick och byggt upp ett av världens största sportevenemang.

4. Global expansion och utvecklingsprogramGenom program som FIFA Forward har organisationen investerat intäkter från sina mästerskap i infrastruktur (som arenor och träningsanläggningar) och ungdomsutveckling i mindre fotbollsnationer. Detta har hjälpt till att höja standarden på herrfotbollen i hela världen, vilket gör att fler länder idag kan konkurrera på den internationella scenen.

https://www.google.com/search?q=hur+hj%C3%A4lptes+herrfotbollen+fram+av+f ifa&oq=hur+&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBggAEEUYOzIGCAAQRR g7MgYIARBFGDsyCAgCEEUYJxg7MgYIAxBFGDkyDAgEEAAYQxiA BBiKBTIGCAUQ ABgDMgYIBhBFGD0yBggHEEUYPTIGCAgQRRg9MgwICRAAGEMYgA QYigUyBwgKEAAYgAQyBwgLEAAYgAQyBwgMEAAYgAQyBwgNEAAY gAQyBwgOEAAYgATSAQgyNzMyajBqN6gCFLACAfEFn5XpqUXTbz A&client=ms-android-xiaomi-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#lfId=ChxjMe

FIFA utvecklade herrfotbollen till den mångmiljardindustri den är idag. FIFA bildades i början av 1900-talet, då existerade ingen damfotboll. Kvinnor spelade inte fotboll på den tiden. Idag har FIFA även hand om damfotbollen. FIFA har världsherraväldet idag. Som sagt, hade herrfotbollen fått utvecklas "på egen hand" hade vi inte haft spelare som Yamal nu.

Hur tänker du dig att damfotbollen skulle gå ut ur FIFA och skapa nåt eget? Och varför?
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-06-27 kl. 00:07.
Citera
2026-06-27, 00:36
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
FIFA bildades 1904, FIFA styrde upp hela skiten och spred herrfotbollen över hela världen.

https://www.google.com/search?q=hur+hj%C3%A4lptes+herrfotbollen+fram+av+f ifa&oq=hur+&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBggAEEUYOzIGCAAQRR g7MgYIARBFGDsyCAgCEEUYJxg7MgYIAxBFGDkyDAgEEAAYQxiA BBiKBTIGCAUQ ABgDMgYIBhBFGD0yBggHEEUYPTIGCAgQRRg9MgwICRAAGEMYgA QYigUyBwgKEAAYgAQyBwgLEAAYgAQyBwgMEAAYgAQyBwgNEAAY gAQyBwgOEAAYgATSAQgyNzMyajBqN6gCFLACAfEFn5XpqUXTbz A&client=ms-android-xiaomi-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#lfId=ChxjMe

FIFA utvecklade herrfotbollen till den mångmiljardindustri den är idag. FIFA bildades i början av 1900-talet, då existerade ingen damfotboll. Kvinnor spelade inte fotboll på den tiden. Idag har FIFA även hand om damfotbollen. FIFA har världsherraväldet idag. Som sagt, hade herrfotbollen fått utvecklas "på egen hand" hade vi inte haft spelare som Yamal nu.

Hur tänker du dig att damfotbollen skulle gå ut ur FIFA och skapa nåt eget? Och varför?

Herrfotbollens utveckling skedde och sker på egen hand.

Jag tror inte du förstår vad FIFA är för något. Det kom inte någon ovanifrån och "hjälpte" fotbollen. Fotbollen kom först, som en gräsrotsrörelse i olika klubbar. Klubbarna organiserade sig i nationella förbund och dessa förbund organiserade sig internationellt genom att grunda organisationen FIFA.

Det var ju du själv som ville att damerna skulle lämna FIFA, tills jag förklarade för dig att damerna går med förlust.

Lämna FIFA, behåll alla pengar som genereras genom damfotboll och starta en egen organisation, starta ett eget mästerskap, sälj reklam, tv-rättigheter och locka sponsorer, så får vi se hur det går.

Jag tror det skulle fungera och man skulle till och med kunna gå med vinst men det skulle vara i mycket mindre skala än idag. Den dagen herrklubbarna slutar subventionera damlagen är det dock kört, då finns det inga proffs kvar på damsidan.
Citera
2026-06-27, 01:11
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Herrfotbollens utveckling skedde och sker på egen hand.

Jag tror inte du förstår vad FIFA är för något. Det kom inte någon ovanifrån och "hjälpte" fotbollen. Fotbollen kom först, som en gräsrotsrörelse i olika klubbar. Klubbarna organiserade sig i nationella förbund och dessa förbund organiserade sig internationellt genom att grunda organisationen FIFA.

Jag påstod aldrig att någon kom ovanifrån och hjälpte herrfotbollen.

Citat:
Det var ju du själv som ville att damerna skulle lämna FIFA, tills jag förklarade för dig att damerna går med förlust.

Nej det var inte pga att du "förklarade för mig att damerna går med förlust". Jag gjorde en poäng över hur genomruttna och genomkorrupta FIFA och dess ledarskikt är och att jag är rädd för att Infantino och resten av maffia-gubbarna ska dra ner damfotbollen med.

Citat:
Lämna FIFA, behåll alla pengar som genereras genom damfotboll och starta en egen organisation, starta ett eget mästerskap, sälj reklam, tv-rättigheter och locka sponsorer, så får vi se hur det går.

Jag tror det skulle fungera och man skulle till och med kunna gå med vinst men det skulle vara i mycket mindre skala än idag. Den dagen herrklubbarna slutar subventionera damlagen är det dock kört, då finns det inga proffs kvar på damsidan.

Varför börja om från början när FIFA redan fyller den funktionen?
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-06-27 kl. 01:22.
Citera
2026-06-27, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Du verkar ha bestämt dig för slutsatsen först och letar efter argument i efterhand. Det brukar kallas konspirationstänkande.

Är du ny här? Denna del av forumet är till för att män ska klaga på kvinnor. Det här är flashback för fan. De tror att feminism är ett monster som incels måste bekämpa för att få fitta.

TS, du kanske ska ta och lätta på groggen lite. Låt det gå några matcher så kan du fritt klaga oavsett hur kvinnliga domare hanterar situationerna. Blir alltid lättare för er så slipper ni dumma argument som "vänta på att matchen är över" etc. Sen kanske hon gör ngt typiskt kvinnligt också som du kan inkorporera! Tänk till lite nu. Taktik!

Visste inte att domare var könsvegränsade åt ena eller andra hållet. Hade tänkt att den delen borde vara fri från det åtmindtone då de inte deltar i sporten.
Citera
2026-06-27, 08:31
Medlem
Citat:
Det är för att lyfta kvinnliga domare, FIFA är öppna med detta.
Jo, men jag tror de tänker fel. Ett par riktigt bra manliga domare skulle lyfta dem ännu mer. Typ att du har en manlig huvuddomare och kvinnliga assisterande, eller tvärtom.
Citera
2026-06-27, 10:49
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag påstod aldrig att någon kom ovanifrån och hjälpte herrfotbollen.

Nej det var inte pga att du "förklarade för mig att damerna går med förlust". Jag gjorde en poäng över hur genomruttna och genomkorrupta FIFA och dess ledarskikt är och att jag är rädd för att Infantino och resten av maffia-gubbarna ska dra ner damfotbollen med.

Varför börja om från början när FIFA redan fyller den funktionen?

Så tjejerna slipper Infantino och de andra i det genomkorrupta ledarskiktet och kan få ickekorrupta moralisk rena kvinnliga ledare istället, som Lise Klavenes kanske.

Och så att kvinnor inom fotbollen får en chans att lära sig hur ekonomin runt deras sport fungerar och kommer ner på jorden. Tillbaka till spel på arenor med en maxkapacitet på 200 pers och inga proffsspelare, med kvinnliga domare som jobbar ideellt utan ersättning. Istället för att spela för tomma läktare som tar 15000 bara för att det är där männen spelar.

Något säger mig att det ändå inte skulle få stopp på gnället, på något sätt skulle det ändå vara männens fel att ingen vill titta på damfotboll.

Men framförallt för att vi ska slippa kvinnliga domare i herrarnas vm.
Citera
2026-06-27, 11:01
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Så tjejerna slipper Infantino och de andra i det genomkorrupta ledarskiktet och kan få ickekorrupta moralisk rena kvinnliga ledare istället, som Lise Klavenes kanske.

Och så att kvinnor inom fotbollen får en chans att lära sig hur ekonomin runt deras sport fungerar och kommer ner på jorden. Tillbaka till spel på arenor med en maxkapacitet på 200 pers och inga proffsspelare, med kvinnliga domare som jobbar ideellt utan ersättning. Istället för att spela för tomma läktare som tar 15000 bara för att det är där männen spelar.

Något säger mig att det ändå inte skulle få stopp på gnället, på något sätt skulle det ändå vara männens fel att ingen vill titta på damfotboll.

Men framförallt för att vi ska slippa kvinnliga domare i herrarnas vm.

Både killarna och tjejerna förtjänar att slippa Infantino och resten av ledarskiktet.

Trist för alla de 75 000+ som såg finalen 2023 om arenan bara tagit max 200 pers

Den enda som gnäller här är ju du + några till.

Tack för din åsikt. Personligen är jag inte 100% fixerad vid kön i alla sammanhang och alltid oavsett vad det gäller.
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-06-27 kl. 11:06.
Citera
2026-06-27, 11:32
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Både killarna och tjejerna förtjänar att slippa Infantino och resten av ledarskiktet.

Trist för alla de 75 000+ som såg finalen 2023 om arenan bara tagit max 200 pers

Den enda som gnäller här är ju du + några till.

Tack för din åsikt. Personligen är jag inte 100% fixerad vid kön i alla sammanhang och alltid oavsett vad det gäller.

Ja för en vm-final är ju representativ för hur mycket folk resten av matcherna drar...

Sätt på tv-sporten en kväll när damallsvenskan dragit igång igen så får du se hur verkligheten ser ut för damfotbollen.

Nej du släpper fort din könsfixering fort vid de tillfällen där kvinnor får en oförtjänt fördel på bekostnad av män.
Citera
2026-06-27, 11:39
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ja för en vm-final är ju representativ för hur mycket folk resten av matcherna drar...

Sätt på tv-sporten en kväll när damallsvenskan dragit igång igen så får du se hur verkligheten ser ut för damfotbollen.

Nej du släpper fort din könsfixering fort vid de tillfällen där kvinnor får en oförtjänt fördel på bekostnad av män.

Jaha, jag trodde denna tråden handlade om mästerskapen. Manliga domare får döma i all damfotboll förutom mästerskapen. Jag trodde det var det denna tråden handlade om.

De stora lagen som Malmö MFF drar mycket publik ja. Men gå och kolla hur många som sitter och tittar på lagen längre ner. Inte fullsatta läktare nej.

Du också, fast vice versa
Citera
2026-06-27, 14:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jaha, jag trodde denna tråden handlade om mästerskapen. Manliga domare får döma i all damfotboll förutom mästerskapen. Jag trodde det var det denna tråden handlade om.

De stora lagen som Malmö MFF drar mycket publik ja. Men gå och kolla hur många som sitter och tittar på lagen längre ner. Inte fullsatta läktare nej.

Du också, fast vice versa

Vilka oförtjänta fördelar får män på bekostnad av kvinnor?
Citera
2026-06-27, 14:43
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Vilka oförtjänta fördelar får män på bekostnad av kvinnor?

Återgå till trådens ämne, det är ju fan vad det alltid ska spåra ur med dig. I din egen tråd dessutom
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-06-27 kl. 14:52.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in