2026-06-26, 20:00
Medlem
gracelesss avatar
Bara i Sverige kan man dra ut en rannsakan ur arslet bara för att någon gör en video om cannabis. Det är tråkigt att svenska polisen har obegränsat med befogenhet, själv gillar jag USAs modell där du har en oberoende entitet som godkänner eller avslår detta, men det finns för och nackdelar med båda.

Det hade nog funnits många fler ifall vi hade haft lite mer rättigheter.
Senast redigerad av graceless 2026-06-26 kl. 20:04.
Citera
2026-06-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graceless
Bara i Sverige kan man dra ut en rannsakan ur arslet bara för att någon gör en video om cannabis. Det är tråkigt att svenska polisen har obegränsat med befogenhet, själv gillar jag USAs modell där du har en oberoende entitet som godkänner eller avslår detta, men det finns för och nackdelar med båda.

Det hade nog funnits många fler ifall vi hade haft lite mer rättigheter.

Vem menar du som blivit drabbad av detta?
Citera
2026-06-26, 21:40
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfg3260
Vem menar du som blivit drabbad av detta?

Försökte leta upp den jag tänkte på men kommer fan inte ihåg vad de hette. Minns att det var ett par som testade lite olika cannabis grejer (cannabinoid edibles och annat), men de hade fått razzia flera gånger trots att de reviewede produkter som såldes helt lagligt. Det ska verkligen inte räcka för att vända upp och ner på någons hem. Vet inga andra fall om jag ska vara ärlig, men polisen kan ju göra exakt vad dom vill med motivering efteråt.
Citera
2026-06-26, 21:53
Medlem
Citat:
Försökte leta upp den jag tänkte på men kommer fan inte ihåg vad de hette. Minns att det var ett par som testade lite olika cannabis grejer (cannabinoid edibles och annat), men de hade fått razzia flera gånger trots att de reviewede produkter som såldes helt lagligt. Det ska verkligen inte räcka för att vända upp och ner på någons hem. Vet inga andra fall om jag ska vara ärlig, men polisen kan ju göra exakt vad dom vill med motivering efteråt.

Ah ok tack för svar.
Trodde du svarade angående den fjanten som det pratades om innan.
Men håller med dig om att en video på YT inte ska vara underlag för en husis.
Citera
2026-06-26, 22:11
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Att en drog inte är olaglig betyder inte att det är lagligt att bruka den. Sverige stoltserar med en av världens strängaste narkotikapolitik. Socialdemokraterna har skapat monopol på alkoholen och allt annat är förbjudet. Säljer människoliv för några extra hundralappar i månaden.
Citera
2026-06-26, 22:12
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Å herregud. Den låga begåvningen skär rätt igenom. Fy vad pinsamt det var att se.

Hans mamma kan inte vara stolt...
Lmaooo! Som att din skulle vara det. 😂😂😂
Citera
2026-06-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ah ok tack för svar.

Tänkte att du kanske kan gå förbi ”fjanten” och kalla honom fjant till hans ansikte ist för att sitta här och leka häftig på internet, eller är du rädd för att utebli avslöjad som den mytoman och fejkthaiboxare du är?
Citera
2026-06-27, 00:37
Medlem
Citat:
Ah ok tack för svar.

Sist ”fjanten” hade husis hörde jag att polisen stod och darrade för att de är så nojiga att bli skjutna, men Flashback vet väl bäst som vanligt… haha
Citera
2026-06-27, 02:13
Medlem
Citat:
Ja det har han själv berättat att han gör. På så sätt outat sig IRL men inte här inne.

Du ljuger.

Uppenbarligen.

Den du pratar om har gjort mer för svensk cannabisaktivism än du någonsin kan drömma om.

Men du vet det inte för att du har noll koll.
Citera
2026-06-27, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faluroedfaerg
Du ljuger.

Uppenbarligen.

Den du pratar om har gjort mer för svensk cannabisaktivism än du någonsin kan drömma om.

Men du vet det inte för att du har noll koll.

O du är hans talesperson då?
Eller törs han inte skriva här under eget namn, vilket bekräftar att han är den fjant o golbög som alla säger?
Citera
2026-06-27, 09:55
Medlem
Citat:
Eller törs han inte skriva här under eget namn, vilket bekräftar att han är den fjant o golbög som alla säger?

Alla=hans nerknarkade systrar, hans systrars nerknarkade pojkvänner, samt alla små fittor som babblar på nätet men inte vågar fronta.

Hans Instagram är michaelmartensson så det är väl bara att höra av dig där och tala om för honom vilken fjant och golbög han är, så tar han säkert diskussionen i eget namn.

Frågan är: gör du, eller babblar du också bara bakom datorn…?
Citera
2026-06-27, 09:56
Medlem
Citat:

Intressant också att han gjort 8 år av fältarbete bland gängkriminella utan att någon blivit arg på honom för att han är ”golare”.

Gå och kalla honom golare irl nu så får vi se vem som golar hahahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in