2026-06-27, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ska det inte räcka med att kvinnan tydligt säger att kondom är ett krav? Var mannen döv eller sket han bara i hennes krav?
Det räckte inte uppenbarligen, men det handlar inte om en våldtäkt bara för det.
Citera
2026-06-27, 04:57
Medlem
HassanVonEssens avatar
Det enda jag tycker är märkligt är hur han lyckas påbörja samlaget utan kondom utan att kvinnan märker något. Kunde hon inte försäkrat sig om att den verkligen satt där den skulle. Nä, jag tycker inte staten ska lägga sig i här. Hon lärde sig en läxa för framtiden och det borde räcka.
Citera
2026-06-27, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Det enda jag tycker är märkligt är hur han lyckas påbörja samlaget utan kondom utan att kvinnan märker något. Kunde hon inte försäkrat sig om att den verkligen satt där den skulle. Nä, jag tycker inte staten ska lägga sig i här. Hon lärde sig en läxa för framtiden och det borde räcka.

Det var nog mannen i detta fall som lärde sig en läxa.
Citera
2026-06-27, 05:18
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Ja, han verkar verkligen vara ett sprutluder, jag håller med! För visst var det honom du menade? Om de har haft sex med varandra flera gånger kan rimligtvis inte bara hon vara ett sprutluder, han måste väl ändå vara ett lika stort sprutluder!

Visst är det så, vilket jag också påpekat i de allra flesta inlägg i denna tråd, men med andra epitet än just detta... Mannen är ett svin och detta borde kvinnan anammat och gjort slut mycket tidigare, men självklart inte. Varför väljer så mången kvinnor att förnedra sig själva och inte se sitt egna värde? De märker fort om en man är något att ha, men väljer trots att denne visat sig vara en svikare, lögnare och inget att ha, att fortsätta relationen - så även i detta fall...
Citera
2026-06-27, 05:31
Medlem
deddds avatar
Gäller det samma omvänt? Har en kvinna i juridisk mening våldtagit mig om hon ljuger om preventinmedel?
Kvinnor besitter ju all makt när det kommer till graviditet, piller, spiral, dagen efter, abort, behålla. Allt hon behöver göra är att ta ett piller. Bokstavligt talat, och typ 100 reservalternativ därefter om det skulle skita sig.

En man har 0 att säga till om om han blir ljugen för (och enda skyddet är att ta bort all fysisk njutning, aka egentligen inte knulla alls)
- och jag har aldrig hört om någon kvinna blivit åtalad för det, än mindre dömd. Har någon det?
3 år är sinnessjukt straff för att tvinga någon att ta bussen till apoteket och svälja ett ofarligt piller.
Högljudda jävlar har våldtagit mig hundratals gånger när jag behövt käka piller för huvudverken de åsamkat.

Det är fan bisarrt vad svenska staten är och rotar i folks sexliv. Bara förbjud det helt och hållet ärligt talat. Fängelse för bägge vid sex eller fysisk beröring, och kör statliga provrörsfabriker för barnaskapande istället.

Kraven på nivån på en kvinnas mentala hälsa för att man ska våga stoppa kuken i den är ju helt extrem i nuläget.
Infantiliseringen och omyndighetsförklarandet av kvinnor är helt absurd. I princip ägda helt av staten. En kvinna klarar inte av att titta på den penis som ska stoppas in i henne för att se om det är en kondom på fattar du väl, hon är ju en kvinna din sjuke jävel, hur skulle hon klara av något sådant? Nej, 3 år i fängelse för dålig kommunikation med statens ägodelar.

Någon som sitter på domslutet? Var det 5-0 i beslutet? Måste undersöka nämndemännen.
Citera
2026-06-27, 06:02
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Så du vill ha mildare straff för sexuella förövare?

Jag vill ha hårdare straff för kvinnor som förstör mäns liv.

Sen tycker jag att i ett sånt här fall när hon uppenbarligen ville knulla snubben och blir så upprörd att hon går till polisen och han får 3 år? Är helt fucking sjukt. Hon får väl sluta sära på benen för vem som helst då? Dumma kvinna

Om en man får 3 år för något sånt här så ska en kvinna som ljuger om preventivmedel få livstids fängelse. Ok? Varför? För att det kan leda till livslånga konsekvenser i form av ett ofrivilligt barn.

Att knulla utan kondom för en kvinna medför inte det. Finns typ ett enda hot och det skulle vara könsherpes, vilket man kan leva med. Allt annat går att bota, HIV är extremt minimal risk vid vaginalt samlag
Senast redigerad av Fyndigt-namn 2026-06-27 kl. 06:05.
Citera
2026-06-27, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Ja på gott och ont, hon har sett att samtyckeslagen går att dra hur långt som helst, till så orimliga nivåer att om hon nångång blir gravid och har sex med sin man så kan hon hävda att hon samtyckte till vaginalt samlag men så träffar hans ollon fostret vilket hon verkligen inte gett sitt samtyckte till så han har utsatt dels henne för en våldtäkt, och dessutom fostret för en grov snoppvåldtäkt och han var helt likgiltig till var hans snopp prickade fostret, allt hon vet är att fostret är vid liv där inne, men hen kommer aldrig mer bli sig lik igen.
Vem vet hur många år han får sitta för det, men skadestånden kommer röra sig om 400-800.000kr
Citera
2026-06-27, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det var nog mannen i detta fall som lärde sig en läxa.
Ja inte fan lär han knulla henne igen, inte ens med kondom på. Det är en värdefull läxa han bär med sig.
Citera
2026-06-27, 06:25
Medlem
Citat:
Tjejen kanske var extremt rädd för könssjukdomar? Har hon varit tydlig med att hon därför kräver kondom är det ju såklart ett övergrepp att knulla henne utan att han hade inte samtycke till det. Osamtyckt sex=våldtäkt.

Knulla inte då. Det är är HELT befängt!
Citera
2026-06-27, 06:39
Medlem
Citat:
Ja jo. Men eftersom du verkar vara en självutnämnd expert på juridik kan du ju svara på vilka andra uttalade gränser man kan överskrida och om dessa bör få likvärdiga, lägre eller högre straff än detta:
Kvinna har sagt ja till sex men nej till analsex. Vad ska straffet bli när mannen ändå kör in kuken i röven?
Kvinna sagt ja till sex men nej till oralsex. Vad ska straffet bli när mannen ändå kört in kuken i munnen på kvinnan. Vad ska straffet bli?
Kvinnan har sagt ja till sex men nej till strypsex. Vad ska straffet bli när mannen ändå stryper ut kvinnan. Vad ska straffet bli?

Det handlar om samtycke. Har man inte samtycke och och ändå kör på är det straffbart. Bara lär dig det.

Dessutom hade kvinnan i detta fall även kunnat bli gravid och "vanhelgad", vad det nu är.

Oj då. Vilken irritation. "Har man inte samtycke men ändå kör på är det straffbart. Bara lär dig det" skriver du. Var har jag skrivit annorlunda?

Låt mig få föklara min egen situation, om du kan förstå den. Enligt dig har jag tydligen så mycket att lära. Bra, då kan du berätta för mig hur det fungerar?

Jag har aldrig givit mig ut för att vara expert på juridik men jag har pluggat juridik, ifall du måste veta.

Om du läser mina tidigare inlägg i ämnet ser du att jag, precis som du gör nu, vänder och vrider på frågan.

Anar dock att jag har litet närmare praktisk kunskap i detta ämne än de flesta som skriver här har.

Jag är själv ett våldtäktsoffer men jag var för ung för att göra en anmälan eller för att ens våga berätta för mina föräldrar. Mannen som våldtog mig var äldre och gift, alltså en "stadgad" man i andras ögon. Jag var gymnasieelev. Han var brutal.

Ja, jag kände mig 'vanhelgad', för något annat ord för den skam, rädsla, smärta och ilska över att någon tog min kropp i besittning kan jag inte hitta.
Hör gärna av dig med ett bättre uttryck för mina känslor, så kanske även jag kan förstå.

Om jag jämför min upplevelse med ett överenskommet samlag med en man utan kondom får du ursäkta mig att jag inte 'lärt mig' bättre.
För mig är det inte våldtäkt i samma mån.

Naturligtvis är det inte ok att vara utan kondom om partnern propsar på det. Men jämförelsevis kan jag inte vara enig över straffskalan. Att gå med på sex, dock med kondomlös partner, fast man propsat på det är ändå ljusår från att bli tvingad till sex genom våld.

Hoppas inte du är nämndeman.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-06-27 kl. 06:45.
Citera
2026-06-27, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Jag vill ha hårdare straff för kvinnor som förstör mäns liv.

Sen tycker jag att i ett sånt här fall när hon uppenbarligen ville knulla snubben och blir så upprörd att hon går till polisen och han får 3 år? Är helt fucking sjukt. Hon får väl sluta sära på benen för vem som helst då? Dumma kvinna

Om en man får 3 år för något sånt här så ska en kvinna som ljuger om preventivmedel få livstids fängelse. Ok? Varför? För att det kan leda till livslånga konsekvenser i form av ett ofrivilligt barn.

Att knulla utan kondom för en kvinna medför inte det. Finns typ ett enda hot och det skulle vara könsherpes, vilket man kan leva med. Allt annat går att bota, HIV är extremt minimal risk vid vaginalt samlag
Nu är det ju inte kvinnan som utfärdat domen. Hon har bara polisanmält honom för osamtyckt sex. Borde hon inte ha gjort det?
Citera
2026-06-27, 07:47
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ja jo. Men eftersom du verkar vara en självutnämnd expert på juridik kan du ju svara på vilka andra uttalade gränser man kan överskrida och om dessa bör få likvärdiga, lägre eller högre straff än detta:
Kvinna har sagt ja till sex men nej till analsex. Vad ska straffet bli när mannen ändå kör in kuken i röven?
Kvinna sagt ja till sex men nej till oralsex. Vad ska straffet bli när mannen ändå kört in kuken i munnen på kvinnan. Vad ska straffet bli?
Kvinnan har sagt ja till sex men nej till strypsex. Vad ska straffet bli när mannen ändå stryper ut kvinnan. Vad ska straffet bli?

Det handlar om samtycke. Har man inte samtycke och och ändå kör på är det straffbart. Bara lär dig det.

Dessutom hade kvinnan i detta fall även kunnat bli gravid och "vanhelgad", vad det nu är.
En kvinnan säger ja till sex. Sen under akten ändrar hon sig för att hon kom på att du glömde diska. Grattis – du är nu våldtäktsman. Den nya samtyckeslagen är inte en lag – det är ett lotteri där den åtalade förlorar varje gång.

Förr handlade heder om att en man skulle vara bättre än sitt ord. Nu handlar den om att han ska kryssa i rätt rutor på samtyckesblanketten – helst i två exemplar, med kopia till rätten. 'Du glömde kryssa i ruta 7c: Kondom ja/nej. Tyvärr, det blir tre år utan möjlighet till strafflindring.'

Enligt Bimbodeluxes logik borde alla som någonsin haft sex sitta i fängelse – för vem har egentligen frågat om varje petning, varje vridning, varje oljud i förväg? Svaret: ingen. Men eftersom ingen anmäler är det 'okej'. Tills någon anmäler. Då är det våldtäkt. Det kallas rättssäkerhet.

Problemet med samtyckeslagen är inte att den vill skydda kvinnor – det är en ädel ambition. Problemet är att den gör sexualiteten till en juridisk transaktion istället för en mänsklig handling. När varje ögonblick av intimitet ska regleras av en osynlig domare, har vi bytt ut heder och ansvar mot paragrafer och fängelsestraff. Och det, mina vänner, är inte framsteg – det är dekadens klädd i progressiv kostym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in