2026-06-26, 22:44
Medlem
Dimpens avatar
Så intressant att se dessa "idrottsmän" som tjänar miljoner, Mbapee, Håland.... producera INGENTING. Och Mbapee dessutom fuskande kastar sig för att försöka påverka domaren att blåsa straff. Om jag producerade lika dåligt och dessutom fuskade för egen vinning så skulle min arbetsgivare sparka mig och mina arbetskamrater vända sig emot mig..... Men "arbetsgivarna" läs fansen, tycker att dom är SÅÅÅ bra 😂😂😂😂😂
2026-06-26, 22:44
Medlem
outback4s avatar
Pling pling pling
2026-06-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Så intressant att se dessa "idrottsmän" som tjänar miljoner, Mbapee, Håland.... producera INGENTING. Och Mbapee dessutom fuskande kastar sig för att försöka påverka domaren att blåsa straff. Om jag producerade lika dåligt och dessutom fuskade för egen vinning så skulle min arbetsgivare sparka mig och mina arbetskamrater vända sig emot mig..... Men "arbetsgivarna" läs fansen, tycker att dom är SÅÅÅ bra 😂😂😂😂😂

Men du spelar väl inte fotboll?
2026-06-26, 22:45
Medlem
Norges B-elva och Solbakkens val slaktas internationellt. Bästa kommentaren på X:

Citat:

When you reach the World Cup, you have a responsibility. Not just to your country, but to the game itself and to the people who pay to see it.

Norway qualified with pride and momentum. They gave their fans hope. Then, in a decisive group match against France, they rested ten out of eleven starters. Only one player remained from the previous game. They even changed the goalkeeper. This is not rotation. This is a statement — and the statement is disrespect.

The fans who bought tickets, traveled across oceans, and followed every minute of their journey deserved better than a reserve side in a World Cup fixture. They came for the spectacle, not a training session. When you treat the biggest stage in football like a friendly, you disrespect the people who made it possible.

You also disrespect your opponent. France, even with changes, respected the occasion enough to field serious players. Norway effectively said, ‘We do not see you as worthy of our best team.’ That is not tactical intelligence. That is arrogance dressed as pragmatism.

Football is entertainment. It is emotion. It is competition at the highest level. When you field a weakened side in a World Cup match and turn it into something one-sided before it even begins, you kill the beauty of the game. You turn a contest into a statement of convenience. That is anti-football.

Some will call this smart management. I call it a lack of respect — for the tournament, for the opponent, for the fans who paid, and for the game that gave Norway this platform. In my career, I never accepted less than maximum effort when the world was watching. Neither should any team that claims to belong at this level.

Norway reached the World Cup. They had the chance to show the world who they are. Instead, they showed who they are not willing to be when it matters most.”
2026-06-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Ja håller med. Spanien-Uruguay hade vart kul se men orkar inte en förstörd nattsömn igen
Blir bättre 2030! Spanien,Marocko,Portugal.
Sömnen just nu är piss, lär bli en jobbig varm helg oxå på det
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Förutom oförmågan att försvara mot Dembélé gör ju Norge en helt okej match.
mer än okej, de spelar ju riktigt imponerande bra - vilken bredd Norge har. Bobb - vilken kanonspelare!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Norges B-elva och Solbakkens val slaktas internationellt. Bästa kommentaren på X:
å herre hold kjeft
Medlem
HassanVonEssens avatar
Hahaha! Till och med morsan, som också kollar fotbolls-VM börjar störa sig på Lasse Granqvist:

"Är det den där jävla babbelgubben som pratar igen."

Hon har fått nog av den rösten. 🤣
2026-06-26, 22:47
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Norska kvinnan ville hångla med sin man istället när hon såg kameran. Varför var hon så angelägen att visa deras vigselringar?
Detta är en av de största matcherna just nu. Ett antal miljoner lär se detta live. Hur ofta får man visa detta för så många personer. (Vi lever i en tid där saker mäts i likes och exponering)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Hahaha! Till och med morsan, som också kollar fotbolls-VM börjar störa sig på Lasse Granqvist:

"Är det den där jävla babbelgubben som pratar igen."

Hon har fått nog av den rösten. 🤣

Bor ni tillsammans?
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Jag har aldrig förstått mupp-brigaden som alltid dyker upp vid mästerskap och bestämt ska berätta hur dålig fotboll och dess utövare är. Vad får du ut av det egentligen?
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Men du spelar väl inte fotboll?
Jag har ett jobb, en uppgift jag är satt att utföra... Utgår från att även du har det...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in