2026-06-26, 20:50
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Inte så högt upp

7) Den ikoniska bilden ger lite Bad-ass-vibbar, tror inte försvarsmakten gillade bilden

Då är det inte Grundevik heller, för han stämde också in rätt bra bitvis.

Fan, det här ska jag kunna, jag tror mig ha sett bilden. Borde finnas en sådan bild på Bernhard Englund och han var säkert en vända på Cypern, men så ska efternamnet stämma med tvåan.
Citera
2026-06-26, 20:57
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator

Fan, det här ska jag kunna, jag tror mig ha sett bilden. Borde finnas en sådan bild på Bernhard Englund och han var säkert en vända på Cypern, men så ska efternamnet stämma med tvåan.

Sorry för OT men blir glad av att se dig tillbaka Venator!

Tar själv lite "break" då och då - finns ju ett liv utanför quizen - som arbete, familj o annat ovidkommande...
Citera
2026-06-26, 21:00
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Ja, tror helt klart du sett bilden Cypern hade inget med FN att göra vad jag kan se, mer vanligt boende ett tag.

9) Bilden togs i samband med en tågtransport.
Citera
2026-06-26, 21:01
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Sorry för OT men blir glad av att se dig tillbaka Venator!

Tar själv lite "break" då och då - finns ju ett liv utanför quizen - som arbete, familj o annat ovidkommande...

Tack Gogge! Jo, folk förstår inte att man behöver prioritera det som är viktigt!
Citera
2026-06-26, 21:10
Medlem
Det är ju sommar och helg

10) Livregementets husarer K 3 kan vara till hjälp.
Citera
2026-06-26, 21:15
Medlem
Venators avatar
Citat:
Det är ju sommar och helg

10) Livregementets husarer K 3 kan vara till hjälp.

Men vafan! Där har vi ju både Englund och Grundevik men de var ju fel.

Någon från FJS? Letar vidare!
Citera
2026-06-26, 21:21
Medlem
Citat:
Men vafan! Där har vi ju både Englund och Grundevik men de var ju fel.

Någon från FJS? Letar vidare!

Inte FJS, ja och någon av dem är det inte

11) Eldstrid i Kongo, kopplat till järnvägen.
Citera
2026-06-26, 21:22
Medlem
Venators avatar
Citat:
Inte FJS, ja och någon av dem är det inte

11) Eldstrid i Kongo, kopplat till järnvägen.

Jag misstänkte ju Kongo men jag hittade inget. Får leta vidare!
Citera
2026-06-26, 21:25
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
*suck* Letar inte ens, den här tar Venator...

Detdundrar - lyssnar du!? Dylika frågor passeras mellan Biling och Venator såsom pingisbollar... PRETTO!!! Antagligen, högst troligen, någon form av jägare under Vpl. Vad de inte fattar är att den verkliga eliten var underättelsebiträden vid flyget! Lyss själv! Översätt! "Intelligence officer". Dessutom brudmagnet! En junior flygande James "Svensson" Bond. Att det sedan handlade om att på flygfotografier urskilja MIG-23;or från Sukhoi 27 i någon jävla skogbas i Ryska Karelen är en annan sak...

//OT-sorry! Sorry for bullying!//
Citera
2026-06-26, 21:26
Medlem
Citat:
Jag misstänkte ju Kongo men jag hittade inget. Får leta vidare!

Han var med i en dokumentär jag såg i veckan, konstigt nog verkar han inte ha en riktig Wikipedia-sida

1b) På bilden har han solglasögon, vapnet i ena handen och en cigarett i den andra. Han har två skotthål, ett i bröstet och ett i ena armen. Skottskadorna verkade han inte bry sig så mycket om
Citera
2026-06-26, 21:34
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
*suck* Letar inte ens, den här tar Venator...

Detdundrar - lyssnar du!? Dylika frågor passeras mellan Biling och Venator såsom pingisbollar... PRETTO!!! Antagligen, högst troligen, någon form av jägare under Vpl. Vad de inte fattar är att den verkliga eliten var underättelsebiträden vid flyget! Lyss själv! Översätt! "Intelligence officer". Dessutom brudmagnet! En junior flygande James "Svensson" Bond. Att det sedan handlade om att på flygfotografier urskilja MIG-23;or från Sukhoi 27 i någon jävla skogbas i Ryska Karelen är en annan sak...

//OT-sorry! Sorry for bullying!//

En grön basker och vältränad kropp är helt ok som brudmagnet, fast man var för trött på helgerna för att ha någon större glädje av det.

Citat:
Han var med i en dokumentär jag såg i veckan, konstigt nog verkar han inte ha en riktig Wikipedia-sida

1b) På bilden har han solglasögon, vapnet i ena handen och en cigarett i den andra. Han har två skotthål, ett i bröstet och ett i ena armen. Skottskadorna verkade han inte bry sig så mycket om

Jag tänker ju järnvägen i Katanga och striderna vid Elisabethville. Då hittar jag till slut Major Eric Bonde.
Citera
2026-06-26, 21:40
Medlem
Citat:
En grön basker och vältränad kropp är helt ok som brudmagnet, fast man var för trött på helgerna för att ha någon större glädje av det.

Jag tänker ju järnvägen i Katanga och striderna vid Elisabethville. Då hittar jag till slut Major Eric Bonde.

Där har vi honom! En studieresa till Demokratiska republiken Kongo och frågan till dig!

Bilden finns bland annat här:

https://wpu.nu/wiki/Eric_Bonde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in