2026-06-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZonaBoy
Kör norrbaggarna läggmatch för att få spela mot alfabetskusten istället för Sverige?

Nej för att vila sina bästa spelare. Dom måste vinna mot French och det räcker för ovangjort för att French ska ta gruppsegern.

Snälla detta norska B lag hade nog till och med slagit vårt lag.
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Tjitt va baggarna blir utspelade (bara för att jag skrev det hade de precis en jättechans men ändå).

Sverige kommer, som en annan i tråden nyss nämnde, förlora med ett tilltaget antal mål i baken i 16-delen.
Mbappe gör väl 3.

🥲🥲🥲🥲🥲
Medlem
NoTruces avatar
Sverigedödaren Strand Larsen drar den åt helvete över Maignan!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Vem var tysta minuten för? Didiers mamma?
Nej. Venezuela.
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Har någon koll på vad som gäller för Senegal? Går de till 16ondel om de vinner med 2-3 mål eller nåt sånt?

De leder redan med 1-0

Rött kort Irak nu också

deras mål måste ligga vid 2 mål för ta sig förbi sydkorea.

3 mål tror jag man behöver för att vara före nåt lag som kommer kryssa 3 matcher.
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
För Norge har hybris och tror att de kan vila sina spelare mot slutspelet. Skulle inte förvåna mig om det allt bakut om de för storstryk idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Varför är Haaland bänkad?
Akut och riktigt otäck nagelsvamp. 🍄‍🟫
2026-06-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Bara fegt av Norge, den som inbillar sig annat har inte mycket koll på fotboll. Det märks att Norge inte spelat ett mästerskap på vad, 28 år?

Vilken seriös fotbollsnation luftar hela sin elva inför ett slutspel?! Jag minns inte att det hänt tidigare. De ville såklart undvika Sveriges slutspelsträd (Sverige-Tyskland-Nederländerna).

Läser på X att många internationellt är arga/besvikna på Norge. Många ville ju också se Håland vs Mbappe. Sånt väcker inte sympati direkt.

Nu får de Brasilien-Argentina-England istället.
Medlem
Läggmatch antar jag? Norrmännen är rädda för Sveriges styrka.
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Ja och det vill inte Norge därav läggmatch.
De vilar hellre hela laget och får spela utvilade mot Elfenbenskusten istället för ett landslags derby mot Sverige.
Och Frankrike vill säkert ha Sverige före Elfen, så det kan ju bara sluta på ett sätt.
Avstängd
vichy6s avatar
[quote=Riksreptilen|95286308]
.. och så började
Kul att Norge låter målvakten dumpa sin chans i VM också
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Har någon koll på vad som gäller för Senegal? Går de till 16ondel om de vinner med 2-3 mål eller nåt sånt?

De leder redan med 1-0

Ja de har en chans om de vinner med många bollar. De är åtminstone förbi Skottland som har -3 i målskillnad. Sydkorea har -1. Vinner Senegal med 3-0 har de +- O och är före både dessa nationerna t.ex. Sen är ju inte alla grupper klara än. Vinner t.ex. Ghana mot Kroatien som har -1 nu så går Senegal förbi även dessa.
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Hänger man på Flashback så får man räkna med att det kryllar av rasister och putinvänner här.

Jo, men det är jävligt tröttsamt. Flashback borde göra som SD och ha nolltolerans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in