2026-06-26, 20:23
Medlem
Gentss avatar
Såg Liss? eller vad hon nu heter i matchen för Tyskland. Lät männen vara män och blåste inte av för fjollskador. Sjukt mycket bättre än maskulinitet jag sett innan.

Fler hårda domare som är kvinnor som låter visselpipan gosa i bröstet!
Citera
2026-06-26, 20:53
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
På ett sätt skulle jag vilja att damfotbollen helt och hållet knoppades av från kuk-FIFA nu medans tid är. Men med tanke på deras världsherravälde så är det ju förgäves att gå och hoppas på.

Gärna för mig men om det skedde skulle damfotbollen gå tillbaka 40 år.

Herrarna genererar enorma intäkter som FIFA använder till att artificiellt blåsa upp intresset för och investera i damfotbollen.

Det ser likadant ut i klubblagen och i nationella förbund, i alla fall SvFF.

Det är därför gamla anrika damklubbar som Öxabäck och Jitex försvunnit och de klubbar det går bra för är stora herrklubbar med en damsektion. De suger resurser från herrarna som parasiter istället för att bygga något eget från grunden.
Citera
2026-06-26, 21:06
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Gärna för mig men om det skedde skulle damfotbollen gå tillbaka 40 år.

Herrarna genererar enorma intäkter som FIFA använder till att artificiellt blåsa upp intresset för och investera i damfotbollen.

Det ser likadant ut i klubblagen och i nationella förbund, i alla fall SvFF.

Det är därför gamla anrika damklubbar som Öxabäck och Jitex försvunnit och de klubbar det går bra för är stora herrklubbar med en damsektion. De suger resurser från herrarna som parasiter istället för att bygga något eget från grunden.

Gärna för mig också. Kommer fortsätta titta på damfotbollen hellre än att sitta och titta på urblåsta divor. Herrfotbollen borde tas 60-70 år tillbaka i tiden. Skulle kanske bli kul att titta på igen.

Du tror inte att exakt samma sak skedde/sker med herrfotbollen?

Suger de resurser från herrarna? Förr fick tjejerna inte ens tillräckligt med träningstid och samma tillgång till lokaler och planer.
Citera
2026-06-26, 21:12
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du tror inte att exakt samma sak skedde/sker med herrfotbollen?

Suger de resurser från herrarna? Förr fick tjejerna inte ens tillräckligt med träningstid och samma tillgång till lokaler och planer.

Vad menar du med samma sak?

Intäkter genereras på herrsidan och spenderar på damsidan.
Citera
2026-06-26, 21:15
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Vad menar du med samma sak?

Intäkter genereras på herrsidan och spenderar på damsidan.

Du tror inte att FIFA lyfte och hjälpte fram herrfotbollen?
Citera
2026-06-26, 21:20
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du tror inte att FIFA lyfte och hjälpte fram herrfotbollen?

Inte med intäkter genererade från damfotboll.
Citera
2026-06-26, 21:23
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Inte med intäkter genererade från damfotboll.

Nej, naturligtvis inte eftersom det inte var den icke existerande damfotbollen FIFA lyfte och hjälpte fram först. Det var som sagt herrfotbollen FIFA lyfte och hjälpte fram först.
Citera
2026-06-26, 21:25
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Kan tillägga att tösen som dömer Tyskland-Ecuador nu har efter 12 minuter missat att blåsa för en spark i huvudet (som ledde till mål för det huvudsparkande laget) och felaktigt blåst frispark vid en brytning som hade lett till friläge.

Jag har sett massor med manliga fotbollsdomare döma rent åt helsike märkligt

Ett fåtal gånger har jag till och med börjat fundera på om (de manliga) domarna varit mutade
Citera
2026-06-26, 21:37
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag har sett massor med manliga fotbollsdomare döma rent åt helsike märkligt

Ett fåtal gånger har jag till och med börjat fundera på om (de manliga) domarna varit mutade

Ja hon var inte så dålig som det ser ut i det inlägget. Det är skrivet i mörkaste vredesmod, det var dumt av mig.

Alla domare på den här nivån är otroligt bra jämfört med hur det såg ut förr.

Likväl sitter en manlig amerikansk domare hemma som borde haft hennes plats.
Citera
2026-06-26, 21:37
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Nej, naturligtvis inte eftersom det inte var den icke existerande damfotbollen FIFA lyfte och hjälpte fram först. Det var som sagt herrfotbollen FIFA lyfte och hjälpte fram först.

Hur då? Med vilka pengar?
Citera
2026-06-26, 21:40
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Och varför inte återinvestera en del av pengarna i damfotbollen? En stor del av pengarna används redan till att stötta och hjälpa fram fotbollen i fattiga länder med mera. FIFA är fan inte dumma i huvudet. Ju större marknad, desto större intäkter, desto mer pengar i deras fickor. Desto fler stjärnhopp kan de åka och plocka från fattiga länder som kommer generera mer pengar and so on and so on.

Så varför inte utveckla damfotbollen? Till slut kommer de ju tjäna pengar på den också, den har ju redan växt explosionsartat, iallafall inom de stora mästerskapen.

Men många män är så tramsiga. Fotbollen är vår, INGEN får röra den. Allt det här godiset är mitt, INGEN får smaka.

Lika gott till er att många av de bästa herrspelarna är svarta killar hahaha Hur var det nu med den "underlägsna negern"?

Svarta killar som OCKSÅ i slutändan blivit framhjälpta av intäkterna från herrfotbollen
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-06-26 kl. 21:50.
Citera
2026-06-26, 21:43
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Hur då? Med vilka pengar?

Vad tror du själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto