2026-06-26, 20:02
Medlem
Här är länken till Mijo Eklunds besök på Regnbågshuset: https://www.youtube.com/watch?v=-ealSOAvIWk

Polisen i detta klipp är uppenbart ute och cyklar... Pride är en politisk rörelse med ett självutnämnt syfte om att värna allas så kallade "lika värde"... I min mening är Priderörelsen och stora delar av vänstern en ny nazistisk rörelse eftersom att de tillämpar nazistiska metoder mot (potentiella) meningsmotståndare...

Sen är Pride ingen rörelse som värnar om allas lika värde eller om barnens rätt till kroppslig autonomi... Då hade de accepterat att folk filmar på offentlig/allmän plats och att barn har egenbestämmande över sin egen kropp då de inte kan ge informerat samtycke.

Vad tycker ni om polisens agerande?

Edit: Den moderator som läser detta får gärna ändra titeln med ett förtydligande efter "Mijo Eklund" om att det rör Lulle som är en känd medborgarjournalist.
Citera
2026-06-26, 20:02
Moderator
Meijis avatar
På sajten lulle.org står det:

Citat:
Hej! Jag är en ung konservativ medborgarjounalist, som har rapporterat från både Palestinademonstrationer och transaktivistiska bibliotek. Jag har också lyckats få den vänsterextrema bloggen Dagens ETC fällda av Medieombudsmannen, efter att ETC hade spridit lögner om mig!

På den här hemsidan kan ni följa mitt arbete och ta del av både artiklar och videoreportage. ...

/Mijo Eklund

https://www.lulle.org/p/folj-mig

/Moderator
Citera
2026-06-26, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Polisen i detta klipp är uppenbart ute och cyklar...

Om vadå?

Citat:
Sen är Pride ingen rörelse som värnar om allas lika värde eller om barnens rätt till kroppslig autonomi... Då hade de accepterat att folk filmar på offentlig/allmän plats (klipp)

För att Lulle Mijou är ett barn?
Citera
2026-06-26, 20:18
Medlem
Polisen var rätt oproffsig. På de flesta frågorna borde hon helt enkelt bara hänvisat till pressansvarig.

Sen kan man ha viss förståelse för att hon inte kan alla lagar innan och utan, och när det gäller publicering utan medgivande så är det inte helt trivialt. Det kan vara lagligt och det kan vara olagligt.

Sen är ju Lulle en jävla fjant också.
Citera
2026-06-26, 20:39
Medlem
Varför ska man ens följa 18åringar? bara konstigt det
Citera
2026-06-27, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Varför ska man ens följa 18åringar? bara konstigt det
Du menar den typen av pedofili som Pride/HBTQ pläderar för?
Citera
2026-06-27, 11:50
Medlem
Mijo har förmodligen lyssnat på för mycket rysspropaganda.
Citera
2026-06-27, 13:16
Medlem
Citat:
Här är länken till Mijo Eklunds besök på Regnbågshuset: https://www.youtube.com/watch?v=-ealSOAvIWk

Polisen i detta klipp är uppenbart ute och cyklar... Pride är en politisk rörelse med ett självutnämnt syfte om att värna allas så kallade "lika värde"... I min mening är Priderörelsen och stora delar av vänstern en ny nazistisk rörelse eftersom att de tillämpar nazistiska metoder mot (potentiella) meningsmotståndare...

Sen är Pride ingen rörelse som värnar om allas lika värde eller om barnens rätt till kroppslig autonomi... Då hade de accepterat att folk filmar på offentlig/allmän plats och att barn har egenbestämmande över sin egen kropp då de inte kan ge informerat samtycke.

Vad tycker ni om polisens agerande?

Edit: Den moderator som läser detta får gärna ändra titeln med ett förtydligande efter "Mijo Eklund" om att det rör Lulle som är en känd medborgarjournalist.
Ska man på allmän plats vara tvungen att bli filmad mot sin vilja och utlagd på Lulles sidor där alla hans följare ska kommentera att man är ful? Får inte polisen be honom respektera dem som arbetar i lokalen?
Citera
2026-06-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Ska man på allmän plats vara tvungen att bli filmad mot sin vilja och utlagd på Lulles sidor där alla hans följare ska kommentera att man är ful? Får inte polisen be honom respektera dem som arbetar i lokalen?
Alltså jag vet inte vilken värld du lever i men på evenemang/allmänna platser som dessutom är skattefinansierade så får man absolut filma...

Är du blåst eller?

Säger du samma sak om Matthias Våg eller andra vänsterextremister som filmar och dokumenterar privatpersoner för att sen kunna förfölja dem?
Senast redigerad av social.newbie 2026-06-27 kl. 16:28.
Citera
2026-06-27, 18:57
Medlem
Citat:
Alltså jag vet inte vilken värld du lever i men på evenemang/allmänna platser som dessutom är skattefinansierade så får man absolut filma...

Är du blåst eller?

Säger du samma sak om Matthias Våg eller andra vänsterextremister som filmar och dokumenterar privatpersoner för att sen kunna förfölja dem?
Jag säger samma sak till alla. Filma på allmän plats, men måste människor ställa upp på det? Stå stilla och svara på frågor? Filma den som säger att den inte vill? Är det en plikt, om man arbetar i en skattefinansierad verksamhet, att medverka i Lulles filmer?
Senast redigerad av IngridBe 2026-06-27 kl. 19:02.
Citera
2026-06-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Jag säger samma sak till alla. Filma på allmän plats, men måste människor ställa upp på det? Stå stilla och svara på frågor? Filma den som säger att den inte vill? Är det en plikt, om man arbetar i en skattefinansierad verksamhet, att medverka i Lulles filmer?
Om filmandet inte utgör ofredande/kränkande fotografering så måste personerna absolut infinna sig i att bli filmande på allmän plats, ja.

Om skattefinansierade evenemangsarrangörer på förhand ska förbjuda folk från att ens ställa frågor så vill jag inte betala ett öre för deras skitverksamheter! Då får de söka bidrag i privat regi istället! Vad sägs om det?

Och när det rör offentliga evenemang som är finansierade av våra skattepengar så får människor absolut närma sig för att söka svar på frågor... Man kan inte på förhand förbjuda folk från att göra det!

Visst kan arrangörer välja att inte svara på frågor och de har självklart en rätt att inte bli kränkta/ofredade men samtidigt kan man inte agera som Nordkorea.
Citera
Igår, 09:49
Medlem
Citat:
Om filmandet inte utgör ofredande/kränkande fotografering så måste personerna absolut infinna sig i att bli filmande på allmän plats, ja.

Om skattefinansierade evenemangsarrangörer på förhand ska förbjuda folk från att ens ställa frågor så vill jag inte betala ett öre för deras skitverksamheter! Då får de söka bidrag i privat regi istället! Vad sägs om det?

Och när det rör offentliga evenemang som är finansierade av våra skattepengar så får människor absolut närma sig för att söka svar på frågor... Man kan inte på förhand förbjuda folk från att göra det!

Visst kan arrangörer välja att inte svara på frågor och de har självklart en rätt att inte bli kränkta/ofredade men samtidigt kan man inte agera som Nordkorea.
I det här fallet har väl inget förbjudits på förhand. Så är frågan vad som är gränsen för ofredande. Man kan inte vara tvungen att medverka i lullefilmerna och få sitt utseende bedömt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in