2026-06-27, 18:33
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Och du röstar på sossarna.

Faktiskt inte!

Jag röstar på ett parti som har Höger i socialpolitik och vänster i ekonomi/välfärd.
Citera
2026-06-27, 18:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Faktiskt inte!

Jag röstar på ett parti som har Höger i socialpolitik och vänster i ekonomi/välfärd.

Fast Öreborpartiet är ju EMOT tvångsblandning, medan du är för!
Citera
2026-06-27, 19:03
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Fast Öreborpartiet är ju EMOT tvångsblandning, medan du är för!

Får jag välja mellan tvångblandning eller Massdeportation.
Så är svaret ganska enkelt.

ÖP vill ha Massdeportation.

Skulle detta inte varit aktuellt så hade mitt andra val varit att skicka dessa till välbärgade områden som rösta på Moderaterna (Öppna ditt hjärta) Jag tycker inte man ska komma undan bara för man har rikedomar och "Man kan inte både äta kakan och ha den kvar" De var en del av problemet som kom.
Skattesänkningen var viktigare och invandringen ville de inte ha i sitt område, den smällen fick andra ta.

Om vi bortser att massdeportation inte kommer hända.
Är du för att skicka dom till områden där de som röstade för detta redan från början börjar också bidra till sitt val? Frågan är ganska simpel eftersom det var högern som började med "Öppna sitt hjärta skit". Och jag anser att man ska ta ansvar över det.
Senast redigerad av Driftstopp 2026-06-27 kl. 19:15.
Citera
2026-06-27, 19:33
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Får jag välja mellan tvångblandning eller Massdeportation.
Så är svaret ganska enkelt.

ÖP vill ha Massdeportation.

Skulle detta inte varit aktuellt så hade mitt andra val varit att skicka dessa till välbärgade områden som rösta på Moderaterna (Öppna ditt hjärta) Jag tycker inte man ska komma undan bara för man har rikedomar och "Man kan inte både äta kakan och ha den kvar" De var en del av problemet som kom.
Skattesänkningen var viktigare och invandringen ville de inte ha i sitt område, den smällen fick andra ta.

Om vi bortser att massdeportation inte kommer hända.
Är du för att skicka dom till områden där de som röstade för detta redan från början börjar också bidra till sitt val? Frågan är ganska simpel eftersom det var högern som började med "Öppna sitt hjärta skit". Och jag anser att man ska ta ansvar över det.

ALLA invandringsmotståndare är emot tvångsblandning. SD varnar hela tiden för tvångsblandning. SD vill att folk ska kunna bestämma vad som ska byggas i deras bostadsområden.

Du är en islamälskande sosse, så varför ska vi nationalister lyssna på dig?
Citera
2026-06-27, 19:39
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
ALLA invandringsmotståndare är emot tvångsblandning. SD varnar hela tiden för tvångsblandning. SD vill att folk ska kunna bestämma vad som ska byggas i deras bostadsområden.

Du är en islamälskande sosse, så varför ska vi nationalister lyssna på dig?

Ni Sverigedemokrater är körda i valet, folk är trötta på Moderaternas knähund.
Ni kunde sätta stopp för Moderaternas miljardpaket till mijardärer, försämrad akassa, men fegisen vågade inte och nu förlorar ni valet.

Vi ses när tårarna rinner.
Citera
2026-06-27, 19:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ni Sverigedemokrater är körda i valet, folk är trötta på Moderaternas knähund.
Ni kunde sätta stopp för Moderaternas miljardpaket till mijardärer, försämrad akassa, men fegisen vågade inte och nu förlorar ni valet.

Vi ses när tårarna rinner.

Får du betalt av din imam för att skriva så där, din lille sosse?
Citera
2026-06-27, 19:53
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Michelangelo pappa var statstanställd. Michelangelo själv arbetade på kommission. Inte i närheten av någon överklass.

Leonardo Da Vinci föddes av ogifta föräldrar 1452. Även hans pappa var statsanställd. Hans mamma var underklass. Inte i närheten av någon överklass här heller.

Du får allt komma med konkreta exempel. Än så länge har du inte nämnt någon överklasskonstnär, och även ingen överklassmusiker.
Hmm okej blev lite överraskad där ska jag medge. Trodde även Mozart och Beethoven var det men tydligen inte. Där har jag lärt mig något nytt så tack för det.
Däremot kan man lägga argumentet att hade inte överklassen funnits så hade inte musiken/konsten funnits heller då det inte riktigt funnits samma incitament att producera sådan kultur.
Överklassen har varit kund till dessa stora konstnärer och musiker och genom det har de valt ut de som med sin talang skapat kulturskatter.

Finns dock konkreta exempel genom historien såsom Bellman, Dante (gudomliga komedin), Aristoteles, Plato. Finns säkert fler, men börjar så.
Citera
2026-06-28, 11:13
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Hmm okej blev lite överraskad där ska jag medge. Trodde även Mozart och Beethoven var det men tydligen inte. Där har jag lärt mig något nytt så tack för det.
Däremot kan man lägga argumentet att hade inte överklassen funnits så hade inte musiken/konsten funnits heller då det inte riktigt funnits samma incitament att producera sådan kultur.
Överklassen har varit kund till dessa stora konstnärer och musiker och genom det har de valt ut de som med sin talang skapat kulturskatter.

Ja, det håller jag med om. Överklassen har betalat för att kulturarbetare ska producera åt dem.

Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Finns dock konkreta exempel genom historien såsom Bellman, Dante (gudomliga komedin), Aristoteles, Plato. Finns säkert fler, men börjar så.

Bellman: Carl Michael Bellman var son till sekreteraren i slottskansliet Johan Arendt Bellman den yngre (1707–1765) och Catharina Hermonia (1717–1765), som var dotter till kyrkoherden i Maria församling, Michael Hermonius och dennes hustru Kristina Arosell. (Inte överklass, dock borgarklass.)

Dante: Dante claimed that his family descended from the ancient Romans (Inferno, XV, 76), but the earliest relative he could mention by name was his great-great-grandfather Cacciaguida degli Elisei (Paradiso, XV, 135), born no earlier than about 1100. Dante's father was Alighiero di Bellincione, a businessman and moneylender, and Dante's mother was Bella, probably a member of the Abati family, a noble Florentine family. (Mamman är överklass, pappan är borgarklass)

Aristoteles: Nicomachus (Ancient Greek: Νικόμαχος; fl. c. 375 BC) was the father of Aristotle. The Suda states that he was a doctor descended from Nicomachus, son of Machaon, son of Asclepius, the god of Medicine. (Pappan är borgarklass, mamman okänd)

Plato: Plato was born between 428 and 423 BC into an aristocratic and influential Athenian family; through his mother, Perictione, he was a descendant of Solon, a statesman credited with laying the foundations of Athenian democracy. (Grekiska aristokrater = typ överklass)

Så Dante och Plato får jag ge dig rätt i. Men jag vill ändå hävda att de tillhör en minoritet av kulturutövande "överklass".
Senast redigerad av dickachu 2026-06-28 kl. 11:15.
Citera
2026-07-12, 12:58
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Var skrev jag det?

Bara ren kommunism från din sida. Är det coolt att hata på rika? Som garanterat bidragit mångdubbelt mer till Sveriges välstånd än fattiga bidragstagare och analfabeter som inte talar svenska trots 10 år i landet. Avseende invandringen har det en mycket större negativ inverkan på samhällsfunktionerna, välfärden och den sociala sammanhållningen än vad rika någonsin kommer vara. Det är inte så att när jag åker buss till jobbet och hör 3 st andra språk känner mig sugen på att betala mer skatt i detta landet, en skatt som dina kommunisthoror vill öka ytterligare för att hålla charaden levande.

Du är säkert inte så gammal, men jag växte upp i ett Sverige där ungdomar inte sprängde portar varje vecka, där överfallsvåldtäkter var något ovanligt. Så är det inte idag.

"hålla charaden levande."

Tack. Spot on. Alla ser det, alla läser om det. Men de indoktrinerade vill inte lägga ihop två och två för då vinner man inga val. Dagsaktuellt exempel: Du såg inga Norrmänn på Londons gator igår som löpte amok, slogs mot polis och slog sönder skyltfönster.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in