Citat:
Ursprungligen postat av
bigbroe5
Cyklister och broms hör inte ihop i samma mening. Jävlar vad cyklister är ett unikt släkte. Älskar att segla förbi någon Yuppie på sin elcykel med min damtralla som är äldre än satan själv.
Har alltid cyklat som ts. Skiter i alla regler, byter friskt mellan väg, cykelväg och trottoar som jag behagar och var framkomligheten är som bäst.
Att bromsa finns inte, mina två senaste 50-tals damcyklar har inte ens haft fungerande bromsar. Spelar väl ingen roll, vem behöver broms på cykeln? Man har ju full uppsikt åt alla håll, ännu bättre då jag nonchalant lutar mig bakåt utan händerna på styret så jag ser bättre bakåt.
Men så kom medelåldern och plötsligt frontar jag i hög fart med en annan medelålders cyklist som också skiter i regler och trafiksäkerhet inte bara en gång utan två. Så nu har jag på kort tid kvaddat två damcyklar, tur att jag själv fortfarande är oförstörbar.
Nu har jag skaffat en tåligare cykel med två fungerande bromsar men då den saknar fotbroms och jag aldrig har händerna på styret så lär jag antagligen krocka med en annan medelålders herre inom kort igen. Fan, att bli gammal suger.