2026-06-26, 00:44
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Gör så! Vill som sagt ha bort honom ASAP, kördes för 1,5 år sedan

Svempa tipsade om rebus som ger förnamnet;

9) (Historiskt mellan Miklagård och Istanbul) minus (tyskt bilmärke under GM) Svempa med Macca-röst; "that´s kinda clever, or whatever, which kinda rimes, and stuff". (den som inte uppfattar parodin sitter inte och tubar McCartney-intervjuer)

Klurar på under matchen Vi kan ju inte får spö av japaner, japaner..
Citera
2026-06-26, 00:47
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Klurar på under matchen Vi kan ju inte får spö av japaner, japaner..

Dra ut tanden långsamt gör det...

Oerhört svårbedömd match!! Sverige vinner 1-0, eller torskar 0-3...
Citera
2026-06-26, 00:49
Medlem
Citat:
Dra ut tanden långsamt gör det...

Oerhört svårbedömd match!! Sverige vinner 1-0, eller torskar 0-3...

Ja, svårbedömt.. Men få spö av Hello Kitty-spelarna.. tungt.. Men hoppas svenskarna kämpar på.
Citera
2026-06-26, 07:52
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
*suck*

10) Efternamnet inleds på samma sätt som förnamnet, plus den för rumänska typiska "-escu" ändelsen samt brittisk venerisk sjukdom.

Tror jag blir skämtad med aprilo här???? Blir offline till runt 17 - är denna kvar då gör jag som den där munken strax innan Vietnamkriget; sätter eld på mig själv. "Hot eller löfte"???
Citera
2026-06-26, 10:01
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
*suck*

10) Efternamnet inleds på samma sätt som förnamnet, plus den för rumänska typiska "-escu" ändelsen samt brittisk venerisk sjukdom.

Tror jag blir skämtad med aprilo här???? Blir offline till runt 17 - är denna kvar då gör jag som den där munken strax innan Vietnamkriget; sätter eld på mig själv. "Hot eller löfte"???

Jag har googlat mig fram till Constantin Constantinescu-Claps. General i Rumänien.
Senast redigerad av PerOF 2026-06-26 kl. 10:38.
Citera
2026-06-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerOF
Jag har googlat mig fram till Constantin Constantinescu-Claps. General i Rumänien.

Där har vi honom ja Snyggt!
Citera
2026-06-26, 11:40
Medlem
Citat:
*suck*

PerOF hann före, gamle klassikern Constantin Constantinescu-Claps
Citera
2026-06-26, 12:02
Medlem
PerOFs avatar
Temat är nu "Borta med vinden", typ. Så sjunk ner i fåtöljerna och njut och förfäras.

1) Jag söker namnet på ett lantgods, fyra bokstäver. Vägrätt fyra.

2) Lantgodset bär ägarens namn

3) Tyska armén slog läger här inför slaget om Leningrad

4) Skokloster

5) Järva

6) Ryska flottans stolthet på Svarta havet

7) Känd stad i stål

Den som vet svaret får ta segern i besittning! Ingen pardon lämnas!
Citera
2026-06-26, 16:12
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

..och då ger man sig - såsom newbie dessutom - rätten att i frågeställarens ställe agera enväldig domare och skarprättare???

Kidding, om det NÅGON gång var befogat var det denna. Vill däremot strängeligen invända mot medkombattanten Bilings "Snyggt!"... ville ha bort returposten Constantin a k a 3C och det var väl för fan som att träffa en elefant på tre meters avstånd!
Citera
2026-06-26, 20:47
Medlem
Venators avatar
Citat:
Temat är nu "Borta med vinden", typ. Så sjunk ner i fåtöljerna och njut och förfäras.

1) Jag söker namnet på ett lantgods, fyra bokstäver. Vägrätt fyra.

2) Lantgodset bär ägarens namn

3) Tyska armén slog läger här inför slaget om Leningrad

4) Skokloster

5) Järva

6) Ryska flottans stolthet på Svarta havet

7) Känd stad i stål

Den som vet svaret får ta segern i besittning! Ingen pardon lämnas!

Järva för oss väl till Estland och jag kommer inte vidare bland ledtrådarna så jag säger Kirna, som kanske stavas med fyra bokstäver på ryska. Hoppas i alla fall på ny ledtråd som gör det lite klarare.
Citera
2026-06-26, 22:09
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
..och då ger man sig - såsom newbie dessutom - rätten att i frågeställarens ställe agera enväldig domare och skarprättare???

Kidding, om det NÅGON gång var befogat var det denna. Vill däremot strängeligen invända mot medkombattanten Bilings "Snyggt!"... ville ha bort returposten Constantin a k a 3C och det var väl för fan som att träffa en elefant på tre meters avstånd!

Förlåt Gogge! Ändå skrev jag att jag googlade. Måste vara värmen-

Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Järva för oss väl till Estland och jag kommer inte vidare bland ledtrådarna så jag säger Kirna, som kanske stavas med fyra bokstäver på ryska. Hoppas i alla fall på ny ledtråd som gör det lite klarare.

Järva vad det bränns! Det är mycket Estland, Ryssland, Tyskland och Sverige. Krutröken tätnar.

7b) Stål på tyska
Citera
2026-06-26, 22:28
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Förlåt Gogge! - - -

Inga som helst problem!

Tar tag i din stad i morgon! (om den inte tagits..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in