Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Jag tänker att det nog inte är helt ovanligt att läkare på ett eller annat sätt "behandlar" sina anhöriga, sen att läsa journaler man inte har behörighet till är såklart en annan sak. Vilken information han fått ut vet vi inte men har man en sexuell relation med någon är man ju redan hyfsat privat.
Som sagt, jag säger inte att du har fel men det är mycket vi inte vet och det känns inte givet att kvinnorna är viljelösa offer. De kan ju lika gärna ha utnyttjat läkaren får att få mediciner utskrivna.
Han har blivit anmäld av två separata kvinnor, han berättade inte för sina kollegor när dessa han hade haft sex med kom in för vård (vilket man gör om de är så oskyldigt som du säger), han läste en journal 4 ggr under sin lunch, han sökte upp en kvinna som va psykiskt sjuk på en dating app för att be henne ta sina Benzo och komma hem till honom där han påtvingade sig oralsex.
Han har dessutom sagt upp sig när detta uppdagades.
Jag förstår faktiskt inte hur folk kan tro att detta låter som något som gått rätt till.
Han är med dessa kvinnor FÖR ATT han vet att dem är sjuka. Det är en fetisch och en sån man ska definitivt inte va läkare - och absolut inte inom psykiatrins inneliggande vård!