2026-06-26, 13:01
Avslutad
Jag bor i ett LSS boende, hur mycket satsar LSS-vården på LSS, och varför satsar man inte pengar på att förbättra den vanliga människan, istället satsas det mycket på LSS-insatser i Sverige.

Den vanliga Sverige är inte handikappad, utan mår bra och gillar livet.

Sverige ger ukraina 130 miljarder årligen att kriga mycket av dessa pengar kan satas på polis, skola vård och omsorg.

Så vi kan ha det svenskt i Sverige igen, och lyckas.
Citera
2026-06-26, 13:17
Avstängd
Du vet väl vad du har i sjukersättning - det är vad som läggs på LSS. Hyra och mat betalar du själv. Sannolikt via din gode man eller förvaltare
Citera
2026-06-26, 13:19
Medlem
Klagar du för att lagen ger dig ett boende? Skaffa ett eget då. Det är inte förbjudet.
Citera
2026-06-26, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Klagar du för att lagen ger dig ett boende? Skaffa ett eget då. Det är inte förbjudet.

Det är egen lägenhet, serviceboende är eget lägenhet förstahanskontrakt. Så jag förstår inte vad du menar, har aspergers men finns vissa här med värre diagonoser.

Annars är det helt vanlig lägenhet.
Citera
2026-06-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polacker
Det är egen lägenhet, serviceboende är eget lägenhet förstahanskontrakt. Så jag förstår inte vad du menar, har aspergers men finns vissa här med värre diagonoser.

Annars är det helt vanlig lägenhet.
Du har sannolikt inte anskaffat lägenheten själv genom tex egna köpoäng eller att du köpt den. Du har fått den för att du ingår i en personkrets som har rätt till en LSS-bostad.
Citera
2026-06-26, 13:34
Avslutad
Citat:
Du har sannolikt inte anskaffat lägenheten själv genom tex egna köpoäng eller att du köpt den. Du har fått den för att du ingår i en personkrets som har rätt till en LSS-bostad.

Jo, men det är en egen "träningslägenhet" ändå.
Citera
2026-06-26, 13:43
Medlem
130 miljarder om året är en piss i rymden jämfört med att LSS kostar 70 miljarder per år för att hålla muppar vid liv.

I TS fall en äcklig, utvecklingsstörd MENA-babbe som parasiterar på svenska skattebetalare och skapar äckliga trådar om att han sitter på sitt gruppboende och runkar till svenska tjejer.
Citera
2026-06-26, 13:53
Medlem
Citat:
Jo, men det är en egen "träningslägenhet" ändå.
Ja. Och vill du inte bo där kan du flytta. Svårt att veta vad du klagar på.
Citera
2026-06-26, 13:56
Avslutad
Citat:
Ja. Och vill du inte bo där kan du flytta. Svårt att veta vad du klagar på.

Jag klagar inte på något, vill bara veta varför man inte satsar mer på de "vanliga" också, inte bara på LSS.

Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
utvecklingsstörd MENA-babbe

Jag hette AssyriskaIdioten innan online, jag bryr mig inte, är inte någon babbe, alla såg på mig som svensk nästan på Ungdomar.se och Hamsterpaj.net, även här på flashback men sedan kom det nytt folk och tog över rodret då blev jag mindre svensk enligt juggarna.
Citera
2026-06-26, 14:04
Medlem
Citat:
Jag klagar inte på något, vill bara veta varför man inte satsar mer på de "vanliga" också, inte bara på LSS.

Jag hette AssyriskaIdioten innan online, jag bryr mig inte, är inte någon babbe, alla såg på mig som svensk nästan på Ungdomar.se och Hamsterpaj.net, även här på flashback men sedan kom det nytt folk och tog över rodret då blev jag mindre svensk enligt juggarna.

En utvecklingsstörd babbe som försörjs av svenska skattebetalare kommer aldrig bli svensk, du är dubbelt värdelös, en total untermensch som inte har i Sverige att göra. Ska vi skicka hemma babbarna tillbaka till mellanöstern så är det de livslånga bidragsparasiterna vi ska kicka ut först, dvs dig.

Finns inte en jävel som tror att du är svensk.
Citera
2026-06-26, 14:06
Medlem
Citat:

Man satsar väl på er som det anses behövs extra stöd kring. Vi som anses kunna anskaffa egen bostad på egen hand får göra det.
Citera
2026-06-26, 14:06
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Jag vet inte riktigt vart du vill komma, vad du tycker är felet. Du undrar varför man inte satsar pengar på att förbättra den vanliga människan och tycker att pengar ska satsas på polis, skola och omsorg. Men att pengar istället går till insatser inom LSS. Du bor själv i ett LSS-boende. Alltså ingår du i en personkrets och drar nytta av pengarna som satsas på LSS.

Nu är det bara så att olika områden har olika kassor. Skola har egen ekonomi. Polis har en. Vård har en. Och så vidare. Det är bestämt hur mycket som ska gå till varje område. Det går inte att ta pengar från exempelvis vården för att ge till skolan. Visst kan man emellanåt tycka att prioriteringar är fel och att man borde kunna ändra och satsa mer på något annat istället. Men det är väl inte riktigt så det fungerar. Beslutad det att göra en förändring och skära ner på ett område för att gynna ett annat blir det konsekvenser någonstans ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in