2026-06-26, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu är det så att domstolen anser att det är våldtäkt så vad du tycker är fullständigt ointressant. Att kalla henne för slynhora är korkat och omoget
Tingsrätten anser att det är våldtäkt, domstolar omfattar jävligt mycket mer än bara tingsrätten. Om du nu är så jävla bildad å insatt så borde du veta skillnaden?
Citera
2026-06-26, 13:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Diskuterar inte med obildade småpojkar som inte kan juridik utan bygger sina argument på känslor och hat.

Så du anser inte att hon kan klandras trots att hon låtit sig luras x antal gånger av mannen? Kvinnor har inget eget ansvar för sina liv- och leverne? Du nedvärderar dem väldigt mycket genom att inte tillskriva dem något ansvar alls - som små barn...
Citera
2026-06-26, 13:10
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Det är snarare du som är sinnesjuk som inte ser hur män vänder der öed stt de inte får komma i någon mot dess vilja till att påstå att det är samma sak om kvinnor säger sig äta p-piller.

Du kan aldrig veta om någon äter p-piller och är således skyldig att använda kondom om du vill försäkra dig om preventivmedel. Annars är det en risk du väljer att ta.

Och ja, ska kvinnor straffas för p-piller, ska män straffas för att de har sex. Jävligt enkelt.

Det ni inte vill fatta är att det handlar om kvinnans kropp. Ingen man tvingas gå gravid. Vill du inte ha barn, har du inte sex eller använder kondomm Jävligt enkelt.

Rösträtten borde snarare bort från dig som inte ens klarar av att läsa flera inlägg i en tråd och förstå textinnehållet. Det är du, inte jag, som inte förstår sammanhang.

Kvinnan kan ju propsa på att sex utan kondom är skönare och "mer äkta" och att hon äter P piller.

Och nej män blir inte gravida. Men de tvingas betala i 18år. I en graviditet ska naturligtvis båda ha vetorätt om det finns nån jävla jämställdhet. Jag stödjer de som misshandlat kvinnor som vill föda deras oönskade barn till 100%. Män ska inte tvingas bli fäder mot sin vilja. Då får man ta lagen i egna händer och framkalla abort.

Och alla dessa vidriga tinderhoror. Ja inte bara på tinder. 90% av alla bilder som kvinnor tar på sig själva är ju tagna med filter. För kvinnor går livet ut på att förstöra livet för nån man genom att bli gravid.

Och räkna inte in mig i kategorin som inte använder kondom. Jag har satt på flera hundra tjejer och haft kondom alla gånger utom två. Skulle aldrig riskera att bli fader.

Dessutom borde inseminationer av ensamstående kvinnor och homosexuella kvinnor stoppas. Hittar de ingen som vill ha barn med dem så är de inte tillräckligt attraktiva. Det är inte statens ansvar.
Citera
2026-06-26, 13:15
Medlem
Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ser att du är online så jag provar igen :-)

Låt säga att kvinnan ställer som krav för att det ska bli samlag av att mannen inte använder kondom och att han sprutar inne i henne.
De har sex och när killen ska skjuta iväg sitt skott så drar han sig ur och då visar det sig att han även har haft kondom på.
Kvinnan har inte gett samtycke till sex med kondom och utan sprut i musen. Solklar våldtäkt!?

Det här är ju ett intressant exempel. Här har han fört in någonting som hon inte godkänt. Utifrån lagen borde han kunna dömas.
Citera
2026-06-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Läste precis den här artikeln på Aftonbladet och det måste ju vara något lurt med hur lagen tolkas idag:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrn83L/skippade-kondomkravet-doms-for-valdtakt

En kille har alltså blivit dömd till 3 års fängelse för våldtäkt (genom så kallad "stealthing"), enbart för att han struntade i att använda kondom trots att tjejen hade ställt det som krav.

Jag får inte riktigt ihop proportionerna här. Tre år?! Det är alltså minimistraffet för våldtäkt sedan 2022. Han får i princip samma straff som om han hade hoppat på någon i en mörk gränd med våld, enbart för att ett skydd saknades.

Visst, man ska inte bryta en överenskommelse, men går inte hela den här problematiken att lösa med ett vanligt p-piller? Om syftet är att undvika en oönskad graviditet så känns det helt orimligt att staten ska kliva in och dela ut tre års fängelse för ett samlag som båda från början var med på. Rätten pratar om "villkorat samtycke", men det känns som att lagen slår väldigt snett när ett saknat gummi jämställs med de grövsta övergreppen.

Diskussionsunderlag:

Tycker ni att 3 års fängelse är ett proportionerligt straff för att strunta i kondomen, speciellt om man jämför med "klassiska" överfallsvåldtäkter?

Om tjejen äter p-piller (och graviditetsrisken därmed är borta), borde det spela in i domstolens bedömning?

Har samtyckeslagen gått för långt, eller är det helt rätt att villkorat samtycke är svartvitt?

Bra-dåligt skulle jag säga.

bra att han straffas för det han gjorde. skulle vilja tro att samma sak skulle gälla omvänt, dvs kvinna ljuger om p-piller och sticker hål i kondom. trots att det är vad mannen sagt och önskat.

dåligt för att det utvattnar våldtäkt, men nu pallade jag inte att läsa artikeln (eller domen) men man borde skilja på "samtyckesbrott, after the fact" (vafan använde du inte kondom, du vi sa ju att.... och våldtäckt...

straffets omfattning lägger jag ingen vikt vid. 3 år eller 30år, det är ett problem för den som är villig att "do the crime" såattsäga.
Citera
2026-06-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
De lyckades hitta ett "uppsåt" i allt det här, om han kan visa att han var kär i henne och ville ha ett längre förhållande och bara hade misstagit sig om detta påstådda krav.

Hur motiverar de "uppsåt" - han var en elak jävel som skiter i sina flickvänner och gör lite vad han vill hela dagarna? Eller var det som mest troligt ett ärligt missförstånd bara....
Utifrån det som framkommit i tråden känns missförstånd mindre troligt. Det har ju hänt flera gånger. Men visst tre år är lite för hårt straff för detta
Citera
2026-06-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Kvinnan kan ju propsa på att sex utan kondom är skönare och "mer äkta" och att hon äter P piller.

Och nej män blir inte gravida. Men de tvingas betala i 18år. I en graviditet ska naturligtvis båda ha vetorätt om det finns nån jävla jämställdhet. Jag stödjer de som misshandlat kvinnor som vill föda deras oönskade barn till 100%. Män ska inte tvingas bli fäder mot sin vilja. Då får man ta lagen i egna händer och framkalla abort.

Och alla dessa vidriga tinderhoror. Ja inte bara på tinder. 90% av alla bilder som kvinnor tar på sig själva är ju tagna med filter. För kvinnor går livet ut på att förstöra livet för nån man genom att bli gravid.

Och räkna inte in mig i kategorin som inte använder kondom. Jag har satt på flera hundra tjejer och haft kondom alla gånger utom två. Skulle aldrig riskera att bli fader.

Dessutom borde inseminationer av ensamstående kvinnor och homosexuella kvinnor stoppas. Hittar de ingen som vill ha barn med dem så är de inte tillräckligt attraktiva. Det är inte statens ansvar.
Nej det gör inte kvinnor, det är män som inte vill använda skydd. Sedan ljuger män om att de är testade för sjukdomar. Det är tydligen extremt vanligt.

Givetvis är det bästa att vi inseminerar fler så slipper ni män överhuvudtaget att ha relationer eller barn.

Jag vet inte, jag använder inte filter och har alltid kunnat få män irl som online. Däremot så tar män bilder som döljer hur de ser ut. Man har träffat några stycken som fejkat sina utseenden genom att lägga upp gamla bilddr, bilder som inte stämmer och även blivit catfishad.

Ni skulle inte behöva bry er så mycket om vi inseminerade fler. Men du vet att ditt enda värdd finns om en kvinna är extremt desperat. Men inte ens jag var så desperat att jag valde någon av er knäppisar som ville ha barn.

En man är värdelös om det inte gäller familjebildning eftersom det inte är ett straff att leva ensam utan en skitstövel. Det vet du, därför vill du att dina spermier ses som guld. Men gissa vad, det finns även män som vill göra oss gravida utan att ha sex med oss.
Citera
2026-06-26, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så du anser inte att hon kan klandras trots att hon låtit sig luras x antal gånger av mannen? Kvinnor har inget eget ansvar för sina liv- och leverne? Du nedvärderar dem väldigt mycket genom att inte tillskriva dem något ansvar alls - som små barn...

Så funkar det ju inte. Om du har klivit in i mitt hem fem gånger och jag den sjätte gången säger klart och tydligt att det inte är önskvärt och att jag kommer att ringa polisen, har du fortfarande rätt att kliva in då?
Citera
2026-06-26, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om argumentet är att det är våldtäkt för att det villkor som ställdes upp inför samlaget inte hölls och att det därmed inte förelåg samtycke så måste ju samma sak gälla i mitt exempel?

Om det nu visar sig att mannen inte har någon könssjukdom och hans simmare inte kan skapa barn, skulle det ändra din åsikt om ifall det är en våldtäkt eller inte i det aktuella fallet? Han har ju då inte utsatt kvinnan för någon risk för negativa konsekvenser som du skriver.
Alltså lagar om sexuella brott är "skyddslagar" de finns till för att försöka och förhindra brott som kan skada andra det är därför dessa paragrafer finns i brottsbalken. Du fokuserar på fallet som om det handlar om ett avtalsbrott det är det naturligtvis inte även om samtycke kan uppfattas som ett avtal.
Det är ointressant om han är frisk från könssjukdomar eller steril även om jag kan förstå ditt argument att skyddsperspektivet tappar sitt syfte, men det handlar ju även om att samtycke saknas.
Citera
2026-06-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
Tingsrätten anser att det är våldtäkt, domstolar omfattar jävligt mycket mer än bara tingsrätten. Om du nu är så jävla bildad å insatt så borde du veta skillnaden?
Nu diskuterar vi domen som meddelades vid tingsrätten så jag hänger inte riktigt med i ditt argument.
Citera
2026-06-26, 13:29
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Nej det gör inte kvinnor, det är män som inte vill använda skydd. Sedan ljuger män om att de är testade för sjukdomar. Det är tydligen extremt vanligt.

Givetvis är det bästa att vi inseminerar fler så slipper ni män överhuvudtaget att ha relationer eller barn.

Jag vet inte, jag använder inte filter och har alltid kunnat få män irl som online. Däremot så tar män bilder som döljer hur de ser ut. Man har träffat några stycken som fejkat sina utseenden genom att lägga upp gamla bilddr, bilder som inte stämmer och även blivit catfishad.

Ni skulle inte behöva bry er så mycket om vi inseminerade fler. Men du vet att ditt enda värdd finns om en kvinna är extremt desperat. Men inte ens jag var så desperat att jag valde någon av er knäppisar som ville ha barn.

En man är värdelös om det inte gäller familjebildning eftersom det inte är ett straff att leva ensam utan en skitstövel. Det vet du, därför vill du att dina spermier ses som guld. Men gissa vad, det finns även män som vill göra oss gravida utan att ha sex med oss.

Visst så länge kvinnan betalar för ungen. Men när det kommer till ensamstående mammor och invandrarfamiljer så ska de ju av nån anledning försörjas med bidrag
Citera
2026-06-26, 13:31
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Så funkar det ju inte. Om du har klivit in i mitt hem fem gånger och jag den sjätte gången säger klart och tydligt att det inte är önskvärt och att jag kommer att ringa polisen, har du fortfarande rätt att kliva in då?

Självklart inte, men har du då inte haft ett eget ansvar också för att ha tillåtit någon kliva in i ditt hem fem gånger tidigare? Varför inte säga till på skarpen efter första övertrampet och ända relationen, där och då?

Skriver det igen då det är ett sådant beskrivande ordstäv;

"Fool me once, shame on you - fool me twice, shame on me..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in