Citat:
Ursprungligen postat av
slö
anledningen till att att det inte kommer hända, är för att även om du kan hitta tillräklgit många efterblivna för att känna att du inte är helt ensam i den iden är att det skulle innebära att "vi" formelt skrotar internationell rätt, vilket naturligtvis innebär att att israels svar med kärnvapen och utrortning av hela folk är helt i linje med den nya ordningen där itnernationell rätt inte existerar.
det deppiga är ju att det blir som han snubben som tände eld på sig i usa. man måste först vara psyksjuk på den nivån att man faktiskt tror på folkmordsiden, och då är man knappast en individ som har kapacitet att stoppa det, ens den egna fantasin om det på något annat sätt än det han valde, för honom är ju "folkmordet över", han är ju död....
på vilket sätt har den idiologinförstört för dig tror du, du har väll inget emot israelisk teknologi eller judiska framsteg som kommit dig till gagn (de flesta av dem är ju sionister, typ 90%+...).
det är ju knappt så du når upp till "läpparnas bekänelse" när det komemr till din övertygelse?
Att Israel är ett reellt kärnvapenhot emot Europa är ingen anledning att sympatisera med det.
Skulle du stödja israeliska atombomber över Europa om vi krigade mot Israel med mål att avveckla det?
Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterHenrik
Tror du på fullaste allvar att jag menar att en ensam person ska ner och stoppa ett folkmord själv? Nej, jag skrev varför ingen dragit sitt strå till stacken och faktiskt åkt ner för att ansluta sig till en Palestinsk militär. Länderna i väst har ingen jävla anledning att åka ner och slåss mot Israel. Israel är inget hot mot Europa och konflikten mellan Israel och Palestina berör egentligen inte oss eller vårt säkerhetsläge alls.
Det där andra är en rationalisering. Det hela handlar om att du påverkats av att medierna haft en extremt hög intensitet i bevakningen av Palestina, och allt det där med Sionismen och dina patetiska konspirationsteorier, skrivna och lästa av nedknarkade förlorare i samhället, är en efterhandskonstruktion du skapat för att rationalisera det. Det roliga är att du förmodligen ser dig själv som fritänkande och att du vågar gå emot media, men i verkligheten är du bara en som följer med medias agenda konstant.
Det var du som skrev en: "Era argument hittills har varit att om om en person åker ner kan han ensam inte stoppa ett folkmord, vilket är ett ytterst märkligt (=lågintelligent) resonemang av rätt förståeliga anledningar alla som inte knarkat sönder sin hjärncell förstår."
Först var man puckad om man såg det som orimligt att en person kan stoppa ett folkmord. Nu är man tvärtom puckad om man inte gör det. Hur som helst skulle utfallet bli detsamma om det var en handfull personer som åkte ned tillsammans.
Man stoppar Israel genom att få slut på det framkorrumperade stödet till det, som artificiellt håller igång skiten. Till exempel alla amerikanska bombleveranser. Man åstadkommer inget genom att själv få bomberna i huvudet.
Samtliga svenska riksdagspartier har sionism som ett krav för att över huvud taget få företräda dem. Det har funnits missförstånd bland vänsterpartister och miljöpartister om att antisionism är tillåten i deras partier, vilket dock lett till blixtsnabba uteslutningsärenden. Det säger sig självt att den sionistiska rötan går mycket djupt i Sverige och orsakar enorma problem, när vad som i praktiken är en terrorgrupp får högre prioritet än det egna landet.
Nu försöker du glida bort från ämnet genom att övertyga mig om att sluta intressera mig för palestinafrågan - trots att vi alltså är i en tråd som du själv har startat om den. Det är svårt att tolka som annat än att du har slut på argument och önskar att jag blir distraherad av något annat i stället.
Hur skulle du gå tillväga för att avveckla sionismen, om du tillåter dig den tankeleken?