2026-06-26, 02:01
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojoRabbit
Rasism eller lite banter som det också heter, hör bara till fotbollsjargongen, kan man inte ta det, då kanske man ska klippa kuken och bollarna! Just saying...
Jag tror dock inte att rasismen är så hårdför i Japan.
Deras invandrare sköter sig och är illa tvungna att göra så.

I Sverige däremot. Där vi har tagit hit en massa trash. Då hatar folk även skötsamma personer av annorlunda hudfärg.
2026-06-26, 02:02
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det är fler lag som spelar i högre makters färger. När det italienska kungliga huset Savojen deltog i korstågen så stred man under en blå flagga som representerade den blå klädnad som jungfru Maria bar enligt Bibeln. Därför spelar Italien i blå tröjor.
Jag vet. Samma med Holland vara flagga skulle varit orange, vit och blå men Orange färg var dyrare än röd färg så man tog röd istället men det är ju rätt irrelevant när det rör Japan.

Min uppfattning är att de har koppling till styret långt bakåt men att sen de spöade oss i OS 36 så har de kört blått sen dess för det var en stor seger för dem och de är vidskepliga i Japan.
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Hien tydligen allvarligt skadad.
Medlem
Varför kallar man inte in Zlatan ? Obegripligt att man inte gör det. Dessutom borde han tvingas eftersom han har haft alla sin privilegier. Zlatan skulle gör a mål direkt
Medlem
53....so whats avatar
Visar inte Isak lite jävlar annamma inom 10 minuter, så är det dags att han byter ut sig sjäv.
Så här kan vi inte ha det!
2026-06-26, 02:03
Medlem
Vi vill ju inte vinna det här.

Undvika Brasilien till varje pris.

Lås halvleken nu, inga chansningar. 0-0 blir super.
2026-06-26, 02:03
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nä de spelade i blått långt innan 36 men efter vinsten mot Sverige blev det blå också betraktat som en lyckofärg för dem
Jag vet. Men efter 36 blev det som du själv skriver en lyckofärg för dem och de har hållt fast vid det sen dess och aldrig bytt.
2026-06-26, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Inte lätt när man ska göra sitt jobb och täcka upp för Ayari

Ayari bör spela som tia, eller inte alls. Totalt veck i positionsspelet. Sätter press och lämnar gav bakom sig.
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Varför kallar man inte in Zlatan ? Obegripligt att man inte gör det. Dessutom borde han tvingas eftersom han har haft alla sin privilegier. Zlatan skulle gör a mål direkt
Vem fan är Slatan?
Medlem
MumsarMazarins avatar
Nu ska jag borsta tänderna så att det bara är att gå och lägga sig när matchen är slut.
Medlem
Tavastehuss avatar
VM-chatten på SVT. Say no more.
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xolium
Mycket fin insats av Widell Zetterström hittills! Känner att han inte får tillräckligt med cred i tråden.

Absolut!

Han borde varit 1:a målvakt från början.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in