2026-06-24, 21:59
  #106573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totenhosen
Givetvis ska den vuxna avsluta en sådan konversation. Men det är Dumpens förhållningssätt jag pratar om. Där låter de sina fiktiva barn gå långt över gränsen. Och därför vi behöver lagstiftning om att barn inte få hantera sociala media, då Dumpen sagt att detta är det normala tillvägagångssättet av barn.

Hur menar du att de annars ska få gäddan på kroken om de begränsar sig?

Jag håller med om att de borde vara åldersgräns på sociala medier.
Men de är väl inte på sociala medier de hittar de flesta gäddorna eller?

Har du någon källa på att Dumpen skrivit det?
Citera
2026-06-24, 22:08
  #106574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Hur menar du att de annars ska få gäddan på kroken om de begränsar sig?

Jag håller med om att de borde vara åldersgräns på sociala medier.
Men de är väl inte på sociala medier de hittar de flesta gäddorna eller?

Har du någon källa på att Dumpen skrivit det?

Är inte Kik, TikTok, Snapchat eller vad allt heter nuförtiden att betrakta såsom sociala media. Jag har kanske dålig uppfattning då jag inte använder något sådant.

Dumpen har inte skrivit rakt ut sitt tillvägagångsätt, men agerat efter det.
Citera
2026-06-24, 22:11
  #106575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totenhosen
Är inte Kik, TikTok, Snapchat eller vad allt heter nuförtiden att betrakta såsom sociala media. Jag har kanske dålig uppfattning då jag inte använder något sådant.

Dumpen har inte skrivit rakt ut sitt tillvägagångsätt, men agerat efter det.

Jag vet inte jag använder inte heller det.
Med sociala medier tänker jag främst på IG och Facebook.

Även om "fiktiva barnet" är drivande så är de väl bara att avsluta det som vuxen?
Ingen tvingar gäddorna att fortsätta skriva.
Citera
2026-06-24, 22:14
  #106576
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det är ju bara ett exempel. Att människor tar medicin som kanske fungerar för stunden men längre fram kanske det kommer fram att de inte var så smart. Men tills dess så tar man det som fungerar.
Gäddor blir fångade och allmänheten blir upplysta om farliga personer. Så det fungerar.

Menar du att det inte stämmer att de som blivit utsatta i barndomen blir självmordsbenägna?

Precis som med miljörörelsen måste man knäcka några ägg om man vill göra en omelett.
Dumpen måste knäcka några fiskare om man ska göra Sara nöjd.
Du tror inte fiskare är självmordsbenägna?
Citera
2026-06-24, 22:17
  #106577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Jag vet inte jag använder inte heller det.
Med sociala medier tänker jag främst på IG och Facebook.

Även om "fiktiva barnet" är drivande så är de väl bara att avsluta det som vuxen?
Ingen tvingar gäddorna att fortsätta skriva.

Då kan vi i vilket fall komma överens om att vi stryper internetanvändning för ungdomar.
Citera
2026-06-24, 22:20
  #106578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totenhosen
Då kan vi i vilket fall komma överens om att vi stryper internetanvändning för ungdomar.

Det blir nog svårt att genomföra. Men jag tycker inte det är en bra idé at barn har sociala medier.
Det borde vara åldersgräns. Av många anledningar inte bara det Dumpen visat.
Citera
2026-06-24, 22:23
  #106579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Angående semantiken.

Jag har då bara hört uttrycket stängda dörrar. När det är känsliga mål under sekretess.
Domstolen verkar hålla med mig.

https://www.domarbloggen.se/forhandling-inom-stangda-dorrar/

Om du ser på bilden så står det klart och tydligt. "stängda dörrar"
Ja, för de lågutbildade , så har man säkert anpassat språket. Annars har det alltid varit bakom lyckta dörrar.
Citera
2026-06-24, 22:27
  #106580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det blir nog svårt att genomföra. Men jag tycker inte det är en bra idé at barn har sociala medier.
Det borde vara åldersgräns. Av många anledningar inte bara det Dumpen visat.
Ok, så enligt dig bara IG och FB.Finns fler och jag kan garantera dig att dumpen inte hittar några som helst på FB eller IG. Du har verkligen nollkoll.
Citera
2026-06-24, 22:29
  #106581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ok, så enligt dig bara IG och FB.Finns fler och jag kan garantera dig att dumpen inte hittar några som helst på FB eller IG. Du har verkligen nollkoll.

Hur kommer det sig att du är så insatt i det då?

Gjort fler forskningsprojekt som du inte berättat om?
Citera
2026-06-24, 22:32
  #106582
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Hur menar du att de annars ska få gäddan på kroken om de begränsar sig?

Jag håller med om att de borde vara åldersgräns på sociala medier.
Men de är väl inte på sociala medier de hittar de flesta gäddorna eller?

Har du någon källa på att Dumpen skrivit det?
Så här är det...
Du skriver i motsats till ett vettigt resonemang.
Jag utgår från att Dumpen avser att fånga personer som kan tänkas begå brott.
Om nu Dumpen måste använda specialarrangemang för att kroka in gäddan, är det då ens möjligt att gäddan skulle begå detta brott utan denna speciale. Specialarrangemang måste väl ses höra till en avvikelse mot ett normalt och vanligt utfall. Dvs ett i stort osannolikt utfall.

Sara och Patrik är väl de i Sverige som mest lever i sin egen verklighet.
Citera
2026-06-24, 22:32
  #106583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Hur kommer det sig att du är så insatt i det då?

Gjort fler forskningsprojekt som du inte berättat om?

Mina tonåringar berättar vilka plattformar de frekventerar och var de ibland stöter på dina snuskgubbar och det är inte på FB eller IG. Vill du veta mer, som tydligen inte har barn överhuvudtaget?
Citera
2026-06-24, 22:35
  #106584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Så här är det...
Du skriver i motsats till ett vettigt resonemang.
Jag utgår från att Dumpen avser att fånga personer som kan tänkas begå brott.
Om nu Dumpen måste använda specialarrangemang för att kroka in gäddan, är det då ens möjligt att gäddan skulle begå detta brott utan denna speciale. Specialarrangemang måste väl ses höra till en avvikelse mot ett normalt och vanligt utfall. Dvs ett i stort osannolikt utfall.

Sara och Patrik är väl de i Sverige som mest lever i sin egen verklighet.

Deras begär måste väl ta över då de möter upp barn som de vill ha sex med.
De kan väl avsluta chatten när de vill, ingen tvingar dem att fortsätta?
Vad är det du inte förstår med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in