2026-06-25, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Var kan jag se det?
Andrew Kolvet och Erika Kirk har erkänt att det stämmer tror jag. Men jag ska kolla upp det noggrannare.
Citera
2026-06-25, 20:53
Medlem
Citat:
Bevisa att de är äkta, kan du det?
Att han skrev att han tänkte lämna den israeliska rörelsen några dagar innan han blev mördad? Det råder full konsensus om det.
Citera
2026-06-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Andrew Kolvet och Erika Kirk har erkänt att det stämmer tror jag. Men jag ska kolla upp det noggrannare.

Och vad betyder det? Neil Armstrong erkände att han var på månen. Eller hur? Det struntar du i.
Citera
2026-06-25, 20:54
Medlem
Citat:
Att han skrev att han tänkte lämna den israeliska rörelsen några dagar innan han blev mördad? Det råder full konsensus om det.

Jag har sett ett flertal videos som slår sönder det påståendet.
Citera
2026-06-25, 20:56
Medlem
Citat:
Jag har sett ett flertal videos som slår sönder det påståendet.
Andrew Kolvet berättar i deras show att konversationen som läckte är äkta.
Citera
2026-06-25, 20:57
Medlem
Citat:
Andrew Kolvet berättar i deras show att konversationen som läckte är äkta.

Och? Folk berättar att de har varit på månen och att det är äkta. Det struntar du i.
Citera
2026-06-25, 21:00
Medlem
Här pratar Kolvet om det.
https://youtu.be/s5OwwV1eesM?t=54
Citera
2026-06-25, 21:01
Medlem
Citat:
Här pratar Kolvet om det.
https://youtu.be/s5OwwV1eesM?t=54

Betyder ingenting. Kan vara fejkat. Bevisen saknas.
Citera
2026-06-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Försvaret kommer eller har fått tillgång allting.
Eller har?

Citat:
Sen kommer försvaret få sin chans att korsförhöra Lance i rättegången.
Men inte under den preliminära där det ska avgöras huruvida åklagaren har tillräcklig bevisning för att berättiga en rättegång.

Citat:
Eller menar du att du tror att Lance kan få domaren att besluta att det inte ska bli nån rättegång?
Jag menar att ett korsförhör från försvaret i så fall kan blottlägga oklarheter, lögner, motstridigheter, etc.

Nu finns det således ingen möjlighet att ens försöka avgöra det.
Citera
2026-06-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
I USA finns normalt ingen rätt för försvaret att förhöra åklagarens vittnen före en preliminary hearing. Försvaret får oftast vänta tills vittnet vittnar under hearingen eller senare under rättegången för att korsförhöra personen.

Det är fascinerande vilka krav du ställer på alla som tycker annorlunda än du - medan dina krav på likatänkande (som Candace) verkar närmast obefintliga. Din bias är minst sagt häpnadsväckande..

Inte preliminär rättegång - det är en förhandsprövning…

Till er andra.
Preliminary Hearing

How Witnesses are HandledProsecution Witnesses: The prosecution calls witnesses to the stand to testify. The defense can then cross-examine these witnesses to challenge their testimony, probe for inconsistencies, and lock them into a specific account of events.

Senast redigerad av onopono 2026-06-25 kl. 21:21.
Citera
2026-06-25, 21:17
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Eller har?

Men inte under den preliminära där det ska avgöras huruvida åklagaren har tillräcklig bevisning för att berättiga en rättegång.

Jag menar att ett korsförhör från försvaret i så fall kan blottlägga oklarheter, lögner, motstridigheter, etc.

Nu finns det således ingen möjlighet att ens försöka avgöra det.
Du är medveten om att man måste ha en riktig rättegång för att fastställa om han är skyldig va? Varför är det så viktigt att få in precis allt i det här skedet?

Du om någon borde väl vilja ha en riktig rättegång för att gå igenom bevisen ordentligt, eller?
Citera
2026-06-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Du är medveten om att man måste ha en riktig rättegång för att fastställa om han är skyldig va? Varför är det så viktigt att få in precis allt i det här skedet?

Du om någon borde väl vilja ha en riktig rättegång för att gå igenom bevisen ordentligt, eller?
Jag är medveten om att en preliminary hearing är lagstadgad i syfte att avgöra huruvida en rättegång alls ska hållas. Om bevisningen, inklusive vittnen, är tillräckligt övertygande.

Om inte så ska den misstänkte omedelbart försättas på fri fot.

Förklara nu hur det ska gå till om inte huvudvittnet och stora delar av åklagarens bevisning finns tillgänglig för försvaret i god tid innan och under hearingen i fråga.

Spåkula?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in