2026-06-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad är det för skönt med att oroa sig för oönskad graviditet och könssjukdomar? Låter det skönt, tycker du?

Precis som för män så blir det en mycket skönare friktion.

Kvinnor tänder dessutom på att känna att de gör något farligt, så jag kan mycket väl tänka mig att hon tände till på att kanske blir gravid eller får syfilis också
Citera
2026-06-25, 20:17
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Relevans?

Enorm relevans för att veta om vad det är för typ av kvinna vi pratar om här.

Vi kanske skall ha 10 års fängelse eller till och med stening för otrohet. Det känns rimligt om kondom eller ej skall generera 3 års fängelse.
Citera
2026-06-25, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Hur vet du att BO garanterat visste det? Om någon fyllde dig med sperma mot din uttryckliga vilja anser du det helt ok således? Trots alla risker det innebär

Har du någonsin använt kondom?

Det blir ett halvminut långt avbrott i "kelandet" medan man sätter på den. Och detta sker nästan alltid precis innan omslutning så har det inte varit ett märkbart avbrott några sekunder innan omslutning så har ingen kondom tagits fram och satts på. Spelar du dum eller?
Citera
2026-06-25, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Visar lite på problemet med minimistraff överlag. Det finns ju även andra brottskategorier där straffet kan bli oproportionerligt sett till vad som faktiskt hänt.

Detta.

Snubben får nu sitta på nån anstalt där folk verkligen våldtagit. Fan vad arg man skulle vara. Hela sitt liv förstört på samma sätt som någon som verkligen begått övergrepp, och lika långt straff. Det är väl lika mycket upp till tjejen att hålla koll på att skydd använts.

Han blir hatisk tills han dör.
Citera
2026-06-25, 20:34
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Han kan fortfarande sprida sjukdomar vid sex utan kondom.

Papper på test är ingen garanti. Han kan ha dragit på sig nåt skit mellan pappret och ligget.

Exakt vad den våldtagna här var rädd för.
(FB) Sverigedömd läkare misstänks för våldtäkt av sin dejt, Ekenäs Finland
Fallen är lika om han i tråden här har använt våld.

Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det som är lite skumt med detta är ju att tjejen på något vis hade kunnat säga nej till samlaget långt innan. Man är väl knappast så distraherat att man inte märker att penisen inte har kondom på sig innan samlaget ? Det tar lätt 30 sekunder att sätta på sig en kondom så den sitter ordentlig ??? Och HON tycker jag måste väl för fan ha noterat det redan innan de hoppade i sängen ?

Har hon ens verkligen krävt det innan samlaget, tänker jag . Är det på riktigt. Har killen haft en RIKTIG dålig försvarare. 3 År och böter WTF . Är det mer i domen vi inte får veta . Helt galet

Har hon ens verkligen krävt det innan samlaget...ja tydligen många gånger.
Mannen och kvinnan träffades på en danskurs och inledde en sexuell relation.
Men kvinnan hade varit tydlig, skriver Södertörns tingsrätt: Inget vaginalt sex utan kondom
Mannen, som är i 40-årsåldern, ifrågasatte att han skulle använda kondom. Han har sagt att han uppfattade det som att kvinnan ville att han skulle ha kondom för hans skull, eftersom hon nyligen haft sex med en annan man.
Mannen ljuger så dåligt.

Man vill veta om våld förekom eller om det bara var brist på information om brist på kondom.

Danskurser verkar för övrigt vara det nya raggstället.
Vilken dans och vilket ställe?
Citera
2026-06-25, 20:36
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Det du sa var inget om engångsligg utan du kallade vissa kvinnor för "lösa horor" och att "de får skylla sig själv". Precis så resonerar en våldtäktsman. Du kanske inte har våldtagit någon men du resonerar precis som en sån person. Sluta försöka dra dig ur. Antingen erkänner du att du skrev det du skrev eller så tänker du till att "fan, han kanske har rätt att man inte ska döma någon för hur de klär sig och att samtycke gäller ovsett hur mycket sex man har.".

Gör om gör rätt. Det är fritt fram att ändra sina åsikter till det bättre. Du får gärna vara mer konservativ men att beskylla kvinnor (eller män för den delen) för att de gillar sex när de blir våldtagna är bara patetiskt.

Så här skrev jag:

Citat:
Är man orolig för könssjukdomar och svinigt beteende ska man inte vara lösaktig och hora runt.

Du har ju fulciterat mig helt och hållet.

Kvinnor som har en massa engångsligg anser jag är lösaktiga och horar runt. Jag står fast vid mitt uttalande.
Citera
2026-06-25, 20:38
Medlem
3 år?! Det finns hur mycket som helst som är absurt i den här nyheten och blir rasande på att systemet ser ut såhär. Det är något som är så in i helvete fel med hela. Det problematiska är att jag fortfarande inbillar mig att det anses ofint att ta upp det problem n som nu är permanenterats i lagstiftning. Jag diskuterar det inte ens med mina vänner. Jag självcensuerar mig själv i sådana sammanhang. Och jag är kvinna.
Senast redigerad av helosanbanan 2026-06-25 kl. 20:41.
Citera
2026-06-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om jag vet med mig att jag har en könssjukdom och har sex med en kvinna utan att tala om det blir jag dömd för våldtäkt då?

Här får du svar på din fråga:
"....I praxis har fastställts att en person som bär på HIV och inte informerar sin sexpartner om det kan dömas för misshandel om denne är medveten om risken för att smitta den andra personen med HIV men inte bryr sig om ifall personen smittas eller inte. Troligtvis kan alla de allmänfarliga könssjukdomarna (som gonorré, hepatit A-E, HIV, klamydia och syfilis) omfattas av brottet misshandel.

...Slutsats: Om personen gör sig skyldig till något brott eller inte beror dels på vilken könssjukdom det handlar om, dels på vilka försiktighetsåtgärder som personen tar för att förhindra smitta. Om personen bär på någon av de allmänfarliga könssjukdomarna och utan att berätta om det har oskyddat sex med dig kan personen göra sig skyldig till brott. Något mer oklart är det gällande de smittsamma könssjukdomarna, där man inte har någon allmän upplysningsplikt...."

Källa: https://lawline.se/answers/ar-det-ett-brott-att-smitta-nagon-med-en-konssjukdom

I detta fallet var samtycket villkorat till att kondom användes. Nu använde den dömde inte kondom. Och då fanns alltså inget samtycke till sex = våldtäkt.

Hade det däremot inte varit villkorat kring kondomanvändning. Och han bar på en könssjukdom som var informationsplikt kring, utan att informera om detta. Och de hade kört utan kondom (vilket både varit ok med). Så hade han kunnat dömas för misshandel.

Men som sagt var: nu hade hon uttryckligen sagt att hon ville att de använde kondom. och han använde inte detta. Och det fanns inget samtycke till sex utan kondom = våldtäkt.
Citera
2026-06-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Enorm relevans för att veta om vad det är för typ av kvinna vi pratar om här.

Vi kanske skall ha 10 års fängelse eller till och med stening för otrohet. Det känns rimligt om kondom eller ej skall generera 3 års fängelse.

Fortfarande saknas relevans. Om kvinnan var otrogen eller ej. Du talar som en sann våldtäktsman.
Citera
2026-06-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1wkotkzp
Har du någonsin använt kondom?

Det blir ett halvminut långt avbrott i "kelandet" medan man sätter på den. Och detta sker nästan alltid precis innan omslutning så har det inte varit ett märkbart avbrott några sekunder innan omslutning så har ingen kondom tagits fram och satts på. Spelar du dum eller?

Och vad vet du om hur långt uppehåll han gjorde?
Citera
2026-06-25, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Detta.

Snubben får nu sitta på nån anstalt där folk verkligen våldtagit. Fan vad arg man skulle vara. Hela sitt liv förstört på samma sätt som någon som verkligen begått övergrepp, och lika långt straff. Det är väl lika mycket upp till tjejen att hålla koll på att skydd använts.

Han blir hatisk tills han dör.

Om du har sex med en kvinna. Och du är rädd att hon ska bli oönskat gravid eller ge dig en könssjukdom. Och du säger därmed uttryckligen att du vill att hon ska använda femidom (kvinnliga motsvarigheten till kondom). Och sedan blir det åka av och du litar och tror på henne att hon har stoppat in ett femidom. Hon rider dig, du får utlösning. Precis när du har fått utlösning så säger hon "du, jag hade inget femidom". Nog fan hade du känt dig vara utsatt för övergrepp då!

Du hade ju uttryckligen sagt att hon ska använda femidom. Och det har hon inte gjort. Och vips är risken stor att du blir pappa, mot din vilja eller har fått könsherpes (livslång sjukdom) eller annan könssjukdom... Hade du då inte tyckt att hon förtjänar att sitta inlåst i 3 år? Fundera på det en stund!
Citera
2026-06-25, 20:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Här får du svar på din fråga:
"....I praxis har fastställts att en person som bär på HIV och inte informerar sin sexpartner om det kan dömas för misshandel om denne är medveten om risken för att smitta den andra personen med HIV men inte bryr sig om ifall personen smittas eller inte. Troligtvis kan alla de allmänfarliga könssjukdomarna (som gonorré, hepatit A-E, HIV, klamydia och syfilis) omfattas av brottet misshandel.

...Slutsats: Om personen gör sig skyldig till något brott eller inte beror dels på vilken könssjukdom det handlar om, dels på vilka försiktighetsåtgärder som personen tar för att förhindra smitta. Om personen bär på någon av de allmänfarliga könssjukdomarna och utan att berätta om det har oskyddat sex med dig kan personen göra sig skyldig till brott. Något mer oklart är det gällande de smittsamma könssjukdomarna, där man inte har någon allmän upplysningsplikt...."

Källa: https://lawline.se/answers/ar-det-ett-brott-att-smitta-nagon-med-en-konssjukdom

I detta fallet var samtycket villkorat till att kondom användes. Nu använde den dömde inte kondom. Och då fanns alltså inget samtycke till sex = våldtäkt.

Hade det däremot inte varit villkorat kring kondomanvändning. Och han bar på en könssjukdom som var informationsplikt kring, utan att informera om detta. Och de hade kört utan kondom (vilket både varit ok med). Så hade han kunnat dömas för misshandel.

Men som sagt var: nu hade hon uttryckligen sagt att hon ville att de använde kondom. och han använde inte detta. Och det fanns inget samtycke till sex utan kondom = våldtäkt.

Men om du nu går så stenhårt på att det var villkorat så måste ju mitt exempel med att hon bara ville ha sex om han hade en 25 cm kuk också bli våldtäkt om det visar sig att han hade 16 cm fastän han sagt 25 cm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in