Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Från trustpilot vet jag att nästan alla, säkert mer än 95%, av guldbrevs kunder är nöjda eller åtminstone inte onöjda. Hade det ens funnits 1 på 100 riktigt missnöjd kund hade det kryllat med dåliga omdömen på trustpilot.
Okej, så ca 800 (av 8180) som ger 1 stjärna tycker du inte är nåt konstigt.
De flesta som gett omdömen innan artikeln skrevs, och de säger samma sak:
Tomas
25 mars 2026
Citat:
Tänkte dela och varna andra om min kontakt med guldbrev.se. Guldbrevs hemsida skryter om höga priser på guld 2026.03.25 1020kr per 18k g. Jag ringer kundtjänst och får veta att de betalar ca 650kr för 18k jämfört med tex diamantbrev är det en usel pris.
För att få 1020kr gäller minimum 200g guld. Och då visar det sig att guldbrevs försäkring gäller endast för 10000kr per brev, mycket märkligt.
Vill ni sälja till guldbrev så läs på ordentligt först eller skicka till diamantbrev för bättre betalt och ok försäkring.
Jag sålde INTE mina 110 gram till guldbrev, för krångligt att klippa av kedjor och dela upp i småpåsar. Tjänade också över 20000kr på att gå till ett annat företag.
Vilket också var det jag skrev i mitt första inlägg... för att få bra pris krävs mer än vad deras försäkring täcker.
Ali Rajab
Uppdaterad 17 mars 2026
Citat:
Skamlösa värderingar på guldet hos Guldbrev.se, 18k guld hos Guldbrev hamnar på 300 SEK per gram trots att det står att priset på deras hemsida, ligger mellan 650-1000 SEK för 18k guld per gram!
Priserna på hemsidan stämmer inte alls!
Ferdinand Ohrn
6 mars
Citat:
Extremt dåligt, när man skickar in guldet betal är de bara 30% jämfört med till exempel diamantbrev
Emil
6 mars 2026
Citat:
Ja kände mig lurad. Vart mycket lägre pris än vad som först kommunicerades och dum som ja var klickade jag ok.
Eva
5 mars 2026
Citat:
Helt sinnessjukt dom erbjuder 7000 kr MINDRE än vad du får om du belönar dina smycken. Jag har kollat guldexperterna och pantit där skulle jag få ca 20000 mer än hos guld brev utan dolda avgifter. SNÄLLA gå inte på GULDBREV DOM LURAR RÖVEN AV ER.
Linda Rååd
26 feb.
Citat:
Jag tyckte det var ett oseriöst företag. Värderade 18 k guld till 8 karat. Jag blev mycket besviken över värderingen och när jag ville ha tillbaka mitt guld höjde de värderingen till det dubbla. Vilket seriöst förteg gör så? Jag krävde tillbaka mitt guld. Sen står det inte tydligt någonstans att du inte får marknadspriset om du skickar in guld under 200g. Skicka aldrig ditt guld hit!!
Maria Adela Glamsare
25 feb
Citat:
Skickade in ca 28g 18k guld. Det högsta guldpriset för detta var enl hemsidan 1044kr/g. Erbjudandet jag fick var 9997kr, alltså ca 1/3 av detta pris. Jag bad dem skicka tillbaka mitt guld. Helt plötsligt kunde de erbjuda 24749kr!! Hade jag inte varit uppmärksam så hade de blåst mig påca 15000kr!!
Så VARNING!! Kolla noga det erbjudande du får!
Men du tycker detta bara är gnäll från några enstaka gnällspikar? (dessutom bara en månad jag klippt här)
Jag kan ju jämföra med Diamantbrev, som på 3245 omdömen har 95% 5-stjärnor, och mindre än 1% 1-stjärna.
Är det inte konstigt?