2026-06-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Det är allmänt känt att man får 3 år och 250 000 i skadestånd för våldtäkt numera, hon visste exakt vad hon gjorde. Ingen kondom, buhu vad traumatiskt. I verkligheten njöt hon som fan, kvinnor tycker också att det är skönare utan.

Vad är det för skönt med att oroa sig för oönskad graviditet och könssjukdomar? Låter det skönt, tycker du?
Citera
2026-06-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Typ.

Om man läser i Aids-trådarna här på forumet, märker man snabbt hur enormt många korkade det finns. Knulla över allt annat, med vem som helst, och sedan sitta och ha rå-ångest i flera månader efteråt.

Varför läser du Aids trådar?

Ivf tycker jag att lagen har blivit skev men jag tror också att det har en anledning, när grottmä nniskor kommer till norra europa så tror dessa att det är fritt fram som det har annonserats senaste decenniet. Man har det bättre på svensk anstalt än hemma där man borde krigat för sitt land som 18-40 åring.

Hemma hade dessa blivit avrättade på närmsta torg när man våldtar eller glömmer att sätta på kondomen när man våldtar
Fan vet jag.
Citera
2026-06-25, 19:13
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Hade du även tyckt att det hade varit våldtäkt om en kvinna ljuger om att hon tar p-piller?
Nej då mannen inte riskerar skada vid frånvaro av p-pillerbruk hos kvinnan.
Citera
2026-06-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Hade du även tyckt att det hade varit våldtäkt om en kvinna ljuger om att hon tar p-piller?

Läs mitt nedan inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Motsvarande är väl om mannen insisterar på att kvinnan ska använda femidom (kvinnlig motsvarighet till kondom, som både skyddar mot oönskad graviditet och könssjukdomar). Och han ligger med henne i full tro att hon är skyddad med femidom. Och när han kommer i henne när hon rider honom, så säger hon "jag hade inget femidom". Då finns där inget samtycke längre till samlaget. Och utan samtycke = våldtäkt. Och hon hade blivit dömd för våldtäkt, om det fanns tillräckligt med bevisning.

Här kan du läsa om femidom: https://www.umo.se/Sex/Skydd-mot-konssjukdomar/Femidom/

....

Men p-piller vetifan. Det skyddar ju inte mot könssjukdomar. Utan bara mot oönskad graviditet. Så nej, det hade inte varit samma sak.
Citera
2026-06-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Det är allmänt känt att man får 3 år och 250 000 i skadestånd för våldtäkt numera, hon visste exakt vad hon gjorde. Ingen kondom, buhu vad traumatiskt. I verkligheten njöt hon som fan, kvinnor tycker också att det är skönare utan.
Men för fan är du helt faktaresistent? Hon har sagt till honom förr att hon inte vill ha sex utan kondom, han gör ett medvetet val att ljuga och lura henne. Om kvinnor njuter har du ingen som helst aning om eftersom den enda kvinna du sett naken och rört vid är din mamma
Citera
2026-06-25, 19:25
Medlem
Detta öppnar ju upp även för män att anmäla kvinnor för våldtäkt om samtycke enbart getts för samlag med p-piller. Om resultatet blir en oönskad graviditet finns det säkerligen män som skulle kunna tänka sig en anmälan.

OnT: Rätt att mannen döms för övergrepp men helt orimligt att det i praktiken inte är någon rättslig skillnad på detta och en överfallsvåldtäkt.
Citera
2026-06-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande

Är uppvuxen på -70--80-talet och detta var ju vardagsmat...men jag det är väl nya tider med samtycke och så.
Precis, knappast våldtäkt. Alla som har varit unga och röjt (förutom SDare) vet ju hur det var.
Ett fylleligg var ett fylleligg, inte våldtäkt.
Folk hade skrattat åt det här på 80-talet..

Rent språkligt och historiskt är det ju underförstått att en "våldtäkt" innefattar just våld eller hot, det hörs ju på själva ordet. Att staten nu tryckt in tjatsex, röriga situationer på fyllan eller ett skippat gummiskydd är helt befängt. Oavsett hur mycket moralpanikande incels och fascister vill kalla allt för våldtäkt idag, så saknas själva våldsinslaget i dessa fall.

Inte undra på att ungdomarna inte ligger längre. Vem fan vågar ens ligga idag? Minsta misstag och du åker in för våldtäkt. Dessutom vill högern hänga ut folk i offentliga register, och lagarna skärps överallt. Frigivning efter 3/4 av tiden istället för 2/3, och de tar bort straffrabatten. Ligger du med samma tjej tre gånger och hon ångrar sig och anmäler sen, då är det 3x3. Plus alla sjuka nya lagar som tex preventiv inlåsning som gör att staten kan låsa in någon hur som helst om han begår en till "våldtäkt". Utvecklingen är fan riktigt skrämmande. Det är fascism och inget annat.

.
Citera
2026-06-25, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Ehh, förstår inte riktigt hur den där dealen skulle funka rent praktiskt, kondomen drar man väl alltid av på slutet innan man sprutar i ansiktet?

Och efter du sprutat brukar tjejen fixa en golden shower? Det gör man väll alltid?
Citera
2026-06-25, 19:30
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Läste precis den här artikeln på Aftonbladet och det måste ju vara något lurt med hur lagen tolkas idag:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrn83L/skippade-kondomkravet-doms-for-valdtakt

En kille har alltså blivit dömd till 3 års fängelse för våldtäkt (genom så kallad "stealthing"), enbart för att han struntade i att använda kondom trots att tjejen hade ställt det som krav.

Jag får inte riktigt ihop proportionerna här. Tre år?! Det är alltså minimistraffet för våldtäkt sedan 2022. Han får i princip samma straff som om han hade hoppat på någon i en mörk gränd med våld, enbart för att ett skydd saknades.

Visst, man ska inte bryta en överenskommelse, men går inte hela den här problematiken att lösa med ett vanligt p-piller? Om syftet är att undvika en oönskad graviditet så känns det helt orimligt att staten ska kliva in och dela ut tre års fängelse för ett samlag som båda från början var med på. Rätten pratar om "villkorat samtycke", men det känns som att lagen slår väldigt snett när ett saknat gummi jämställs med de grövsta övergreppen.

Diskussionsunderlag:

Tycker ni att 3 års fängelse är ett proportionerligt straff för att strunta i kondomen, speciellt om man jämför med "klassiska" överfallsvåldtäkter?

Om tjejen äter p-piller (och graviditetsrisken därmed är borta), borde det spela in i domstolens bedömning?

Har samtyckeslagen gått för långt, eller är det helt rätt att villkorat samtycke är svartvitt?
Ja, det är proportionerligt, eftersom lagen fungerar så. Den är beslutad i demokratisk ordning så då får man väl säga att det är helt rätt. Vill man ha en annan ordning får man se till det via riksdagen. Vilket straff tycker du att han borde ha fått? Något alls? Penningböter? 500 kronor?
Citera
2026-06-25, 19:32
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tycker att "våldtäkt" är fel brottsbenämning eftersom man inte bör luckra upp benämningen för ett så allvarligt brott (vilket redan har gjorts, men nu blir det etter värre om man ska börja väga in preventivmedlen också). Tre år är också ett för långt straff. MEN det borde finnas en brottsbenämning och ett straff för denna handling, för den ÄR allvarlig!

Jag kan tänka mig många skäl till att kvinnan insisterar på kondom, t.ex.:
- hon tål inte hormonella p-medel, och en graviditet skulle vara en katastrof av någon anledning
- hon är allergisk mot sperma (ja det förekommer)
- hon är livrädd för könssjukdomar (vilket är helt normalt och förståndigt)
- hon känner sig äcklad av tanken på sperma, smegma, kiss- och bajsrester, bakterier (ska acccepteras)

Jag tänker även på vad en sådan här sak gör för tilliten. Hur ska hon våga lita på en man igen, liksom?
Citera
2026-06-25, 19:34
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Och efter du sprutat brukar tjejen fixa en golden shower? Det gör man väll alltid?

Haha, exakt, så går det alltid till hamma hos mig
Citera
2026-06-25, 19:36
Medlem
Samtyckleslagen kommer prövas inom övriga EU om jag förstår det rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in