Citat:
Ursprungligen postat av
Bokki89
Det där är inte “fria fantasier”, det är en korrekt beskrivning av hur hyresrätten fungerar och du verkar medvetet misstolka vad jag skrev och jag har hela tiden varit tydlig med att det handlar om en helhetsbedömning vid återkommande störningar eller misskötsamhet och inte att en enskild handling som att sova på balkongen automatiskt leder till vräkning och det är en ganska grundläggande princip i 12 kap. jordabalken.
Om ett beteende återkommer och leder till klagomål eller störningar för grannar kan det, efter tillsägelse, absolut bli en del av underlaget för uppsägning. Det är varken kontroversiellt eller oklart så istället för att avfärda det som “fantasier” kanske du kan peka på vad i lag eller praxis som motsäger det jag faktiskt skrev?
Citera var i Jordabalkens 12 kapitel det står något om att hyresgäster kan vräkas om de sover på balkongen. Jag har redan visat att du hade fel om den paragraf du först angav som källa.
Försök nu inte smyga in det som allmänt störande uppförande, utan visa på lagstöd för det du från början har hävdat: att balkongsovande ensamt är solklar grund för vräkning.
Edit: som här, ditt första inlägg i ämnet:
(FB) Sova på balkongen.
Eller hitta ett rättsfall, från legitim källa.
Naturligtvis efterfrågar jag det omöjliga...